לקראת מילאנו: הצרעה של הונדה חוזרת עם מנוע טווין מקבילי חדש

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
אופנוע הנייקד הספורטיבי של הונדה בדרך לעשות קאמבק עם מנוע טווין מקבילי חדש בנפח 755 סמ"ק. הבכורה צפויה להיות בתערכת מילאנו הקרובה

תערוכת מילאנו, החשובה בתערוכות אופנועים בעולם, כבר נמצאת מעבר לפינה ויצרניות האופנועים מחממות מנועים, תרתי משמע. אחד החידושים החשובים אותו צפויה הונדה להביא לאירופה הוא נייקד ספורטיבי/סטריט פייטר החדש המחזיר לשימוש את השם "הורנט" ששימש את אופנועי העירום הספורטיביים של הונדה מאז סוף שנות ה-90 ועד לשנים האחרונות בטרם הוחלפו על ידי סדרת ה-Neo Cafe שכוללת את דגמי CB600R ו-CB1000R.



הונדה שיחררה מספר סקיצות של ההורנט החדש מהן עולה כי הוא יתהדר בעיצוב זווויתי ומחודד שהוא המשך ישיר של הורנט קונספט שנחשף בתערוכת מילאנו בשנה שעברה,  ויתן למצוא בו גם לא מעט אזכורים לק.ט.מ 890 דיוק R. על פי האיורים השלדה היא בעלת מבנה של צינורות מקביליים החוברים לקורה מרכזית אנכית, ישנו חיפוי צד דמוי בומרנג לרדיאטור, חרב תחתונה מחודדת ומצד ימין מציץ, מפלט קצוץ ונמוך.

בעוד העיצוב הסופי הוא בגדר ספקולציה, המנוע שיניע את הורנט החדש כבר נחשף ויוצר לא מעט עניין. בעבר הורנטים היו מנונעים על ידי מנועי 4 צילינרים בדורה שהיו גרסאות משונמכות של מנועי ה-CBR הרייסריים. את ההורנט החדש יניע מנוע טווין מקבילי בנפח 755 סמ"ק, אך זהו אינו מנוע הטווין המקבילי המשמש את סדרת ה-NC הוותיקה אלא מנוע חדש ושונה לחלוטין, בעל אופי ותפוקה ספורטיביים הרבה יותר.



למנוע החדש 8 שסתומים, גל זיזים עילי יחיד, מהלך בוכנה קצר לטובת יכולת טיפוס לסל"ד עבודה גבוה וגל ארכובה של 270 מעלות עם סדר הצתה א-סימטרי האמור לדמות אופי פעולה של מנוע וי-טווין. למנוע החדש הספק של 90 כ"ס המתקבלים ב-9,500 סל"ד ומומנט של 7.6 קג"מ הזמינים ב-7,250 סל"ד.
הורנט 750 לא יהיה הדגם היחיד אותו ישמש המנוע החדש, והוא צפוי להגיע לסדרה שלמה של דגמים בהם אופנוע ספורטיבי שפוי שנועד לתת מענה לימאהה R7 ואופנוע אדוונצ'ר חדש בנפח בינוני שיחזיר לחיים שם נוסף מהעבר הקרוב של הונדה: "טראנסאלפ".

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד