חגיגות ה-100 מיליון נמשכות: כך הונדה קאב נולד

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
הונדה סופר קאב חצה לאחרונה את הרף הבלתי נתפש של 100 מיליון יחידות. צפו כיצד מייצרים אותו במפעל ביפן

לפני חודשים ספורים ירד מקו הייצור של הונדה אופנוע צנוע במיוחד שנושא על הסבל שלו את התואר הבלתי נתפש של "כלי הרכב הממונע שיוצר במספר היחידות הגדול ביותר בהיסטוריה האנושית".

היה זה הונדה סופר קאב מספר 100 מיליון, שהשלמת הרכבתו התרחשה 59 שנים לאחר שהאופנוע שהמציא את הקונספט הותנע לראשונה. השבוע – כחודשיים לאחר חשיפת דגם קונספט של קאב עתידי בתערוכת טוקיו וחודשים ספורים לפני חגיגת יום הולדת 60 – שחררו אנשי הונדה שני סרטונים שמחממים את האווירה ואת הלב.

הסרטון הראשון מתאר את תהליך ההרכבה של הסופר קאב, שמנייד בכל יום עשרות מיליוני בני אדם ברחבי העולם, במפעל בעיר קומאמוטו שביפן. מדובר באחד באחד מתוך 15 מפעלי ייצור של קאב ברחבי העולם, ותמיד נחמד לראות כיצד אוסף של ברזלים הופך לכלי רכב.

הסרטון השני מספק לנו הצצה זעירה אל החיים של עשרות אנשים שונים, כל אחד עם הקאב שלו. כאשר צופים בו, אי אפשר שלא להיזכר באחת מסיסמאות הפרסום היותר מוצלחות של ענף הרכב אי פעם: "אתה פוגש את האנשים הנחמדים ביותר על הונדה" (“You meet the Nicest People on a Honda”).

סיסמא זאת ליוותה את הונדה בארה"ב מתחילת שנות השישים, ומה שמיוחד בה הוא שהיא מחברת לעולם הדו-גלגלי גם אנשים שמעולם לא חלמו לרכוב על אופנוע.

הונדה חייבת הרבה מאד לקאב, בין השאר את תחילת החדירה שלה לשוק האמריקני. לא מיותר להזכיר שלא מדובר רק בהיסטוריה רחוקה אלא במוצר מאוד רלוונטי גם לעידן הנוכחי, ואולי גם לעתיד.

למעשה, הזינוק המשמעותי ביותר במכירות סופר קאב בעולם התרחש במקביל להתפתחות הכלכלית של דרום מזרח אסיה ושל מדינות העולם השלישי. כך, יותר ממחצית הכלים האלה נמכרו אחרי שנת 2000.

בהונדה הציגו כבר לפני כשנתיים קונספט של סופר קאב חשמלי, שתחילת הייצור  המסחרי שלו צפויה בתוך חודשים ספורים, כך שהרעיון של כלי דו-גלגלי פשוט, צנוע, חסר יומרות ושימושי להפליא צפוי לשרוד גם את האיומים על עתיד מנוע הבעירה הפנימית.

כתבות נוספות

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד