חשמל בעיר: פיאג'ו 1 מושק בישראל

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
פיאג'ו 1 החשמלי מושק בישראל וינסה למשוך גם לקוחות פרטיים לעבור לקטנועים חשמליים הודות לעיצוב מדליק, סוללה נשלפת עם טווח נסיעה מרבי של 85 ק"מ ומחיר דומה לזה של קטנועי 125 סמ"ק

גם העולם הדו-גלגלי עובר בשנים האחרונות תהליך מואץ של חשמול, והוא נע בין שני קטבים: מצד אחד קטנועים חשמליים עירוניים הזוכים לעידוד הרשויות באירופה, ומצד שני כלים מושקעים ויקרים כמו הארלי דיווידסון LiveWire.

בניגוד למכוניות חשמליות שהפכו בשנה האחרונה לדבר החם בשוק הרכב, כשכלים דו-גלגליים חשמליים נמצאים בשוליים, תרתי משמע. אמנם דו"גים חשמליים נמכרים בישראל למעלה מעשור והמכירות שלהם עולות בהתמדה, אבל עדין מדובר במספרים זניחים. בשנה שעברה נמכרו פחות מ-500 כלים חשמליים, מתוך למעלה מ-20 אלף כלים דו-גלגליים – כאשר רובם הם קטנועים המיועדים לשליחויות ולענף המזון.

בדיוק את הנתון הזה ינסה לשנות פיאג'ו 1 שהושק בישראל הבוקר (כשהוא מקדים את gogoro של מטרו). פיאג'ו 1, אשר נחשף לפני שנה בדיוק בטיק טוק, פונה לקהל עירוני צעיר ואופנתי שמחפש פתרון לניוד בתוך העיר, אבל לא רוצה להתפשר על אופניים חשמליים. עם תג מחיר של 17 אלף שקל, הוא אמנם יקר משמעותית גם מאופניים חשמליים איכותיים, אבל זהה במחירו לקטנועי 125 סמ"ק עירוניים כאשר כמו כל כלי חשמלי הוא שולף מולם שני יתרונות בולטים: דרישה לרשיון A2 בלבד וביטוח חובה מוזל כשל קטנועי 50 סמ"ק שכבר נכחדו מהנוף המקומי.

בעולם משווקת פיג'ו את 1 בשלוש גרסאות, שתיים מהן מותאמות לתקינת L1 האירופאית המגבילה את המהירות המרבית ל-45 קמ"ש בתמורה לפטור מרשיון ואף אפשרות לנוע על שבילי אופניים במדינות מסוימות. בישראל, שכרגיל מפגרת אחרי התקינה האירופאית, אנחנו מקבלים את גרסת ה- Active הלא מוגבלת של הקטנוע עם מהירות מרבית מוגבלת ל-60 קמ"ש.

לפיאג'ו 1 סוללה נשלפת השוקלת 15 ק"ג הממוקמת מתחת למושב, כאשר היא עדין מותירה חלל אכסון המספיק לקסדת שלושה רבעים שלא ממש מומלצת. קיבולת של 2.3 קילוואט מאפשרת טווח נסיעה מרבי של כ-85 ק"מ במצב Eco או כ-65 ק"מ במצב Sport, כאשר טעינת הסוללה יכולה להיעשות מכל שקע בייתי באמצעות מטען מצורף. זמן הנדרש לטעינה מלאה עומד על 6 שעות, כאשר למעלה מ-800 מחזורי טעינה מלאים אמורים לספק אורך חיים של כ-50 אלף ק"מ – הרבה יותר ממה שעוברים רוב הקטנועים העירוניים במהלך חייהם – כשלאחר מכן עדין הסוללה צפויה להציע 70% קיבולת.

אנשי עופר אבניר מקווים שהעיצוב המדליק, השימושיות וגם הבטיחות היחסית יקרצו לרוכבים עירוניים ,אך גם הם יודעים שכל עוד לא יהיה עידוד של המדינה למעבר לקטנועים חשמליים עירוניים או הטלת חובת ביטוח לרוכבי אופניים חשמליים, עדין שוק זה ישאר קטן יחסית. עם זאת, צפי המכירות הוא לכ-100 כלים בשנה.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד