מהנעשה השבוע: סיכום על גלגל אחד

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
החדשות המעניינות בעולם הדו-גלגלי השבוע בקצרה. והשבוע: מערכת בטיחות באינדיאן, חדירת ווג לבריטניה, סטארט-אפ איטלקי של קטנועים חשמליים, בייבי אדוונצ'ר לק.ט.מ. ומהדורת 75 שנים לווספה.

 

אינדיאן מפתחת רדאר ומצלמה למניעת תאונות

מותג האופנועים האמריקני 'אינדיאן', שבבעלות חברת פולריס, הגישה בקשת פטנט למערכת רדאר ומצלמה שמסוגלת לזהות כלי רכב ומכשולים מלפנים ומאחור. אם וכאשר אינדיאן תציע מערכת כזאת היא תצטרף אל דוקאטי, ב.מ.וו. וק.ט.מ. שכבר התקינו מערכות כאלה בדגמים סדרתיים שלהן.

 

 

למערכת של אינדיאן יש שני חיישני מכ"מ אחוריים שמכסים את שני הצדדים, ומאפשרים להתריע לרוכב מפני כניסה לנתיב נסיעה חסום. בקשת הפטנט כוללת גם מערך של בין 2 ל-5 מצלמות שאמורות לזהות את סביבת האופנוע בכל עת ובהתאם לצורך ולרצון גם לשדר את תמונת המצב לרוכב. במצב רגיל המצלמות כבויות ולא מעיקות על הרוכב אבל כאשר המכ"מ מזהה תנועת רכב הוא יכול להפעיל אוטומטית את המצלמות ואת המסך שמול הרוכב כדי להמחיש לו את הבעיה שסביבו. אגב, ליונדאי, ולמותג היוקרה שלה – ג'נסיס, יש מערכת מצלמה דומה, אשר מפעילה תמונה על אחד מצידי לוח המכשירים בהתאם לכיוון שאליו הנהג מאותת.

אם כל התצוגה הזאת לא מספקת כדי להעיר רוכב מנומנם משלוותו – הרי שבקשת הפטנט מפרטת גם את האפשרות להתקין מנגנון רטט במושב, כדי לזעזע את האזורים המתאימים עם תחושת סכנה.

רעיון נחמד ויעיל שמתואר בבקשת הפטנט הוא התרעה לנהגים שעלולים להתנגש בנו מאחור: אם הרדארים קולטים נהג כזה עם מהירות סגירה סבירה הם מפעילים אוטומטית את שני המהבהבים האחוריים. אבל אם להערכתם יש לנו עסק עם מצב מסוכן יותר – הם מפעילים במקביל גם את תאורת הבלימה ואת הצופר.

 

ווג מגיע לשוק הבריטי

מותג האופנועים הסיני 'ווג' (Voge), שמיובא לישראל על-ידי חברת מוטו 24, הגיע גם אל האי הבריטי. ווג הוא מותג יצוא של יצרנית האופנועים הסינית לונסין, אחת מחברות האופנועים הוותיקות ביותר בסין (שיובאה בעבר גם לישראל), והמטרה של קברניטיו היא להציע אלטרנטיבה זולה אך איכותית למותגים מערביים (ויפנים) מוכרים.

ווג כבר מוכרת אופנועים בגרמניה ובספרד, ומתארגנת בהדרגה על תקינה אירופאית מתאימה ליותר ויותר דגמים. הדגם החלוץ של ווג בבריטניה הוא 500DS, אשר מוצע שם בגרסה מאובזרת ביותר תמורת כ-5,000 ליש"ט (כ-22,500 ש"ח). בבריטניה (אחד משווקי הרכב היקרים באירופה) מציעים הסינים שנתיים אחריות לכל הכלים שלהם, וזו כוללת גם חלקים ועבודה.

 

 

 

הסטארט-אפ האיטלקי WOW השיק שני קטנועים חשמליים

בזמן שסין משגרת לעולם עשרות דגמים חדשים של קטנועים חשמליים מרענן לגלות שגם איטליה – מלכת העיצוב ונסיכת המטבח – לא מרכינה ראש ואף נותנת בראש. WOW, אשר שמה לעצמה למטרה לבנות את הקטנועים החשמליים שלה בארץ המגף, השיקה השבוע את דגמי 774 ו-775, הראשון מיועד לקטגוריית L1e אשר תתקיים במהרה בימינו גם בישראל והשני לקטגוריית L3e שתצטרף אליה אינשאללה.

המנוע החשמלי של 774 מספק 4 כוחות סוס ומוגבל למהירות מרבית של 45 קמ"ש, ואילו המנוע של 775 מייצר 5 כוחות סוס שמאיצים אותו למהירות מרבית של 85 קמ"ש. הסוללות החשמליות של שני הכלים (יש אפשרות לסוללה כפולה) מותקנות מתחת לחלקו האחורי של המושב ומעל לגלגל, ולכן מתחת למושב נותר נפח אחסון יעיל וגדול של כ-50 ליטרים. שני הכלים מתגלגלים על גלגלי 16 אינטש גדולים יחסית. לאחר ההשקה באיטליה תסתער WOW על השווקים של צרפת, ספרד, גרמניה, הולנד ובלגיה, ובכולם יוצעו הקטנועים האלה בצבעי אדום, "כחול חשמלי", "ירוק בנזין", לבן, אפור, ו"שחור פחם".

 

 

עד כה סיפרנו את החדשות הטובות, אבל ברור שכלי שמגיע מאיטליה צריך לכלול גם עוקץ, והחדשות הפחות טובות הן שללא הטבות מס מדובר בקטנועים די יקרים, במקור, שמוצעים תמורת כ-5,000 דולר לכלי הבסיסי וכ-6,000 דולר לכלי החזק יותר.

 

בייבי אדוונצ'ר לק.ט.מ

ד.ל.ב מוטוספורט, יבואנית ק.ט.מ, החלה לשווק את האח הקטן במשפחת האדוונצ'ר: 250 אדוונצ'ר החדש. זאת גרסה מוקטנת נפח ל-390 אדוונצ'ר המוכר, והוא מנוע באמצעות מנוע סינגל בנפח 248 סמ"ק שמספק 30 כוחות סוס. גם כאן תנוחת הרכיבה זקופה, יש צמיג 19 אינטש מלפנים ומיכל דלק בנפח 14.5 ליטר.

למרות שזה אופנוע כניסה הוא מאובזר בנדיבות יחסית, עם מתלי WP APEX, בלמי ByBre, מערכת ABS עם אפשרות ניתוק, ומצמד מחליק. המחיר: 34 אלף ש"ח, ובמהלך ההשקה זה כולל גם סבל מקורי וארגז 43 ליטר מתוצרת קאפה.

 

 

מהדורת 75 שנים לוספה

וספה האגדית מציינת השנה 75 שנים להולדתה, ואי אפשר לעשות את זה בלי מהדורה מיוחדת לציון האירוע. פיאג'ו קוראת לה,  פשוט, Vespa 75th, והיא כוללת מספר דגמים שמהם נבחרה עבורנו גרסת Limited Edition. גרסה זאת מבוססת על דגם GTS 300 שנמצא בפסגת ההיצע של וספה כיום.

המהדורה המיוחדת צבועה צהוב מטאלי ייחודי בגוון עתיק, עם מדבקות ותגי "75", מושב עור משופשף וכיסוי מקורי לגלגל רזרבי שמותקן מאחור על סבל מצופה כרום. המחיר: 40 אלף ש"ח כולל ערכה לרוכב (צעיף משי ולוחית וספה בעיצוב וינטג').

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד