מוטו גוצי V85TT מול ימאהה טנרה 700 במבחן השוואתי

מוטו גוצי V85TT מול ימאהה טנרה 700 במבחן השוואתי
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
מוטו גוצי האיטלקית, יצרנית בעלת היסטוריה מפוארת שחוסה תחת כנפי קבוצת פיאג'יו, לא מפספסת את שוק האדוונצ'ר הרותח, ומבטיחה הרים וגבעות אודות יכולות כביש ושטח כאחד. את מבחן המציאות להכרזות אלה ביצענו מול אחת "הלחמניות החמות" בשוק הישראלי - ימאהה טנרה 700.

מוטו גוצי הציגה לראשונה את אופנוע האדוונצ'ר שלה, V85TT, בשנת 2017 והחלה לייצר אותו בייצור סדרתי בשנת 2019.

V85TT משלב עיצוב רטרו עם מה שנראה כמו חדשנות מעניינת, והוא מגובה בטכנולוגיה מתקדמת. האיטלקים מבטיחים שהאופנוע שלהם מסוגל לכבוש כל יעד – בכביש וגם בשטח – ואף נסחפים להבטיח שהוא "האדוונצ'ר האולטימטיבי".

 

מוטו גוצי V85TT מול ימאהה טנרה 700 במבחן השוואתי

 

"נייר הלקמוס" שלנו, שבאמצעותו עימתנו את ההבטחות עם המציאות, הוא ימאהה טנרה 700 שגרסתו הנוכחית הושקה גם היא בשנת 2019. לעומת האיטלקי, היפני הוא כלי ספרטני שמדגדג את הרגשות של מי שמבקשים רכיבת אדוונצ'ר-שטח קרבית יותר, והוא גם מעוצב כך. לעומת שפע האלקטרוניקה מאיטליה מציעה יפן, במקרה זה, רק ABS. מוטו גוצי V85TT התייצב למבחן הזה בגרסת Evoactive שעולה 84,000 שקלים, ואילו טנרה 700 עולה מולו בגרסת בסיס שתחסוך לכם 14,000 שקלים ביחס לגוצי.

מנוע וביצועים

כמיטב המסורת של מוטו גוצי, V85TT מונע באמצעות וי-טווין רוחבי בנפח 853 סמ"ק עם מצמד יבש, והוא מספק 80 כוחות סוס ומומנט של 8.15 קג"מ. חלק גדול מן המומנט זמין כבר החל ב-3,000 סל"ד, וקל לנצל אותו בעזרת מצמד מעט קשיח אבל מדויק להפליא. הסידור הזה עובד נהדר על כביש: הוא מאיץ מצוין ושימושי מאוד.

ברכיבת שטח מכתיבה זמינות המומנט רכיבה רגועה וזורמת, אלא שהיא מגיעה ממנוע שבולט לצדדים, וזה לא מתכון אידאלי לרכיבת שטח קשוחה. כך גם הקונספט של מצמד יבש.

 

מוטו גוצי V85TT מול ימאהה טנרה 700 במבחן השוואתי

 

ימאהה טנרה מונע באמצעות מנוע CP2 המוצלח – טווין מקביל בנפח 689 סמ"ק שמספק 72 כוחות סוס ב-9,000 סל"ד. למנוע הזה יש פחות מומנט מאשר ל'גוצי', אבל הוא "שמח" יותר ומטפס מהר בסל"ד, וזה תורם לתחושה חיה וזריזה כבר ב"פתיחת גז". מבנה צר של המנוע, ומרווח גחון נדיב, מעניקים תחושת ביטחון גבוהה יותר ברכיבת שטח ובעת מעבר מכשולים.

התנהגות

הגוצי נוח ויציב להפליא, בין השאר בזכות מנוע רוחבי, ציר הינע (דרייב-שאפט) ותנוחת רכיבה טובה. המחמאה הטובה ביותר לגוצי היא שהוא מזכיר את ב.מ.וו GS1250 מבחינה זאת. הבולמים מתפקדים נהדר ברכיבת כביש, בכל המהירויות, אם כי הבולם הקדמי שוקע באופן מוגזם בעת סחיטת הבלם הקדמי. המבנה שלו מעט מסורבל בתוך עומסי תנועה.

 

מוטו גוצי V85TT מול ימאהה טנרה 700 במבחן השוואתי

לגוצי יש חישוק קדמי בקוטר 19 אינטש ואחורי בקוטר 17 אינטש, ההיגוי שלו קל ומדויק והוא משדר תחושה נינוחה. מערכת הבלימה חזקה והמשוב שלה מצוין. זה לא אופנוע מהיר, אבל המנוע משדר מסר בשרני וחזק בדיוק ברגעים הנכונים מבחינה שימושית. בשטח, ברכיבה רגועה, יש סינרגיה טובה בין המכלולים. אלא שמהלך מתלים קצר (170 מ"מ), וכיול רך של המתלים – פוגמים בשימושיות במהירויות גבוהות יותר.

 

מוטו גוצי V85TT מול ימאהה טנרה 700 במבחן השוואתי

 

ימאהה טנרה, שמתגלגל על חישוקים בקוטר 18 ו-21 אינטש, ממקם את הרוכב גבוה מעל כולם, וזה אופנוע אינטואיטיבי וקל לרכיבה. כבר כעבור דקה על האוכף נדמה שמכירים אותו מאז ומעולם. רכיבת כביש רגועה מגלה אופנוע יציב ומדויק אשר מספק ביטחון ומגהץ נהדר את האספלט. במהירות הישרדות טיפוסית לכביש מהיר בישראל טנרה מתנדנד יותר מידי על המתלים, ונראה שלא נוח לו שם. מערכת הבלימה בהחלט מספקת את הסחורה.

 

מוטו גוצי V85TT מול ימאהה טנרה 700 במבחן השוואתי

טנרה הוא אופנוע פשוט מאד אבל איכותי, וניכר שהוא חש הרבה יותר טוב בשטח מאשר על אספלט. שם, בטבע, הוא צוהל ומשחרר את סוסיו. התחושה היא של אופנוע אנדורו גדול וידידותי למשתמש, אשר דוחק ברוכב שלו לגלות את המגבלות ולהשיג ביצועים. הבולמים סופגים קפיצות והנפות גלגל, השליטה בדריפט קלילה, והוא נוח ביותר לרכיבה בעמידה.

נוחות ושימושיות

לגוצי יש מושב רחב ומפנק ומיגון רוח מצוין. עיצב מיכל הדלק מושלם לחביקת רגליים, והכידון שלו רחב ובגובה המתאים. חבל שאי אפשר למקם את העקב כנקודת אחיזה נוספת, וחבל שמראות הצד קטנות מדי. לגוצי יש מערכות אלקטרוניות קלות לתפעול, עם שפע אפשרויות. עוד טיפה תשומת לב לפרטים הייתה הופכת אותו לכלי מושלם, וחבל שכאשר לוחצים על המצמד נעלמת תצוגת ההילוך. גם הפעלת בקרת השיוט מסובכת (לחיצה ארוכה, מנורה מהבהבת, לחיצה מהירה פנימה ולמטה, ו… איבדתם אותי), פרט מוזר נוסף: שינוי מפות ניהול המנוע מבוצע על ידי לחצן המתנע כאשר האופנוע מונע…

 

מוטו גוצי V85TT מול ימאהה טנרה 700 במבחן השוואתי

טנרה מתאפיין בתנוחת רכיבה טובה, אלא שבגלל מושב צר וקשיח מגיעים מהר מידי לנקודת חוסר הנוחות. המושב פחות מתאים להרכבה, ודאי בהשוואה לגוצי. לטנרה יש לוח שעונים מיושן שמשדר פשטות וספרטניות, אם כי זה מתאים לתדמית של אופנוע שטח. לא תמצאו כאן אף מערכת תמיכה אלקטרונית למעט ABS.

 

מוטו גוצי V85TT מול ימאהה טנרה 700 במבחן השוואתי

שורה תחתונה

הפעם ההכרעה לא קלה מפני ששני האופנועים מוצלחים, כל אחד בתחומו. ימאהה טנרה מתאים יותר למי שלא מחפש ייחודיות ומוותר על נוחות ועל מערכות סיוע אלקטרוניות, והוא מקבל בתמורה יכול שטח עדיפה. טנרה הוא "חתיכת מכונה כיפית", וזה אופנוע במחיר סביר, עם שוק חזק, וביצועים מספקים.

 

מוטו גוצי V85TT מול ימאהה טנרה 700 במבחן השוואתי

 

העניין הוא שבמציאות רוב הרוכבים רוכבים על כבישים יותר מאשר בשטח, ומעטים יותר הם מי שמחפשים ומשיגים ביצועים דרמטיים בשטח. לגוצי אין את מוניטין האמינות והסחירות של ימאהה, אבל כאשר משווים את "הברזלים" מתגלה V85TT כאופנוע מעולה שמספק חווית רכיבת כביש מרגשת, עם אופי ייחודי, עיצוב איטלקי, ואמירה שונה. הוא גם לא פראייר בשטח, ולמרות שהוא יקר ב-15,000 שקלים הוא מספק תמורה טובה יותר בכל הקשור לביצועי כביש. לטעמי זה פשוט "בייבי GS", וגם האבזור שלו עדיף, כך שבשורה תחתונה – ודאי עבור רוכבי כביש ובטח למי שגם מרכיב איתו – מוטו גוצי V85TT הוא המנצח שלנו.

רכבו וסייעו בהפקה: דן מדמון, כפיר אלדד.

 

מוטו גוצי V85TT מול ימאהה טנרה 700 במבחן השוואתי

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד