מחקר: פחות רוכבים הרוגים במדינות האוסרות על סימוס

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
מחקר חדש שהתפרסם לאחרונה השווה בין מדינות בארה״ב עם חוקים נגד שימוש בנייד ברכיבה ונהיגה, לבין כאלו בלי. התוצאה הייתה צפויה: פחות הרוגים במדינות האוסרות על סימוס

לכולנו ברור עד כמה שליחת הודעות או התעסקות בטלפון תוך כדי נהיגה או רכיבה היא מסוכנת. אם בכל זאת אתם נדרשים להוכחה נוספת, מחקר אמריקני חדש מלמד כי חוקים האוסרים על שימוש בנייד תוך כדי רכיבה או נהיגה הובילו לירידה של 11% במספר הרוכבים שנהרגים על הכבישים.

במחקר – שנכתב על ידי גולצ׳ין גומוס, פרופסור למנהל רפואי מהקולג׳ למנהל של פלורידה; ומייקל טי. פרנץ׳, פרופסור לכלכלת הבריאות מאוניברסיטת מיאמי – נבדקו נתוני ההרוגים בתאונות אופנוע בכל מדינות ארצות הברית, בין השנים 2005-2015. הם סיווגו את המדינות לפי כאלו עם איסור מוחלט על שימוש בנייד ברכיבה ובנהיגה; כאלו עם איסור בינוני; וכאלו בלי איסור כלל.

״בכל הנוגע לרוכבי אופנועים, מצאנו כי חוקים האוסרים או מגבילים באופן בינוני את השימוש בטלפון סלולארי בזמן רכיבה או נהיגה הם אפקטיביים״, ציין פרופסור גומוס במחקר. ״לא ברור האם החוקים מפחיתים את המספר הכולל של הרוגים בתאונות דרכים – אך כשאנחנו מתמקדים בנתוני הרוכבים אנחנו מוצאים כי יש להם השפעה משמעותית על מספר ההרוגים״.

על פי החוקרים, לא רק שהחוקים הללו מונעים מרוכבים לאבד ריכוז ולעשות תאונה – הם גם מונעים מנהגי מכוניות לאבד ריכוז ולפגוע ברוכבים, שבאופן כללי הרבה יותר פגיעים בתאונות עם רכבים. ״אני מקווה שהתוצאות הללו יעזרו לקיים יותר שיחות מגובות בנתונים בין מחוקקים, אנשי אכיפה והאוכלוסייה הכללית״, הוסיף פרופסור פרנץ׳.

כתבות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד