מהנעשה השבוע על גלגל אחד – 26 באוגוסט

אוי ואבוי: הם מתחרים גם על קורקינטים חשמליים...
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

 

בליץ מוטורס תשדרג ותשווק בארץ אופנוע תלת גלגלי

יצרנית הקטנועים החשמליים הישראלית 'בליץ מוטורס' נמצאת “בשלבים מתקדמים במשא ומתן לקראת חתימה על הסכם ליבוא אופנוע חשמלי תלת גלגלי שלתוכו תוטמע מערכת של החברה” – בין השאר מערכת החלפת הסוללות והסוללות עצמן – וזאת “במקביל לשיפורים מכניים”.

בבליץ טוענים שמדובר ב”אופנוע חדשני ובעל איכויות מכניות גבוהות”, והם רואים בו “כלי ייעודי לשימוש של עיריות, ממשלה וכוחות המשטרה. האופנוע, כמו יתר אופנועי החברה, מבוסס על טכנולוגיה של החלפת סוללות. אנשי בליץ אמנם מזהירים שיכולים להיות עיכובים אבל מעריכים שתחילת השיווק של הכלי הזה תהיה ממש בקרוב – “ברבעון הרביעי לשנת 2021”.

 

 

בליץ עדיין מתמודדת עם תקלה שהתגלתה לאחרונה בסוללות הנתיקות של דגם 3000X, והיא “עובדת בשיתוף פעולה מלא עם ספק הסוללות ונמצאת בשלבים מתקדמים של בחינת חלופות הכוללות, בין היתר, סוללה על בסיס אלקטרוליט משודרג אשר משיג תוצאות טובות בהרבה הן באספקט של אורך חיים והן באספקט של עבודה בטמפרטורות חמות קיצוניות" אנשי החברה מאמינים שיוכלו לספק את הסוללות המשודרגות ללקוחות במהלך הרבעון הרביעי השנה, כלומר ממש בקרוב. חדשות טובות אחרות הן שבליץ יוצאת לפיילוט לשיווק הקטנועים החשמליים שלה בסיניגפור, לאחר שיושלם תהליך הרישוי (הומולוגציה) שלהם שם.

לידיעה המלאה

 

הרלב"ד פרסמה מכרז לפיילוט הדרכות נהיגה בנושא "תפישת הסיכון"

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים פרסמה בתחילת השבוע מכרז לניסוי, פיילוט, להדרכות נהיגה מעשיות לבעלי רישיונות רכיבה ולמורי נהיגה ובוחנים. הצעות אחרונות למכרז אפשר להגיש עד ל-1 בנובמבר.

 

הדרכת רכיבה מתקדמת

 

על אף שלכאורה מדובר ב"פיילוט", המכרז מאפשר המשך של התוכנית למשך 7 שנים, ולמרות שהוא מלווה כביכול במחקר שאמור להעריך את הצלחת התוכנית – מי שאמור להכתיב בפועל את תוכנית הלימוד הוא מי שיזכה במכרז, ולא פורסמו מדדים לבדיקה, הערכה או קביעת מידת ההצלחה של הפיילוט.

בשונה מן המקובל במדינות מתוקנות, תוכנית הפיילוט של הרלב"ד נהגתה בחדרי חדרים ובאופן חסוי, כך שלא ידוע מי הגורמים שהיו שותפים להכנתה ומה האינטרסים שלהם. מה שבטוח זה שלא בוצע שיתוף ציבור כדי ללמוד מה כדאי ונכון לשלב בתוכנית הדרכה מעשית.

נכון לעכשיו אפשר לדמיין שתי אפשרויות: אחת מהן היא שמי שיזכה במכרז הוא גוף עם הבנה, ידע ויכולות בתחום, עם מנהלים ומדריכים שבאמת שואפים לקדם את הרכיבה הבטוחה, והאחרת היא שתזכה בו אחת החברות הכלכליות שקשורות עם המדינה בעשרות מכרזים בתחומים שונים, ורואה בכך פרויקט כלכלי נוסף. בשני המקרים צפוי שיהיה לחץ כלכלי לבצע את ההכשרות עם מבנה ההוצאות הזול ביותר האפשרי, וזה עוד במקרה הטוב שבו לא יבוצע "עיגול פינות" לאחר זכיה במכרז.

 

זיכיון היבוא של רויאל אנפילד הועבר מחברת ג.ב.ר לחברת ד.ל.ב מוטוספורט

חברת ד.ל.ב, שידועה כיבואנית של ק.ט.מ, אינדיאן, פולריס, TGB וכמובן פיג'ו – הוסיפה לרשימה שלה גם את זיכיון היבוא של יצרנית האופנועים ההודית רויאל אנפילד שנמצא עד לא מכבר בידי חברת ג.ב.ר.

 

רויאל אנפילד

 

ד.ל.ב מוטוספורט, כך נמסר בהודעה לעיתונות מטעמה, תשווק את כל הדגמים הקיימים והחדשים של המותג, תתבסס על רשת ההפצה והשירות הקיימת שלה ותקים בתל-אביב אולם תצוגה ייעודי למותג. הדגמים שיוצעו באופן מיידי הם 'אינטרספטור 650', 'קונטיננטל GT650', 'הימליאן 410' ומאוחר יותר השנה יגיעו גם 'מטאור 350', 'בולט' ו'קלאסיק', לאחר שהותאמו לתקינת זיהום האוויר אירו 5.

משנת 2014 יובאו אופנועי רויאל אנפילד לישראל על-ידי חברת ג.ב.ר שהוקמה בשנת 1999 כיבואנית של 'הארלי דוידסון' ו'ביואל', עד שזיכיון היבוא הזה הועבר על-ידי היצרנית האמריקנית לחברת אלבר בשנת 2011. כיום מייבאת ג.ב.ר את אופנועי קליבלנד סייקל וורקס ומספקת ייעוץ וקסטומיזציה לאופנועי הארלי-דיווידסון וביואל.

 

אליפות העולם בקורקינטים יוצאת לדרך

ליגת הקורקינטים החדשה eSC  תושק בשנה הבאה עם קורקינט ספורטיבי מדגם אחיד שנקרא S1-X, שצפוי להגיע למהירויות של כ-100 קמ"ש. בכל מקצה ישתתפו עד 30 רוכבים ורוכבות, במקצים בני 8-10 דקות שייערכו על מסלולים באורך של בין 400 ל-800 מטרים.

הדגם האחיד נבנה, בין השאר, בעזרת חברת ההנדסה הבריטית וויליאמס, יש לו שלדה שבנויה מסיבי פחמן, שני מנועים חשמליים שמספקים 6 קילוואט כל אחד ומניעים את שני הגלגלים, מערכת הבקרה החשמלית שלו מחלקת את המומנט בין שני הסרנים, ויש לו סוללה חשמלית עם תכולת אנרגיה של 1.5 קילוואט שעה. הכלי שוקל 35 קילוגרמים ועל פי דיווח של אמרגני הליגה הוא הצליח להתיש את מי שניסו אותו.

 

אוי ואבוי: הם מתחרים גם על קורקינטים חשמליים...

 

מאחורי אליפות הקורקינטים העולמית מסתתרת פילוסופיה מפורטת של תמיכה בניידות אישית ממונעת, שמירה על אקלים כדור הארץ ועל קיימות, שוויון בין המינים ושוויון הזדמנויות, ועוד.

לידיעה המלאה

 

בייבי טייגר בדרך

טריומף ממשיכה להרחיב את משפחת דגמי האדוונצ'ר שלה, והשבוע חשפה תמונות תחת הסוואה ופרטים ראשונים אודות טייגר ספורט 660 החדש שיוצג בקרוב. טייגר ספורט 660 הוא אח קטן לדגמי הטייגר 1200 וטייגר 900 המצליחים של היצרנית הבריטית, ונועד להתחרות בקטגוריית הביניים של האדוונצ'רים.

מהתמונות עולה כי לטייגר ספורט 660 תהיה אוריינטציית כביש מובהקת, כמו שמעידים חישוקי יצוקים ומפלט הממוקם בחלקו התחתון של האופנוע. הלוק הכללי נראה ספורטיבי ושונה מזה של יתר דגמי משפחת הטייגר. המנוע בטייגר החדש יהיה טריפל בנפח של 660 כ"ס עם הספק של כ-80 כ"ס, אשר יושאל בשינויים קלים  מהטריידנט 660 שהוצג בשנה שעברה. סביר להניח שהטריידנט יתרום לטייגר ספורט 660 עוד אי אלו מכלולים משותפים. עם זאת לטייגר ספורט 660 ישנה תנוחת רכיבה זקופה והוא יצודיי במתלים בעלי מהלך ארוך יותר וכמובן אפשרויות זיווד ואבזור לטובת טיולים ארוכים.

 

 

אולה S1 יוצא לדרך

אחרי שחנכה את מפעל הייצור הגדול ביותר בעולם לרכב דו-גלגלי משיקה חברת Ola ההודית את הקטנוע החשמלי הראשון שלה, איתו היא מבקשת לכבוש את אחד השווקים הדו-גלגליים הגדולים בעולם. הקטנוע שנקרא S1 ייוצר בשתי גרסאות הנעה, כאשר בגרסת ה-Pro הבכירה הוא מסוגל להגיע למהירות מרבית של 115 קמ"ש ולהציע טווח ריכבה מרבי של 180 ק"מ – לטענת היצרנית.

 

האם אולה S1 החשמלי הוא הקטנוע החשוב ביותר בעשור הנוכחי?

 

בנוסף לעיצוב מדליק אולה S1 מצוייד במגוון פיצ'רים טכנולוגיים, החל מסוללה נשלפת לטעינה בבית, מסך מגע מרכזי, קישורית BT מלאה וגם אפליקציה לשליטה מרחוק המשובלת במערכת למניעת גניבה. המחיר בהודו ינוע בין 1345 ל-1750 דולר.

לידיעה המלאה

 

 

 

ג'וקר או באטמן?

יצרנית הקסדות הבריטית Ruroc שתי צביעות חדשות לקסדת הדגל שלה, עם שתיים מדמויות הקומיקס הפופולאריות של השנים האחרונות. את הקסדה העשויה מקרבון תוכלו לקבל בצביעת "באטמן, אפלולית עם סמל איש העטלף או בצביעת "ג'וקר" מופרעת עם פניו של הנבל המפורסם. מחיר הקסדה הוא 495 דולר ונכון לעתה ניתן להשיג רק את צביעת  "באטמן" לאחר שצביעת ה"גו'קר" אזלה מהר מן המלאי.
לידיעה המלאה

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד