מילאנו 2017: ב.מ.וו מציגה F750GS ו-F850GS

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
האדוונצ'רים הבינוניים של החברה מקבלים עדכון מקיף והם למעשה אופנועים חדשים כמעט לגמרי

קטגורית אופנועי האדוונצ'ר פופולארית מאי פעם והיצרנית הגרמנית ב.מ.וו לא נשארת מאחור. כפי שהיה ידוע מראש ומעדכנת את דגמי האדוונצ'ר הבינוניים שלה, הנקראים כעת F750GS ו-F850 GS. הדגמים החדשים מחליפים את F700GS ו-F800SG, אך לא מדובר בריענון קל והגדלת נפח מנוע אלא באופנועים חדשים כמעט לגמרי.

כפי שהיה בעבר גם כעת הדגמים נבדלים אחד מהשני בייעוד ובקהל היעד שלהם: F750GS מיועד לכל הרוכבים המחפשים אופנוע אדוונצ'ר ותיור עם יכולת שטח טובה אך גם מושב נמוך ומנוע לא מאיים הוא מצויד בגלגלים יצוקים וגלגל קדמי בקוטר 19 אינץ'. F850GS מיועד למי שמעוניין ביכולות שטח גבוהות יותר ומנוע חזק יותר ומצויד בגלגלי שפיצים עם גלגל בקוטר 21 אינץ' מלפנים.

ראשית, כפי שניתן להבין משמות הדגמים החדשים, נפח המנוע גדל ל-853 סמ"ק לעומת 798 סמ"ק בעבר, כשהמנוע עובר שינויים נוספים על מנת לספק עבודת מנוע חלקה יותר, צריכת דלק טובה יותר ועמידה בתקנות הזיהום ועוד. כמובן שגם ההספק צמח לעומת הדגמים הישנים, בדגם 750 ההספק עומד על 77 כ"ס  ב-7,500 סל"ד ומומנט של 8.5 קג"מ ב-6,000 סל"ד, דגם 850 מקבל תוספת רצינית והספקו צומח ל-95 כ"ס המתקבלים ב-8,250 סל"ד ו-9.4 קג"מ ב-6,250 סל"ד.

לא רק המנוע החדש, אלא גם השלדה, אותה מכנים אנשי ב.מ.וו 'שלדת גשר', בה המנוע הוא גורם נושא עומס. השלדה החדשה משנה את מידות האופנוע, כשזווית ההיגוי קטנה ובסיס הגלגלים גדל ועומד על 1,593 מ"מ בדגם 850 ו-1559 מ"מ בדגם 750 ( 1,573 מ"מ ו-1,557 מ"מ בהתאמה בדגמים הקודמים).

האופנועים החדשים מצוידים גם במתלים חדשים. F850GS הקרבי יותר, מצויד במזלג הפוך בקוטר 43 מ"מ, בעוד F750GS מצויד במזלג הפוך בקוטר 41 מ"מ. כמובן שגם גובה המושב שונה בין הדגמים, 86 ס"מ בדגם 850 לעומת 81.5 בדגם 750.

בנוסף חלק מסימני ההיכר, או אולי "המוזרויות", שהיו לדגמי העבר גם כן שונו והפכו לסטנדרטים יותר: מיכל הדלק ממוקם כעת בין ראש ההיגוי והמושב ולא כפי שהיה בעבר בחלקו האחורי של האופנוע. השרשרת וגלגלי השיניים עברו לצד שמאל של האופנוע ודוד הפליטה לצד ימין, הפוך מדגמי העבר וכפי שמקובל לראות ברוב האופנועים. כמובן שהדגמים החדשים מקבלים עיצוב חדש ועדכני יותר, אך כזה ששומר על קשר הדוק לעיצוב של הדגמים אותם הם מחליפים.

כיאה לדגמים חדשים, גם דגמי F החדשים זוכים לעזרים אלקטרוניים כמו מערכת ABS, מערכת בקרת אחיזה הבסיסית של החברה (ASC) ושני מצבי ניהול מנוע לבחירה Road  ו-Rain.

כפי שהורגלנו מהחברה הבווארית רשימת התוספות והאביזרים הנלווים ארוכה וכך גם בדגמי האדוונצ'ר הבינוניים של החברה בהם ניתן לרכוש חבילות אבזור שונות: Comfort, Touring, Dynamic ו- Light. כל אחת מחבילות אילו מציעה הוספת רשימה של תוספות שניתן לרכוש גם בנפרד כמו מצבי רכיבה נוספים: dynamic ו- Enduro וב-F805GS יש אפשרות גם לתוספת של Enduro pro. הוספת מצבי רכיבה PRO תוסיף גם בקרת אחיזה דינמית (DTC) ו-ABS בהטייה (ABS Pro). ניתן לרכוש גם מערכת התקשורת של ב.מ.וו הכוללת לוח מחוונים מסוג מסך TFT הגודל 6.5 אינץ', מתלים מתכווננים חשמלית (ESA). רשימת עוד ארוכה כמו מפתח חכם, בקרת שיוט, מד לחץ אוויר מובנה, מאותתים מתבטלים אוטומטית נורות LED וכל זאת לפני שדיברנו על הציוד הנלווה של ב.מ.וו.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד