ימאהה חושפת את אופנועי ה-MotoGP לעונת 2018

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
רגע לפני מבחני טרום העונה, ימאהה הציגה את גרסת 2018 של ה-M1 לצד ולנטינו רוסי ומאבריק ויניאלס. השאלה הגדולה היא האם יש שינוי מתחת למעטפת המוכרת

קבוצת המרוצים של ימאהה חשפה אמש (יום ד') במדריד את אופנועי 2018 שלה לעונת ה-MotoGP הקרובה. האירוע נערך בשיתוף חברת מוביסטאר הספרדית, הספונסרית של קבוצת ה-MotoGP של ימאהה מאז שנת 2014 שהציגה את הלוגו העדכני שלה על אופנועי הקבוצה. באופן טבעי, אירועים שכאלו חושפים בעיקר את המראה החדש אבל פחות נותנים הצצה למה שנעשה מתחת לפרינג שכן תהליך הפיתוח של האופנוע טרם הושלם ויגיע לשיאו במבחני טרום העונה שיערכו בחודשיים הקרובים.

האופנוע לשנת 2018 אמנם מתבסס על זה של השנה שעברה, אבל הוא יכלול שינויים משמעותיים בשלדה – סעיף קריטי שהכריע את העונה הקודמת עבור ימאהה. השלדה שפותחה עבור עונת 2017 לא הוכיחה את עצמה בלשון המעטה, עד כדי כך שרוכבי קבוצות הלווין של ימאהה על אופנועים משנה קודמת היו לא פעם ולא פעמים מהירים יותר מרוכבי המפעל, מה שהביא את רוסי לדרוש שירכיבו לו את שלדת 2016. השנה מקווים בימאהה שיצליחו להתגבר על מחדלי העונה שעברה וגם ולנטינו רוסי הביע אופטימיות זהירה.

מן הסתם ימאהה לא חושפת את הסודות הטכניים שמאחורי האופנוע, אבל אי אפשר בלי כמה נתונים יבשים. ההספק המוצהר של המנוע עומד על 240 כ"ס (בפועל יתכן שמעט יותר) כשמשקל המינימום הדרש על פי התקנות הוא 157 ק"ג. השלדה עשויה אלומיניום ולא סיבי פחם כשהבולמים הם מתוצרת אוהלינס ומערכת הבלימה מסתמכת על דיסקים מסיבי פחם בקוטר של 320 או 340 מ"מ מלפנים (בהתאם למסלול) וקאליפרים בעלי ארבע מתוצרת ברמבו.



ולנטינו רוסי ומאבריק ויניאלס יובילו גם השנה את קבוצת ימאהה ועל כתפי שניהם יושבת חובת ההוכחה. עבור רוסי תהיה זו עונת מפתח שכן זו החוזה שלו בימאהה יסתיים בתום העונה. אמנם בימאהה ישמחו להאריך את חוזהו של רוסי ככל שירצה, אבל גם הם וגם רוסי וידעים שהכל תלוי ביכולתו של רוסי להמשיך להיות תחרותי בגילו במופלג. שכן עם כל הכבוד, רוסי כבר בן 39, זקן הרוכבים על המסלול כשהוא יציין השנה את עונתו ה-13 בקבוצת ימאהה מאז הצטרף אליה לראשונה בשנת 2004.

רוסי יודע שהוא לא היה חף מטעויות בעונה החולפת ואי אפשר לתרץ את הכל בבעיות שלדה או בעמידות הצמיגים, לכן הוא יצטרך להיות השנה מפוקס מאי פעם ואין מקום לטעיות כפי שנעשו במרוצים הגשומים בעונה האחרונה. אם ימשיך רוסיפומי להילחם בצמרת זו לא תהיה עונתו האחרונה, אבל לאו, כנראה תגיע לסיומה הקריירה של גדול רוכבי הגרנד פרי בעת החדשה.



גם עבור ויניאליס מדובר בעונת מבחן למרות שיש לו חוזה מובטח לשנתיים הקרובות. את העונה הקודמת החל ויניאליס כרוקי ורשם הישגים נאים בתחילתה, אך מהר מאד דעך ולא הצליח להוות תחרות לחוד החנית של הרוכבים כשהוא מפגר לא פעם לא רק אחרי בן קבוצתו רוסי אלא גם אחרי הרוכבים בקבוצות הלווין של ימאהה. אז נכון שבעיות השלדה של ימאהה סיפקו תירוץ מסוים, אבל השנה מאבריק חייב להבריק (וסליחה על משחק המילים הנדוש) ולהוכיח שהוא יכול לממש את כשרונו בקטגוריה הבכירה ולהוות אלטרנטיבה למארקז.

מיד אחרי ההשקה הנוצצת צריכים השניים לחזור אל הקרקע ואל המסלול. האופנועים, הצוות והרוכבים עלו אל המטוס הישר למלזיה שם יחל ביום ראשון סבב מבחני טרום העונה הראשון מתוך שלושה (השניים האחרים יערכו בתאילנד ובקאטר). עונת 2018 של ה-MotoGP תיפתח במסלול לוסייל בקטאר ב-18 למרץ.

https://youtu.be/GfikxDd2ngc

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד