מישל דור

האיש שיודע לשאול

מישל דור חוזר לרכוב

מישל דור על 66

מישל חוזר לרכוב: עולה על המסלול

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
פיצוי קטן ל-66 על כל השנים שבהן הוא לא ראה אור יום. מסלול המרוצים בפצאל הורחב ונסלל מחדש וכעת הוא מציע חוויה, איך נאמר? לא שגרתית

66 שלי גרגר בהתרגשות במשך שבועיים, החל ברגע שבו הוא שמע לראשונה ששנינו נרכב על מסלול המרוצים של פצאל. אני מבין אותו. הוא בהמה ששוקלת רבע טונה והוא צפוי להשתובב ללא כל הפרעה על מסלול איכותי ולחוות חוויה יוצאת דופן. בתכל'ס, אני אמנם מדבר מגרונו אבל מי שבאמת לא עצם עין במשך שבועיים זה אני. אחרי הכל – כמה מסלולי מרוצים יש כבר בארץ הקודש?

 

מישל חוזר לרכוב: עולה על המסלול

יש לי לא מעט חוויות לחלוק איתכם מפצאל אבל דבר ראשון זאת תמיד ההתחלה. מסלול פצאל ממוקם בבקעת הירדן בסמוך לצומת הכבישים 90/505. המסלול שופץ והורחב לאחרונה בהשקעה של 12 מיליוני שקלים, ואורכו כעת 2,400 מטרים. יש עליו 19 פניות טכניות מאוד, רוחבו בין 15 ל 17 מטרים, והסלילה החדשה הפכה אותו לאחד המסלולים האיכותיים ביותר בארץ ובכל מקרה לכזה שעומד בתקנים של פדרציות המרוצים הבינלאומיות, FIA (כלי רכב ארבעה גלגליים) ו-FIM (אופנועים).

את המסלול יזם מיקי יוחאי והתפעול מופקד בידיו של לירן שמנהל גם את Trackademy – קהילת רוכבים שאותה לירן מגדיר כ"אוסף בלתי רגיל של אנשים… יש מי שמודדים זמני הקפה לקטגוריות שונות, ויש מי שמנהלים דיונים סוערים על שבבי שניות. יש לנו מדריכי רכיבה שמגיעים עם רוכבי כביש עם כלים שכל קשר בינם לבין מסלול מרוץ הוא מקרי לחלוטין – ממש כמוך, ויש משהו מגבש וחוויתי בהתרחשות על המסלול וברחבת ההמתנה".

מישל חוזר לרכוב עולה על המסלול

 

ברקע, כאשר לירן מתאר את המקום ואת המרקם האנושי, מזמזם קונצרט של אופנועים ורוכבים שהמסלול מוציא מהם את המיץ. חלק מן הרוכבים התגלגלו לכאן עם עגלות שעליהן מועמסים כלים שמיועדים אך ורק לרכיבת מסלול, יש כאן עלמים שריריים וכרסתנים וגם בחורות דקיקות שעולות על מפלצות נוטפות כוחות סוס, ומעל כולם מרחף אד של אושר עילאי. אין ספק שרכיבת המסלול מוציאה את הטוב מכל מי שמגיע לכאן.

 

 

הדרכת הבטיחות לפני שבכלל חושבים להתקרב למסלול מרתקת, נוקשה והולמת מאד את האופי ה"גרמני" שלי. המשפט "לא בבית ספרנו" שב וחוזר כחוט השני בהתייחסות להשתובבויות שלא זה המקום עבורן כמו "ווילי", "סטופי" התקנים שונים לצילום שבולטים מהאופנוע וכן הלאה והלאה. תשומת לב רבה מוקדשת לבטיחות הרוכבים, וטוב שכך.

לירן מסביר ש"רוכבים רבים מהססים כשהם מגיעים לכאן בפעם הראשונה אבל מהר מאד הם מרגישים עטופים בבעלי הניסיון שמעתירים עליהם עצות, עזרה, טיפים והרבה מעל ומעבר לכל מה שרוכב חדש יכול לצפות לו. יש מי שרוכשים הדרכת רכיבה על מסלול, ובכל מקרה כל מי שעולה ונותן בגז מתמכר, ואנחנו נפגוש אותו שוב ושוב ושוב. בדרך כלל קל להבחין בשיפור עקבי ברמת הרכיבה, ואין ספק שזה משפר מאד גם את היכולות של רכיבת כביש".

מישל חוזר לרכוב עולה על המסלול

 

עד כאן החוויה הראשונית שלי מ'פצאל', חוויה של רוכב ברמה בינונית עם אופנוע כביש טהור שלא ראה אור שמש שנים לא מעטות. יש עוד הרבה מה לחלוק איתכם אבל כל דבר בשעתו, ואם עדיין לא חוויתם חוויית מסלול אני ממליץ לכל אחד ואחת להגיע לפצאל כדי לרכוב על המסלול. זאת החוויה הכי יוצאת דופן שחוויתי על שני גלגלים עד כה, ואפשר להתחיל להתרגש רק מעצם המחשבה עליה.

רוצים לשלוח תגובה למישל?

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד