מאחוריך! אופנועי משטרה יאכפו מהירות באמצעות 'דבורה'

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
אנשי אגף התנועה התקינו מכשירי מדידת מהירות מסוג דבורה על אופנועי המשטרה, תיתכן גם אכיפה סמויה

אגף התנועה של המשטרה מרחיב את ארסנל כלי האכיפה שלו ומתמקד, כרגיל, באכיפת מהירות. כלי הנשק החדש: מכשיר רדאר מסוג 'דבורה' אשר מותקן על אופנועי שיטור ויכול להיות מותקן גם על אופנועים מוסווים.

 

 

בתמונות שפורסמו ב-TheCar נראית התקנה של מכשיר מדידת מהירות מסוג 'דבורה' כשהוא מותקן על אופנוע, וכאשר מתייחסים לדברים שאמר מפקד אגף התנועה, ניצב דורון ידיד, אפשר להבין שהוא מצפה מן השוטרים הרוכבים לבצע תפיסות של נהגים, שאליהן הוא מתייחס כ"הרתעה", תוך כדי ניצול העובדה שאופנוע קשה יותר לגילוי בידי נהגים.

 

ככל שהדברים נוגעים לאופנוענים יש "בשורה טובה ושתי בשורות רעות". מצד אחד, למכשיר ה'דבורה' יש הרבה מאד מגבלות הפעלה – בעיקר כאלה שקשורות בהימצאותם של כלי רכב נוספים סביב הרכב הנאכף. מבחינה זאת קשה יותר לאכוף כלפי אופנועים, אלא אם הם נמצאים לבדם על הכביש. הבשורה הרעה הראשונה היא שקשה להבחין באופנוע, וגם לאחר שמבחינים בו קשה להפנים את העובדה שהוא "לא בעדנו". אם לא די בכך – בשונה מן הממל"ז (מד מהירות לייזר), עם מכשיר דבורה אפשר לאכוף גם כאשר סוגרים על אופנוע מאחור, ולאופנוען קשה עד בלתי אפשרי להבחין באופנוע שמתקרב אליו.

 

אופנועים חדשים לסיירת התנועה הארצית

סיירת האופנועים הארצית של אגף התנועה מתחדשת ב-22 אופנועים חדשים. הסיירת מהווה את חוד החנית במאבק כנגד תאונות הדרכים. שוטרי היחידה פועלים בעיקר במרחב הבינעירוני תוך הפעלת אמצעים טכנולוגיים מתקדמים לצמצום עבירות מסכנות חיים.

Publiée par ‎Israel Police – משטרת ישראל‎ sur Vendredi 13 avril 2018

 

בשורה רעה נוספת היא שלמרות שכל מכשיר לגילוי רדאר מגלה בקלות את התשדורת של ה'דבורה' ומתריע מפניה, לאופנוען קשה יותר לרכוב ולהיות ערני להתרעות של גלאי מכמונות. ה'דבורה' פועלת על עקרון "דופלר" – מדידת עוצמת ההחזר מן העצם הנמדד בנקודות זמן קרובות, וכאשר מכשיר כזה מותקן בניידת טווח האכיפה שלו הוא עד למרחק של כ-1.2 ק"מ הן לרכב מתקרב והן לרכב מתרחק.

אכיפה מבוצעת מעמדה נייחת או בתוך כדי נסיעה, גם כאשר נוסעים (או עומדים) מול הרכב הנמדד וגם, כאמור, כאשר נוסעים בעקבותיו. עדיין לא ברור אם שוטרי יחידת האופנוענים יהיו מסוגלים לתפעל את מכשיר הדבורה תוך כדי רכיבה – על פניו זה לא חוקי וגם מסוכן, אבל בפעם הבאה שרואים אופנוע עומד בצד כדאי בכל מקרה לסגור קצת את המצערת.

מקור במשטרת התנועה אמר ל-TheCar שבעבר נעשו ניסיונות לשלב 'דבורה' על אופנועים אולם המכשירים גרמו לזליגת חשמל מוגברת מן המצבר שלהם, והניסוי בוטל. כעת נראה שנמצא פתרון לבעיה הזאת.

לכתבה המלאה באתר TheCar

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד