לונג'יה XDV 250 במבחן דרכים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
גם לונג'יה נכנסת לשוק קטנועי האדוונצ'ר ועם XDV 250 המציע אלטרנטיבה מוזלת להונדה וקימקו הכוללת את כל מאפייני העיצוב מהז'אנר ואיכות מפתיעה לטובה, אך ללא יכולת שטח באמת

השורה התחתונה תחילה
לונג'יה מציבה בקטגוריית הקטנועי האדונצ'ר התפתחת מתמודד נאה, יעיל ובאיכות מפתיעה , אך נטול יכול שטח למרות המראה ובמחיר שלא מספיק נמוך ביחס לקטנועים בנפח דומה.

עוד ב-TheDoo
מבחן השוואתי: הונדה ADV 350 מול קימקו DTX 360
הוסקוורנה נורדן 901 במבחן דרכים
דוקאטי דזרט X במבחן דרכים

לונג'יה XDV 250 תוקף את שוק ה"קטנודוונצ'רים" המתהווה מכיוון המחיר: לא רק שהוא פחות יקר לרכישה, יש לו יתרון בעלויות האחזקה מכיוון שנפח המנוע שלו, 250 סמ"ק בלבד, ממקם אותו במדרגת ביטוח חובה מעט פחות יקרה.

לונג'יה הוא אמנם מותג סיני לא גדול ומוכר במיוחד, אך הוא קיים מאז ראשית שנות ה-2000 והחליט לפרוץ בשנים האחרונות לשווקי המערב. בהתאם לכך, חלק מעבודת העיצוב שלו מבוצעת באיטליה והוא שימוש במנועים שהם אחד לאחד מתכנון של פיאג'יו – ווספה – שמיוצרים בסין ברישיון. די בדומה למותגים איטלקיים כמו בנלי ו-FB מונדיאל שמתבססים גם הם על תכנון איטלקי אך יצורים נעשה בסין. 

העיצוב של XDV250 יפה מאד וגרסאות הצביעה שלו צעירות ומאירות עיניים, במיוחד זו של קטנוע המבחן שמשדרת אווירת מוטו ג'י-פי. לו היה מדובר ביצרנית אירופאית היינו מתקשים להבין כיצד ייתכן שבין שלל המדבקות והכיתובים השונים אין באף מקום כיתוב שמציין את שם היצרנית, אבל כאשר זוכרים שמדובר ביצרנית סינית, ובמפעלים שרגילים להדביק "שמות כבקשתך", נראה כאילו מישהו פשוט שכח לבקש…

מחיר המחירון של XDV250 הוא 30,000 שקלים פחות 100, ובזמן ההשקה הוא נמכר בהנחה של 2,000 ש"ח נוספים. עדין, זאת לא מציאה כל כך אדירה כאשר זוכרים שאחד המתחרים הישירים שלו הוא אפריליה SR200 שזול ממנו בכ-5000 שקלים מאד משמעותיים. בסך הכל המחיר שלו די מיישר קו מול כל קטנועי ה-250 סמ"ק שאינם סינים. מצד שני, אם חשקה נפשכם בקטנודוונצ'רים המוחצנים של הונדה וקימקו תצטרכו להוסיף 10 אלף ש"ח ויותר, לא כולל פרמיית ביטוח חובה גבוהה יותר בכל שנה.

מנוע, ביצועים
המנוע של XDV  250 הוא סינגל מקורר נוזל בנפח 244 סמ"ק שהוא למעשה המנוע המוכר והמוכח של וספה GTS250. הוא מספק כ-24 כוחות סוס ויותר מידי רעידות בסל"ד סרק. זה די מציק. אבל כאשר סוחטים את המצערת ויוצאים לדרך הקטנודוונצ'ר הזה מספק תחושת כוח טובה שלא נופלת משאר קטנועי ה-250 סמ"ק, ותחוש זאת נמשכת כמעט עד למהירות של כ-100 קמ"ש. משם, כצפוי, תחושה זאת נחלשת עד למהירות מרבית של כ-130 קמ"ש "על השעון". העברת הכוח דרך הווריאטור מבוצעת באופן חלק, והתוצאה היא כלי נשלט ונעים.

התנהגות
ל-XDV יש בולמי זעזועים של קאייבה שמכוונים לצד הקשיח, כמקובל בקטגוריה, אבל לא באופן מוגזם. חישוקי הגלגלים יצוקים, בקוטר 13 אינטש, וזה מסגיר את העובדה שעל אף העיצוב הקטנודוונצ'רי שלו הכלי הזה מתאים לרכיבה עירונית אך לא לרכיבת שבילים. ההיגוי זריז מאוד והפרונט קל, וגם זה מתאים מאד להשתחלות עירונית. הצד הפחות טוב הוא שרכיבה במהירויות גבוהות פחות נעימה, ושם לא נמצא תחום המומחיות הטבעי של לונג'יה.

הבלמים חזקים אך אין אפשרות לנתק את מערכת ה-ABS כדי לרכוב על שבילים ועפר, אם כי בואו נודה על האמת, וכפי שכבר ציינו – לקטנוע הזה אין יכולת שטח אמיתית משום סוג למרות העיצוב הקרבי שלו. במהלך המבחן ירדנו לשטח רק בגלל המיתוג הקטנודוונצ'רי, וכצפוי גילינו שהוא התגלגל שם ממש כמו שכל קטנוע אחר מתנהג. כתלות ברוכב ועל שטח ברמת עבירות סבירה הוא יגיע לאן שמכוונים אותו ולא מעבר לכך.

נוחות ושימושיות
ל-XDV 250 יש תנוחת רכיבה טובה וכך גם רמת הנוחות שלו. בולמי הזעזועים קשיחים, כאמור, ולמרות זאת הוא מתגלגל בתנועה נעימה גם על אספלט עירוני משובש. גובה המושב טוב ומאפשר גם לרוכבים לא גבוהים להציב רגליים בטוחות על הקרקע, ותחת המושב יש די נפח אחסון. תאי הצד מעוצבים בעיצוב נחמד, הם גם מכילים שקע מצת ושקע USB, אבל הסגירה שלהם, ואיכות ההרכבה, לא ישרדו את הבעלים הראשון של הקטנוע, שלא לומר מעבר לכך.

לוח השעונים מציג כראוי את המידע אבל הוא נמוך מדי, וזה דורש הורדת מבט והסתטו מן התנועה שמלפנים. לא טוב. מתג ההפעלה מחובר למפתח KeyLess, ועל אף הגימיקיות שלו הוא נוח לתפעול. באופן כללי רמות ההרכבה והגימור טובות, אם כי יהיה מעניין לבחון את זה במבחן הזמן.

שורה תחתונה
XDV250, עם או בלי הכיתוב לונג'יה, הוא קטנוע חביב ומעניין שניכר בראש ובראשונה בעיצוב הצעיר והספורטיבי שלו. יש לו מנוע מוכר בנפח שמדרג אותו במיקום פחות יקר מבחינת עלויות ביטוח החובה, אין כל קשר בין העיצוב ה"קטנודוונצ'רי" שלו לבין יכולות שטח כלשהו, ולמרות שהמנוע רועד יותר מדי בסל"ד סרק, ושהמתלים שלו קשים – הסך הכל הוא חבילה שמציעה עיצוב ייחודי וביצעים מספקים.

 

 

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד