ליגת הסופרבייק של ISBK יצאה לדרך במסלול מוטורסיטי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
ליגת מרוצי כביש נוספת יצאה לדרך, פליפות ISBK. הפעם נעשה צעד חשוב נוסף בתולדות הספורט המוטורי המקומי כשמהרוצים נערכו לפני קהל ושודרו בשידור ישיר בטלוויזיה

שנים רבות חיכה קהל הרוכבים וחובבי הספורט המוטורי לקיומם של מרוצים חוקיים בישראל, והחודשים האחרונים מורגשת התפרצות געשית בתחום, עם ליגות ואליפויות רבות שיצאו לדרך על שנים ועל ארבע גלגלים.

אל תחום מרוצי אופנועי הכביש מצטרפת ליגה חדשה ביוזמה פרטית, המכונה בשם ליגת הסופרבייק הישראלית (ISBK), שמרוץ הבכורה שלה נערך היום, יום שישי, במסלול מוטורסיטי שבשדה תימן. ליגה זו תפעל במקביל לאליפות ישראל בסופרבייק שמפעילה ההתאחדות לספורט מוטורי, ולצידה ליגת פירלי המתקיימת בחסות יבואנית פירלי לישראל ומירוץ הפתיחה נערך באופן תמוהה גם הוא היום ממש.

ישנם מספר דברים המייחדים את ליגת ISBK. בראש ובראשונה העובדה שהמרוצים פתוחים לקהל הרחב שיכול היה לרכוש כרטיסים לאירוע, ואכן כמה עשרות צופים הגיעו בחום של סוף אוגוסט לסככות הצפייה המקורות. אלא שהעדיפו להישאר בבית יכלו ליהנות משידור ישיר של המרוצים בערוץ ספורט One. חידוש נוסף הוא העובדה ששלושת המקומות הראשונים בכל קטגוריה בה מתחרים זוכים לפרסים כספיים.

הבחירה במסלול מוטורסיטי לקיום המרוץ השתלמה מבחינה חווייתית לקהל. עקב גודלו ומבנהו, המסלול בשדה תימן מתאים לאופנועי 600 סמ"ק שמרגישים בבית על גבי המסלול המהיר, הניגוד למסלולים הצפופים והטכניים בערד ופצאל. אמנם המסלול בשדה תימן לא כולל מספיק פניות מאתגרות, אך זהו דבר שיכול להשתפר על ידי אפשרויות שינוי התוואי הקיימות. השורה התחתונה היא שלאור המהירויות שניתן לפתח על המסלול מתקבלת עבור הצופים תחושה של מרוץ אמיתי.

במרוצים עצמם ניצחו אלי חן בקטגוריית ה-600 סמ"ק (סופרספורט), ואילו בקטגוריית ה-1000 סמ"ק (סופרבייק) זכה גיא הראל, שניהם הפגינו דומיננטיות כל אחד במקצה שלו. יחד עם זאת, מאחור התנהלו קרבות צמודים למדי על המיקומים השונים שסיפקו אקשן לקהל. במקצה ה-600 סמ"ק  נאלץ לפרוש אחד הרוכבים עקב בעיית דלק באופנוע, ואילו במקצה הבכיר הייתה התרסקות קלה של אחד הרוכבים במהלך הקרב על המקום השני, אשר הסתימה ללא פגע לרוכב ולאופנוע. מרוץ של ממש כבר אמרנו.

האירוע עצמו לא היה חף מעיכובים ותקלות קטנות, חלקם עקב ענייני בירוקרטיה כמו אישור סופי של האירוע על ידי המשטרה או וידוא של ניקיון המסלול כדי לשמור על בטיחות הרוכבים, אך הפגין את ההתקדמות הגדולה מאירוע לאירוע שנעשית בתחום שעד לפני כשנה נחשב בגדר מדע בדיוני בארץ. עכשיו נותר לחכות לאירוע הבא בתקווה שימשוך עליו עוד משתתפים וקהל.

צילומים: עמרי גוטמן

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד