כוח נשי: חמישית מהרוכבים בארה״ב הן רוכבות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
נתוני סקר אמריקאי מגלים כי יותר ויותר נשים בגילאי ה-20 וה-30 עולות על אופנוע, מה שמעלה את חלקן לחמישית מקרב כלל רוכבי הדו"ג

כחמישית מהרוכבים בארצות הברית הם רוכבות – כך עולה מסקר שפרסם איגוד יצרני ומפיצי האופנועים בארצות הברית (MIC). על פי הסקר, שנערך בקרב 2,472 רוכבים בוגרים בשנה האחרונה, כ-81% מהרוכבים האמריקנים הנם גברים ו-19% הנם נשים. מדובר בצמיחה של חמישה אחוזים בהשוואה לנותני שנת 2014 וצמיחה של 9% בהשוואה לנתוני 2009.

עוד עולים בסקר נתונים על פערי הדורות בין הרוכבים. כך, מנתוני האיגוד עולה כי בקרב בני דור ה-Y (ילדי שנות ה-80 וה-90), 26% מהרוכבים הנם רוכבות. בקרב ילדי דור ה-Z (ילדי אמצע שנות ה-90 ואילך), 22% מהרוכבים הנם רוכבות.

״הדור של הבייבי בומרס (אלו שנולדו ב-20 השנה שלאחר מלחמת העולם השנייה – ל.כ.) והרוכבים המבוגרים יותר מתכווץ, ומוחלף ברוכבים צעירים״, נכתב בהודעה לתקשורת של האיגוד. ״עם המשך המגמה הזאת, ייתכן שבקרוב מאוד רבע מכלל הרוכבים בארצות הברית יהיה רוכבות. אנחנו ממש עדים למגמה הזאת במו עינינו״.

לאור העובדות העולות בסקר העליה באחוז הרוכבות בקרב כלל משתמשי הרכב הדו-גלגלי היא לא תוצאה של עליה בכמות הנשים העולות על אופנועים, אלא בצמצום כמות האופנוענים המבוגרים, שרובם המוחלט הוא גברים. מה שהסקר מגלה רק בין השורות הוא שתעשיית האופנועים נמצאת במצב מדאיג, שכן דור הרוכבים הוותיקים הולך ומפנה את מקומו ומעט מידי צעירים מדור ה-Z בוחרים באופציה דו-גלגלית. מצב זה מצריך את יצרניות האופנועים לבצע חשיבה מחדש כיצד למשוך את הצעירים לעלות על שני גלגלים, כפי שעשתה למשל הארלי דיווידסון כשפרסמה את תכנית החומש שלה לשנת 2022.

 

עוד נבדקה בסקר ההוצאה השנתית הממוצעת של הרוכבים בארצות הברית. על פי הנתונים, רוכבות מוציאות בממוצע 574 דולר בשנה על תחזוקת האופנוע, שדרוגים וציוד היקפי. זאת בהשוואה ל-497 דולר בממוצע שמוציאים הרוכבים הגברים באותן קטגוריות. מדובר בסכום הנמוך בכ-13% מזה של הרוכבות.

״במהלך העשור האחרון אנחנו רואים יותר נשים המעצבות ציוד רכיבה ומוצרים נוספים באופן ספציפי עבור רוכבות״, אמר סגן נשיא האיגוד סינמון קרנס. ״הימצאותם בשוק של מוצרים לנשים שיוצרו עבור נשים בהחלט מסייע לצמיחה בשיעור הרוכבות״. 
ואולי זה פשוט החוש האופנתי של הנשים שגורם להן לקנות ציוד רכיבה אופנתי כחלק מהדגש על הנראות, בניגוד לרוכבים גברים שישמרו על מעיל הרכיבה שלהם עד שיתבלה לחלוטין.

כתבות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד