טיל הטילים: פרטים המלאים על טריומף רוקט 3 החדש

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
עכשיו זה רשמי. טריומף משחררת את הפרטים מלאים על הרוקט 3 הפסיכי שיוצע בשתי גרסאות עם 167 כ"ס מהמנוע הגדול ביותר המותקן כיום באופנוע סדרתי

בתחילת השנה חשפה טריומף את גרסת הטרום ייצור של רוקט 3 החדש, ובכך אישרה שהפאוור קרוזר האיימתני של החברה חוזר כדי לחרוך צמיגים. רוקט 3 החדש נחשף תחת חטיבת הכלים המיוחדים של טריומף (TFC) שהושקה דאז, כשהוא עוטה שלל חלקי סיבי פחמן ומכלולים בגימור ידני אבל עכשיו סוף סוף חושפת טריומף את הגרסה הסדרתית שתוכלו לפגוש באולמות התצוגה (אולי גם בישראל) בינואר 2020.

אז מה יש לטריומף רוקט 3 להציע? העיצוב הוא קלאסי מודרני כמו שצריך להיות הפאוור קרוזר. בלי הצטעצעויות מיותרות ועם צמד הפנסים בחזית המוכר מדגמי העירום של טריומף. המנוע מהווה חלק משמעותי מעיצוב של האופנוע וממגנט אליו את תשומת הלב בעיקר מצידו הימני, שם מתעקלים שלושת צינורות הפליטה ממנוע הטריפל האורכי ומתמזגים לצמד המפלטים קצוצי הקנה.


העיקר הוא כאמור המנוע, וזהו המנוע הכי לא פוליטקלי קורקט שתוכלו לראות על אופנוע בשנים הקרובות, רגע לפני שהאופנועים החשמליים יהרגו את הפאן. מנוע הטריפל של טריומף רוקט 3 הוא המנוע הגדול ביותר כיום המוצע באופנוע סדרתי, וגם מהגדולים שהותקנו אי פעם באופנועים סדרתיים. למנוע נפח עגול של 2,500 סמ"ק שהם 206 סמ"ק יותר מהמנוע הצנום של רוקט 3 היוצא. בניגוד למנועי קרוזרים אופיינים, המנוע של הרוקט 3 מודרני לחלוטין, מקורר מים ומוזרק כמובן וגם גל זיזים עילי כפול. ההספק המרבי עומד על 167 כ"ס המתקבלים ב-6,000 סל"ד מרביים ונמוכים למדי.

אז נכון שההספק לא גבוה בהרבה מזה של דוקאטי דיאבל שנפח מנועו הוא מחצית ממנוע הרוקט 3 (ועם צילינדר אחד פחות), אבל המומנט הוא עיקר הסיפור של הפאוור קרוזר הזה. 22.5 קג"מ! המתקבלים במלואם ב-4,000 סל"ד. מדובר במומנט מפלצתי שרק אופנועים חשמליים יכולים להציע, ומעניק פרשנות חדשה למושג "פאוור קרוזר". כדי להוריד את הכוח הזה לכביש ועדין להצליח לנסוע בקו ישר תשמחו לדעת שלרוקט 3 ישנו צמיג אחורי ברוחב 240 מ"מ ומערכת בקרת משיכה כסטנדרט, עם מספר מצבי פעולה שעדין יאפשרו לכם לעשן את הצמיג האחורי אם תרצו.

השלדה חדשה לחלוטין ועשויה מעתה מאלומיניום, אליה מחוברת זרוע חד צידית שאפשרה לטריומף לנטוש צמד הבולמים המיושן של הדור הקודם לטובת בולם מונושוק מודרני ונסתר מן העין. בסך הכל השיל טריומף רוקט 3 החדש 40 ק"ג ממשקלו. זה לא אומר הוא הפך להיות בלרינה, אבל עם משקל עצמי יבש של 291 ק"ג הוא קצת פחות קרנף מבעבר. קצת.  את מכלולי השלדה משלימים מזלג קדמי הפוך ובולם אחורי בעלי כיוונון מלא מתוצאת שוואה, לצד בלמים מתוצרת ברמבו עם קאליפרים בעלי 4 בוכנות מלפנים. קוויקשיפטר המאפשר החלפת הילוכים ללא שימוש במצמד הוא ציוד תקני.

טריומף תציע את רוקט 3 החדש בשתי גרסאות עיצוב ואבזור: R הספורטיבית ו-GT התיורית שנועדה לגמוע מרחקים ארוכים יותר בזוג. ההבדלים העיקרים בין שתי הגרסאות הן שבגרסת ה-GT (האופנוע האפור בתמונות) ישנו כידון מתוח לאחור בשילוב רגליות רוכב קדמיות לשיוט יותר נינוח, משקף קדמי קטן מעל הפנסים הקדמיים, יחידת מושב גבוהה יותר עם ריפוד עדיף ומשענת גב למורכב, מנשאים לנשיאת זיווד צד וחישוקים שונים. גרסת ה-GT כבדה ב-3 ק"ג מגרסת ה-R ומשקלה הוא 294 ק"ג יבשים.


כמקובל כיום ואצל טריומף, לרוקט 3 יש חבילת מקיפה של מערכות עזר האלקטרוניות כשלצד מערכת בקרת המשיכה ישנה מערכת ABS הפועלת גם בהטיה, 4 מצבי רכיבה שונים, בקרת שיוט ומערכת סיוע לזינוק בעליה שתקל על ההתמודדות עם משקלו של הקרנף ביציא מהמקום. רשימת האבזור ארוכה וכוללת חימום לידיות, מערכת מולטימדיה וניווט, מפתח חכם וחיישני לחץ אוויר. לצידם ישנו חידוש מעניין ובלעדי ברוקט 3 והוא אפשרות שליטה על מצלמת ה-GoPro באופן אלחוטי דרך הכידון דרך מודול הבלוטות' של מערכת מולטימדיה.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד