מיליארדר רוסי מזרים כסף ל-MV אגוסטה ומרצדס יוצאת

אם.וי אגוסטה ברוטלה 800
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
האם MV אגוסטה חוזרת לנתיב המהיר? חברה רוסית מזרימה עוד כסף ליצרנית אופנועי הפרימיום האיטלקיה, הגרמנים יוצאים, ואפשר לחזור לפתח דגמים חדשים

יצרנית אופנועי הפרימיום האיטלקיה אם.וי אגוסטה פרסמה אתמול (ג') הודעה לעיתונות שעשויה לתאר את יציאתה מן המשבר הכלכלי שהיא חווה מזה למעלה משנה: קבוצת Black Ocean הרוסית, אשר נשלטת על-ידי המיליארדר הרוסי טימור סארדרוב, מזרימה כסף לחברה ובין השאר קונה את חלקה של חטיבת AMG של מרצדס.

העסקה מעט מורכבת מבחינה זאת ש-MV אגוסטה מחולקת למספר חברות שכל אחת מהן היא ישות משפטית בפני עצמה, והאיטלקים לא פרסמו עדיין את ההיקפים הכספיים שבהם מדובר. עם זאת, הרושם שכולם מנסים ליצור הוא של יציאה ממשבר.

נושי החברה, כך לפי ההודעה לעיתונות, אישרו את העסקה, המיליארדר הרוסי מבטיח אופק חדש והתמקדות בתחומי הפיתוח והשיווק, ואפילו בעל השליטה בחברה, ג'ובאני קסטיליוני, שחרר הודעה מרגיעה.

אבל כדי להבין ממה אנחנו צריכים להירגע כדאי ללכת שני צעדים אחורה, אל שנת 2014 שבה רכשה חטיבת הביצועים של מרצדס, AMG כ-25% מן הבעלות בחברת האחזקות ששולטת ב-MV אגוסטה.

AMG בכלל רצתה לקנות את דוקאטי בשעתו, וניהלה משא ומתן אינטנסיבי שהסתיים מבחינתה במפח נפש כאשר אאודי הקדימה אותה וחטפה לה את דוקאטי מתחת לאף.

האופציה הבאה הייתה יצרנית איטלקיה אחרת, בעלת ערכים היסטוריים לא מבוטלים, אשר כמו רוב יצרניות האופנועים האיטלקיות האחרות החליפה עד אז ארבע בעלויות בתוך 26 שנים.

הכסף של AMG סייע לפיתוח קו הדגמים הנוכחי של החברה אבל לא הספיק להרבה זמן: בחודש מרץ 2016 הגישה MV אגוסטה בקשה להגנה מפני נושים לאחר שהגיע אל סף חדלות פרעון עם חובות של כ-40 מיליון אירו.

למען הפרופורציות לא מיותר להזכיר שבמונחים של תעשיית הרכב, אפילו באלה של תעשיית האופנועים, מדובר ב"כסף קטן": דוקאטי למשל, מוכרת בשנים האחרונות אופנועים בהיקף מכירות שנתי של יותר מ-700 מיליון אירו וערכה נאמד כעת בין 1.2 ל-1.5 מיליארד דולר.

מכל מקום, באוקטובר שעבר, לפני כעשרה חודשים, הזרימה קבוצת "האוקיאנוס השחור" (Black Ocean) שבשליטת המיליארדר הרוסי טימור סארדרוב סכום כסף שאיפשר לאגוסטה להתגלגל הלאה, ובדיעבד זה היה צעד ראשון לקראת העסקה שמפורסמת כעת.

אגב, המיליארדר הרוסי, למי שמתעניין, עשה את הונו באחד התחומים שבהם מיליארדרים רוסים נוטים להתעשר: תעשיית הנפט והגז של רוסיה ומזרח אירופה, ואם זה ממש חשוב אז ההשקעה של האוקיאנוס השחור בחברה האיטלקית מבוצעת באמצעות חברת השקעות נוספת, שנקראת ComSar Invest.

אם.וי אגוסטה עצמה (MV Agusta Motor S.p.A) נשלטת על-ידי חברת אחזקות שנקראת MV Agusta Holding ומחזיקה ב-100% מן המניות שלה. חברה זאת עוסקת אך ורק בייצור ומכירת האופנועים וזאת חברה נפרדת מהחברה שעוסקת בתכנון האופנועים ומהשתתפות בספורט מוטורי.

החל מהאתמול (נכון יותר, מן הרגע שבו הנושים אישרו את העסקה) ComSar Invest מוגדרת כ"בעלת מניות מיעוט" בחברת האחזקות שנשלטת בידי ג'ובאני קסטיליוני, ובעברית הכוונה היא שאין לה יותר מאשר 49% (אבל משום מה לא מגלים לנו כמה כן יש לה…).

אם.וי אגוסטה RVS

מה שבאמת חשוב מבחינתנו זה שעל פי הודעת החברה הצליחה תוכנית ההתייעלות של אגוסטה להביא אותה למצב של רווח גולמי (לפני מיסים ותשלומי רבית) חיובי, והזרמת כסף חדש תאפשר לה לפתח דגמים חדשים ולהתקדם בשוק הפרימיום.

לא מאמינים? הנה מה שמצהיר קסיטליוני שחור על גבי לבן בהודעת החברה לעיתונות: "העסקה עם ComSar Invest בחברת האחזקות שלנו, באמצעות הזרמת הון ורכישת המניות של Agusta Motor SpA אשר הוחזקו בעבר על-ידי מרצדס AMG מהווה אבן דרך חשובה בתוכנית שלנו לחיזוק ליבת העסקים של אם.וי אגוסטה: ייצור של אופנועי ביצועים גבוהים לשוק הפרימיום… ב-12 החודשים האחרונים ביצענו צעדים אשר החזירו את אגוסטה למסלול והניבו לה תזרים מזומנים חיובי שמאפשר (לנו) להשלים את תוכנית הארגון מחדש, כדי לתמוך  בפיתוח מוצרים ובאיחוד השווקים המרכזיים שלנו".

ומה אומר המשקיע החדש? הציטוט של טימור סארדרוב הוא זה: "אם.וי אוגוסטה עבורנו היא המותג האיקוני ביותר בתעשייה, חברה שבמשך חמש השנים האחרונות השקיעה רבות בפיתוח מוצרים חדשים ויצרה מגוון רחב של ערכים אשר יצר נכס ייחודי… הנוכחות שלנו, עם חזון ברור לטווח ארוך, והיכולות הניהוליות שלנו… יאפשרו לתמוך ולחזק את אם.וי אגוסטה בשנים הבאות בשוק הסופר-פרימיום… אנחנו נמקד את המימון שלנו בחיזוק רשת המכירות והשירותים של החברה וניישם את הידע שלנו בתחומי הטכנולוגיה, האינטרנט והשיווק כדי להגיע לשווקים חדשים ולהגדיל (את המכירות) בהם… לחזק את הנוכחות הדיגיטלית והחברתית לטובת בסיס הלקוחות של אם.וי אגוסטה".

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד