מסכמים שנה: 17,476 כלים חדשים נמסרו ב-2019

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
נתוני המכירות הרשמים של 2019 מגלים כי השוק הדו-גלגלי התכווץ בשלושה אחוזים וירד אל מתחת לקף ה-18 אלף כלים בשנה החולפת. סאן יאנג ממשיכה להוביל ואף מגדילה את נתח השוק שלה

שנת 2019 הגיעה לסיומה וכעת מגיע שלב הסיכומים. זו הייתה שנה לא פשוטה עבור השוק הדו-גלגלי בישראל, ולמרות התחזיות האופטימיות לחזור לצמיחה אחרי הירידה הקלה בשנת 2018, נפתחה שנת 2019 בצלילה במכירות. ספיחי שביתת הטסטים הגדולה, העליה החדשה בנפגעים בתאונות דרכים והאיום התמידי של עליית מחירי הביטוח המשיכו לרחף מעל, אבל למרות הכל המגמה של פתיחת השנה נבלמה. בסופו של דבר, שנת 2019 גם היא הסתכמה בירידה במכירות, אך מדובר בירידה קלה ומתונה יחסית של 3%.

על פי דו”ח איגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי עלו לכבישים בשנה החולפת 17,476 כלים חדשים ברישוי צהוב לעומת 18,017 כלים בשנת 2018 מספר של עוד כמה מאות כלים עשוי להצטרף לנתונים הסופיים של השנה, כך שבסופו של דבר הירידה במכירות אמורה להיות מתונה יותר. למרות זאת, השוק הדו-גלגלי רחוק ממיצוי הפוטנציאל שלו, במיוחד לאור הצפיפות ההולכת וגוברת על הכבישים.


כמעט כמימים ימימה, סאן יאנג ממשיכה להיות המותג הדו-גלגלי הנמכר ביותר בישראל ואף מצליחה להגדיל את נתח השוק שלה. בשנה החולפת עלו לכבישים 4492 כלים דו-גלגלים של סאן יאנג לעומת 4054 כלים שמסרה ב-2018, עליה של 10%. הקרב על המקום השני בטבלת המסירות היה צמוד בין קימקו לימאהה, שמכירות שתיהן ב-2018 ירדו באחוזים ספורים. לבסוף הצליחה קימקו התמקם במקום השני עם  2901 כלים (לעומת 2989 כלים ב-2018) כשהיא מקדימה את ימאהה שמסרה 2825 כלים.


בהמשך הטבלה נמצאות הונדה עם 1662 כלים שהציגה עליה של 11% במסירותו כשאחריה קאוואסאקי שזינקה ב-52% והעלתה לכביש 1122 אופנועים חדשים. המשך הטבלה חוו רוב המותגים ירידות בשנה החולפת. ק.ט.מ ירדה השנה למקום השישי עם 870 מסירות לעומת 1027 שנה קודם לכן. פיאג’ו צנחה ל-625 מסירות (כולל דגמי וספה שדווקא הפגינו עליה במכירות) וכך גם סוזוקי שירדה ל-535 מסירות ב-2018. ב.מ.וו (440 מסירות) והוסקוורנה (380 מסירות) סוגרות את העשיריה הראשונה עם שנה מוצלחת ועליה קלה. 

מותגמסירות 2019מסירות 2018שינוי
סאן יאנג4492405410% +
קימקו290129893% –
ימאהה282530076% –
הונדה1662149611% +
קאוואסאקי112273652%+
ק.ט.מ870102715.3% –
פיאג’ו (כולל וספה)62591631.8% –
סוזוקי53565117.8% –
ב.מ.וו40436311.3% +
הוסקוורנה3803498.9% +
קיוואי28033115.4% –
הארלי דיווידסון25530616.7% –
בטא2092205% –
בליץ16236355.4% –
דוקאטי12811016.3% +


אם.וי אגוסטה ברוטלה 800

בקרב המותגים הקטנים יותר גם היו הפתעות מעניינות השנה. בנלי במקום ה-16 בטבלה הצליחה למסור 102 אופנועים בזכות המחיר הנמוך משמעותית מכלים יפנים ואירופאים מקבילים. שרקו מצליחה לבסס את עצמה בתחום האנדורו עם 75 כלים שנמסרו ברישוי צהוב, ואינדיאן עם 58 כלים מראה שיש קהל לקרוזרים שמנמנים ונוטפי כרום שהם לא הארלי דיווידסון. CF מוטו שאופנועיה החלו להיות משווקים בישראל לפני מספר חודשים מסרה 39 כלים. מותגי האופנועים האיטלקים לעומת זאת לא מצליחים ממש להתרומם, מוטו גוצי ואפריליה מסרו בשנה החולפת רק 11 יחידות כל אחת, ואילו רק 9 אופנועי MV אגוסטה אקזוטיים נוספו לכבישים.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד