להרגיש כמו טייס: שואי בדרך להציג קסדה עם מערכת תצוגה עילית

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
יצרנית הקסדות היפנית שואי בדרך להציג קסדה מתקדמת המשלבת מערכת תצוגת נתונים עילית לרוכב. מתי על המדפים? כנראה שכבר בשנה הבאה

בשנים האחרונות נפתח עידן חדש בתחום הקסדות, כאשר עוד ועוד חברות וסטארטאפים מציגים קסדות חכמות המשלבות בתוכן מערכות עזר ובטיחות לרוכב. גם יצרניות הקסדות המסורתיות נרתמות למרוץ הטכנולוגי ומשקיעות מאמצים בפיתוחים שונים כדי לשדרג את יכולות ושימושיות הקסדות המוכרות לנו.

פיתוח מעניין שכזה הציגה לאחרונה יצרנית הקסדות היפנית שואי (Shoei) בתערוכת האופנועים של אוסקה. מדובר באב טיפוס לקסדה המשלבת בתוכה תצוגת נתונים עילית (HUD) כפי שמקובל כבר לא מעט שנים בקסדות המשוכללות (והסופר יקרות) של טייסי קרב. במילים אחרות, שואי נמצאת בשלבים מתקדמים של פיתוח קסדה שתאפשר לרוכב להרגיש שהוא טייס.

אגב, הרעיון לשלב תצוגה עילית בקסדה הוא לא חדש, ואבות טיפוס שכאלו הוצגו כבר בעבר, בין היתר על ידי ב.מ.וו אך לא הבשילו כדי להגיע לייצור סדרתי. המקרה של שואי כנראה שונה לאור העובדה שבתערוכה הוצג מאב הטיפוס והרכיבים שלו באופן כמעט מוגמר.


מאב הטיפוס וממסמכי הפטנט שפורסמו מערכת התצוגה העילית בקסדה של שואי המכונה Opticson מורכבת משני חלקים עיקריים: מסך נשלף מול עינו הימנית של הרוכב עליו מוקרנים הנתונים המתקבלים מיחידת ההקרנה והעיבוד הממוקמת באזור הסנטר.

המערכת מתחברת לטלפון הסלולרי של הרוכב ומסוגלת לשאוב ולהציג ממנו מול עין הרוכב נתוני הכוונה מאפליקציות הניווט, כמו גם לשמש כצג עבור הדיבורית שיוכל להציג את נתוני המתקשר והשיחה מבלי להסיט מבט מהכביש. בנוסף כוללת המערכת חיישן אור המשנה את עוצמת הבהירות של הצג בהתאם למצב התאורה בסביבה. תפעול הדיבורית ושינוי תצוגה הנבחרת אמור להיעשות ממתגים הממוקמים בצידה של הקסדה.

כרגע לא ידוע מתי בדיוק תגיע קסדת ה-Opticson למדפים, אך לאור העובדה שהיא כבר נחשפה פומבית סביר להניח שזה יהיה בקרוב, כאשר ההערכות הן שכבר ב-2023 היא תוצע בארה"ב וביפן – השווקים החזקים עבור שואי.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד