מטרו מוטור מסכמת את 2019

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
כמידי שנה, מטרו מוטור מסכמת את הנעשה בשוק הדו-גלגלי בישראל ומציגה את תוכניותיה ודגמיה החדשים לקראת השנה הקרובה. למרות הירידה הקלה במכירות, התחזית ל-2020 אופטימית

אמנם ישנם עוד שבועיים לסיומה של שנת 2019, אך "מטרו מוטור" כבר מסכמת את השנה החולפת בשוק הדו-גלגלי בישראל באירוע השנתי המסורתי שלה. זאת הייתה שנה לא פשוטה עבור השוק הדו-גלגלי בישראל, שהיה צריך להתמודד בין היתר עם ספיחי שביתת הטסטים, קפיצה בהרוגים בתאונות דרכים ואיום התייקרות הביטוח ששוב חזר לרחף ממעל. שנת 2019 נפתחה בירידה חדה במכירות שהתאזנה ככל שחלפו החודשים ותסתיים על פי ההערכה בירידה מתונה של 2-3%.

על פי הנתונים של "מטרו מוטור" שהם נתונים משוערים (את נתוני השוק המדויקים נדע רק בחודש ינואר עם פרסום דו"ח התוצרים המלא והרשמי) ירד שוק הדו"ג בישראל אל מתחת לרף ה-18 אלף כלים בשנה, זאת לאחר שכבר במשך כמה שנים אנחנו מחכים בציפיה לפריצה המובטחת בענף אל מעבר רף ה-20 אלף כלים בשנה. עם זאת, כהרגלם, מביעים אנשי מטרו אופטימיות לקראת השנה הבאה וצופים כי השוק יחזור למגמת גידול שנתית בשיעור של כמה אחוזים – כשעיקר הגידול יגיע מנהגים שמאס בגודש ובפקקים ההולכים וצומחים ומחפש ניוד נוח ומהיר מהפריפריה אל העיר הגדולה.

בנוסף מקווים ב"מטרו" כי משרד התחבורה יאמץ שתי התקנות הנהוגות בחלק ממדינות אירופה כמו צרפת ואיטליה גם בישראל. תקנה אחת מאפשרת לבעלי רשיון נהיגה למכונית לרכב על כלים תלת-גלגליים (דוגמת ימאהה טריסיטי ופיאג'ו MP3) בעלי דוושת בלם ברצפה, זאת ללא צורך ברישיון נהיגה לרכב דו-גלגלי. תקנה נוספת היא התקנה המאפשרת לרכב בעיר ללא רישיון על כלים חשמליים קטנים המוגבלים למהירות של 45 קמ"ש  – כאלטרנטיבה בעיר לקורקינטים והאופניים החשמליים המסוכנים. במידה ותקנות אלו יאושרו בישראל, למטרו יהיו כלים מתאימים לשתי הקטגוריות הללו (ראו סקירה נפרדת על דגמי 2020) שיוכלו להרים אותן מעלה. עם זאת, כמו כל שינוי רגלוטורי בישראל הדרך לשם תהיה ארוכה ורצופת מכשולים. 


אז מה היה לנו ב-2019?
אז כאמור שנת 2019 צפויה להיחתם בירידה של אחוזים בודדים, מה שאומר על פי ההערכות שכ-17,500 כלים דו גלגלים חדשים ברישוי צהוב עלו על הכבישים. תמהיל הכלים נותר גם הוא זהה לזה של 2018 כשחלקם של הקטנועים בשוק עומד על 64% לעומת 36% של אופנועים. במספרים זה אומר שעלו לכבישים קצת יותר מ-11 אלף קטנועים לעומת כ-6,300 אופנועים.

גם ב-2019 המותג הדו-גלגלי הנמכר ביותר בישראל ממשיך להיות סאן יאנג, המציגה עליה של כ-10% במכירות לאזור ה-4,500 כלים. ימאהה ממשיכה להחזיק במקום השני צמוד מאד לקימקו שבעקבותיה, שני המותגים הפגינו ירידה קלה של כמה עשרות כלים בשנה החולפת והם מתמקמים קצת מתחת לרף ה-3,000 כלים כל אחת נכון לעתה, עד אשר יגיעו נותני השוק הרשמיים. בהמשך הטבלה נמצאת הונדה במקום הרביעי שמתחזקת לאזור ה-1,600 כלים וקאוואסאקי שמכירותיה זינקו בכמעט 50% ומסרה למעלה מ-1,100 כלים.



הדומיננטיות של מותגי "מטרו מוטור" באה לידי ביטוי בגידול בנתח השוק של החברה שעלה ל-51% מכלל השוק הדו-גלגלי בישראל. "עופר אבניר" שנמצאת במקום השני מחזיקה ב-25% מנתח השוק ובמקום השלישי נמצאת "מאיר" יבואנית הונדה שעלתה לנתח של 9% מהשוק ומקדימה את ד.ל.ב מוטוספורט המחזיקה ב-5% מהשוק.

מטרו מקווה להמשיך גם ב-2020 את התנופה של מותגיה, והיא תעשה זאת עם מגוון דגמים חדשים שיגיעו לישראל, כמו גם פניה לשוק הכלים החשמליים עם קבלת הזיכיון על אופנועי זירו ועל מותג הקטנועים החשמליים GoGoRo.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד