fbpx

ימות המשיח: טריומף נכנסת למרוצים

טריומף, שלאורך ההיסטוריה הארוכה שלה נמנעה כמעט לגמרי מלהשתתף במרוצים תספק מנועים לקטגורית מוטו2

‘דורנה’, החברה שמנהלת את אליפות המוטוג’יפי, הודיעה שהחל מעונת 2019 תהיה זאת ‘טריומף’ הבריטית אשר תספק מנועים לקטגורית ‘מוטו2’. המנוע שיסופק הוא מנוע תלת צילינדרי בנפח 765 סמ”ק אשר מפותח על-ידי טריומף במיוחד עבור סדרה זאת. 

טריומף, חברה צעירה יחסית אשר נושאת את הסמל והמורשת של אחת מיצרניות האופנועים הוותיקות בעולם, מזוהה עם מנועים בתצורת שלושה צילינדרים. המנוע הספורטיבי יהיה גרסה משודרגת של המנוע שמניע את דגם הסטריט-טריפל שלה, וההערכה היא שהוא יספק 133 כ”ס לעומת 121 כ”ס בדגם החוקי לכביש. המנוע גם יהיה גם צר יותר פיזית.

קטגורית מוטו2 הוקמה בשנת 2010 והחליפה את קטגורית הביניים של אופנועים בעלי מנועים דו-פעימתיים בנפח 250 סמ”ק. כל הקבוצות שמתמודדות בה מקבלות מנוע אחיד, ובשבע העונות הראשונות של הסדרה הונדה הייתה ספקית המנועים הבלעדית עם מנוע שמבוסס על זה שמניע את דגם הספורט שלה, CBR600RR.

אלא שהמנוע של הונדה כבר עשה את שלו, הוא אינו עומד בתקנות אירו 4 ובהונדה מתכננים להפסיק לייצר דגם זה. ‘דורנה’ הייתה זקוקה למחליף צעיר ונמרץ יותר, ולכן נבחר הטריפל של טריומף.

טריומף המקורית נוסדה בשנת 1885 ופשטה רגל 98 שנים לאחר מכן, בשנת 1983. לאורך כל ההיסטוריה שלה נמנעו מנהלי החברה כמעט באופן מופגן מלהשתתף בסדרות המרוצים הגדולות והחשובות, והחברה מעולם לא התחרתה באופן רשמי בגרנד פרי, למשל.

לאחר מספר ניסיונות התחדשות החלה טריומף ‘החדשה’ לייצר אופנועים בשנת 1990, ואחד הדברים שמשתנים תוך כדי כך הוא גם ההכרה בחשיבותם של מירוצים להשבחת הגזע. 

למרות זאת, במאה שנות פעילות אי אפשר שלא לצבור מספר הישגי ספורט מוטורי ראויים לציון:

ניצחה 21 פעמים באי מאן:

טריומף ניצחה כבר במרוץ השני שנערך באי מאן בשנת 1908. מאז ניצחה החברה 21 פעמים באי, כשהפעם האחרונה הייתה בשנת 2014, עם דגם דייטונה 675 שעליו מבוסס מנוע המוטו2.

גארי ג’ונסון מנצח באי מאן ב-2014

ניצחה 4 פעמים את מרוץ דייטונה 200 האמריקאי:

הסיבה הרשמית שבגללה טריומף לא התאמצה יותר מידי להתחרות באירופה הייתה “אנחנו מוכרים את כל האופנועים שאנחנו מסוגלים לייצר”, וזאת גם הייתה סיבה מספיק טובה כן להתאמץ ולעלות על המסלול בדייטונה, ארה”ב, כאשר היא החליטה להתמודד על השוק האמריקני.

ניצחון ראשון של טריומף בדייטונה 200 הושג בשנת 1962 ופעמיים רצופות נוספות בשנים 1966 ו-1967. דגם דייטונה 675 סיים ראשון במרוץ גם בשנת 2014, אותה שנה שבה ניצח האופנוע הזה גם את אליפות הסופרספורט הבריטית.

ניצחה פעמיים בסיקס דייז טריאל:

תחרות ששת הימים של הטריאל היא תחרות השטח הוותיקה בעולם, והיא מתקיימת מאז 1909.

טריומף ניצחה בה בשנת 1939 ובשנת 1959 הייתה הראשונה לנצח עם אופנוע קטן נפח: ‘טייגר קלאב’ בנפח 199 סמ”ק.

החזיקה בשיא המהירות 15 שנה ברציפות (כמעט):

בשנת 1955 הגיע ג’ון אלן (John Allen) למדבר בונוויל עם אופנוע שצויד במנוע טריומף בנפח 650 סמ”ק ושבר את שיא המהירות של אותה תקופה כאשר נמדד נוסע במהירות של 310 קמ”ש. מכאן גם ההשראה לשם הדגם ‘בונוויל’ של החברה.

טריומף החזיקה בשיא עד לשנת 1970, כלומר 15 שנים פחות חודש.

השיא האחרון נקבע בשנת 1966על ידי אופנוע בשם Gyronaut X-1, שצויד במנוע טריומף TR-6 בנפח 650 סמ”ק וקבע שיא מהירות של 395.36 קמ”ש. השיא החזיק מעמד עד לשנת 1970.


השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד