לא רק מכוניות: בראבוס חושפת את האופנוע הראשון שלה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
סדנת הביצועים והשיפורים בראבוס חושפת את האופנוע הראשון הנושא את סמלה ומתבסס על ק.ט.מ סופר דיוק 1290R. הכמות מוגבלת והמחיר כפול מהמקור

חובבי הרכב מכירים את סדנת בראבוס הגרמנית שהיא אחת מסדנאות השיפורים הידועות בעולם הרכב. מאז הוקמה בשנת 1977 מזוהה בעיקר עם שיפור והשבחה של דגמי מרצדס השונים, כאשר ההתמחות של הסדנה הפכה אותה למעשה ליצרנית רכב בפני עצמה כשסמל ה-B הגדול מחליף את סמל הכוכב של מרצדס על השבכה הקדמית כסמל סטאטוס עבור בעלי הממון.
בשנים האחרונות הרחיבה בראבוס את פעילותה גם לתחום הסירות ושיתוף פעולה עם בתי אופנה, וכעת היא מגיע גם לעולם הדו-גלגלי כשהיא חושפת את האופנוע הראשון הנושא את סמלה.

האופנוע החדש נקרא 1300R וכמו במקרה של המכוניות המתגלגלות משערי הסדנה, לא מדובר בדגם שנבנה ותוכנן מדף חלק אלא עיצוב מחודש ושדרוג על בסיס דגם קיים. במקרה זה מדובר בק.ט.מ סופר דיוק 1290R  – מאופנועי הנייקד/סטריטפייטר הקרביים שבנמצא כיום.

חיצונית, קשה למצוא דמיון כלשהו בין בראבוס 1300R לבין הסופר דיוק 1290R עליו הוא מתבסס. מול העיצוב הזוויתי והאתלטי של הק.ט.מ בחרו בבראבוס במראה קלאסי ושרירי יותר, עם פס LED קדמי עגול נטול מסיכה ומשקף קדמי, כונסי אוויר רבועים ובולטים בצדדים. הירידה לפרטים מרשימה עם שפע של נגיעות מעולם בניית האופנועים האישי כמו למשל מראות הצד הקטנות המחוברות בקצוות הידיות הכידון, מאותתי LED זעירים וחבויים ומושב עם דוגמת מעוינים בתפירה ידנית.
את החבילה משלימים ידיות תפעול ומדרכים בכרסום CNC וחלקי גוף מסיבי פחמן כמו למשל הכנף הקדמית, מסגרות כונסי האוויר הצדדים והחרב התחתונה.

בניגוד למקובל אצל בראבוס, מנוע הוי טווין בנפח 1301 סמ"ק של הסופר דיוק 1290 לא קיבל שדרוגים והוא נמשיך להציע גם ב-1300R הספק של 180 כ"ס ב-9500 סל"ד. מערכת המתלים נותרה דומה גם היא, עם מזלג ובולם אחורי מתוצרת WP עם פעלה חצי אקטיבית עם שישה מציב שיכוך שונים לבחירת הרוכב יחד עם חמישה מצבי רכיבה המשפיעים על תגובות המנוע ופעולת מערוכת העזר האלקטרוניות. עם זאת, ניתן להבחין בדוד פליטה כפול חדש הנושא את הכיתוב בראבוס והשימוש בחלקי סיבי הפחמן מאפשר ל-1300R להציג משקל עצמי נמוך ב-5 ק"ג מהסופר דיוק R.

בראבוס מתכוונת לייצר רק 154 יחידות מהאופנוע הראשון שלה, מחציתן בצביעה אדומה ומחציתן בצביעה שחורה, כאשר תג המחיר עומד על 39,500 יורו – כפול ממחירו של הק.ט.מ עליו הוא מתבסס. אם מתחשק לכם לשים את היד על אחת היחידות כדאי שתהיו זריזים שכן הוא יוצע במכירה מוקדמת באתר האינטרנט של ק.ט.מ מחר בשעה 16:00 שעון ישראל.
לא ברור אם מדובר ביציאה חד פעמית של בראבוס, או שמא היא מתעתדת לפתח קו שלם של אופנועי סופר פרימיום ספורטיביים. כך או כך, 1300R מצליח להרשים במראהו וקרוב לוודאי שכמות היצור המוגבלת שלו תהפוך אותו לפריט נחשק בקרב אספנים בעלי ממון

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד