מהודו לאירופה: סוזוקי חוזרת לשוק הקטנועים העירוניים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
סוזוקי מתכוונת לחזור לשוק הקטנועים העירוניים באירופה אחרי שנים של היעדרות עם שני דגמי 125 המיוצרים בהודו. עדין לא ברור האם הם יגיעו גם לישראל

ותיקי הרוכבים המקומיים אולי זוכרים שסוזוקי הייתה מהחלוצות להציע בישראל קטנועים אוטומטיים כמו פרונטיר 100 כבר בתחילת שנות ה-90, רגע לפני ההשתלטות של סאן יאנג וקימקו על השוק המקומי. שנים לאחר מכן זנחה סוזוקי את הקטנועים הקטנים והעירוניים והעדיפה להתמקד בסדר דגמי הבורגמן הגדולים, המפוארים וגם הרווחיים יותר.

בשנים האחרונות החלה סוזוקי לגלות עניין מחודש בשיווק קטנועים קטני נפח בשווקי המזרח, שם כלים אלו הם סופר נפוצים ופופולאריים, כשהיא החלה לשתף פעולה TVS  – אחת מיצרניות הדו"ג הגדולות בהודו שם סוזוקי היא מיצרניות הרכב המצליחות בתת היבשת.
שיתוף הפעולה הזה לא היה מעניין אותנו יותר מידי אלמלא הודיע סוזוקי לאחרונה כי היא תחזור לשווק קטנועי 125 גם באירופה.

מדובר נכון לעתה בשני קטנועים החולקים בסיס משותף המיוצרים על ידי TVS בהודו. הקטנוע הראשון נקרא Address והוא קטנוע בעיצוב עגלגל, עם פנס משולב ביחידת הכידון ונגיעות רטרו לא מוגזמות שהוצג כבר ב-2019. בחודשים האחרונים הצטרף אליו בהודו אח בעל עיצוב ספורטיבי יותר בשם Avenis שהוא כמעט זהה לקטנוע בשם NTorq של TVS. ל-Avenis קווי גוף זוויתיים, פנס קדמי קבוע בגוף המזכיר את זה של דגמי הנייקד של סוזוקי, מושב מדורג ומעט גבוה יותר וצביעות נועזות יותר – כולל למרבה האירוניה צביעת רפליקה לאופנועי ה-MotoGP של סוזוקי שהוצגה רגע לפני שנטשה את האליפות בפתאומיות.

כאמור, הבסיס המכאני של שני הקטנועים זהה. שניהם בעלי רצפה שטוחה, חישוק 12 אינטש מלפנים ו-10 אינטש צנוע מאחור, בלם דיסק קדמי ובלם תוף מיושן מאחור. על ההנעה אחראי מנוע מקורר אוויר בנפח 124 סמ"ק בעל גל זיזים עילי יחיד, המספק 8.7 כ"ס וכמעט קג"מ שלם. לא נתונים עוצרים נשימה אבל דומים למקובל בקטנועי 125 מקוררי אוויר.
כדי לעמוד בתקינה האירופאית אמור המנוע בשני הדגמים לעמוד בתנאי יורו 5 והם צריכים גם להיות מצוידים לכל הפחות מערכת בלימה משולבת (CBS), דרישות שמן הסתם לא יתקשו בסוזוקי לספק.

כבר בחודש אוקטובר הקרוב אמורים להיות שני הדגמים להימכר בבריטניה, כאשר תג המחיר המשוער יהיה קצת פחות מ-2500 פאונד שהם כ-11 אלף ש"ח. שיווק שני הקטנועים בישראל נשקל כרגע, כשהם בטח יוכלו לתת דחיפה מסוימת למותג סוזוקי וגם להוות אלטרנטיבה ממותגת לקטנועים הזולים בשוק המגיעים מסין וטאיוואן, זאת בהנחה וניתן יהיה להציעם במחיר אטרקטיבי דיו.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד