זיכיונות היבוא של סגוואי ו-NIU עוברים מ-UMI לחברת מאיר

זיכיונות היבוא של סגוואי ו-NIU עוברים מ-UMI לחברת מאיר
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
יבואנית הונדה הוכיחה שהיא מבינה יותר טוב מ-UMI לאן נושבת הרוח בתעשיית הרכב ונטלה לידיה כמה זיכיונות סופר-חשובים מבחינה אסטרטגית בתחום התחבורה החכמה והכלים הדו-גלגליים החשמליים

שלושה זיכיונות מבין החשובים ביותר בתחום הרכב הדו-גלגלי והתחבורה החכמה – של יצרניות הרכב הסיניות 'ניו' (NIU) וסגוואי – נינבוט, ושל נגזרת מן הפעילות של מפעילת המיקרו-מוביליטי 'בירד', מחליפים ידיים ועוברים מידי יבואנית הרכב UMI אל יבואנית הרכב מאיר  – שמוכרת לנו גם כיבואנית אופנועי הונדה לישראל.

 

זיכיונות היבוא של סגוואי ו-NIU עוברים מ-UMI לחברת מאיר

UMI היא היבואנית של מותגי ג'נרל מוטורס, ובין השאר החזיקה גם בזיכיון היבוא של שתיים מבין היצרניות המתקדמות ביותר בתחום הרכב הדו-גלגלי החשמלי בסין, ואילו 'מאיר' היא היבואנית של 'וולוו' השבדית (ששייכת כיום לג'ילי הסינית) ושל הונדה היפנית (וגם של מספר חברות נוספות בתחומי הרכב והתחבורה, בהן, למשל, משאיות 'רנו' וחברת השכרת הרכב 'הרץ').
העסקה בוצעה באמצעות רכישה של חברת בת של UMI שנקראת UME והיא זאת שהחזיקה בזיכיונות האמורים, וזו תוטמע כעת בחברה חדשה שתיקרא MEU (Mayer Electric Utility).

קבוצת מאיר היא בין יבואניות הרכב הראשונות בישראל שהפנימו את המהפכה העצומה שעוברת בעשור האחרון על שוק הרכב והתחבורה, ובין השאר היא מפעילה את חממת האוטו-טק DRIVE שמטפחת יזמויות ישראליות בתחום האוטו-טק.

NIU היא יצרנית סינית ששולטת בטכנולוגיה מתקדמת בתחום הקטנועים החשמליים והיא מייצרת גם אופניים וקורקינטים חשמליים. NIU (לא לבלבל עם יצרנית הרכב הסינית NIO שמתחרה ב'טסלה') פיתחה בין השאר רמה גבוהה מאד של קישוריות (Connectivity) ואפליקציית הפעלה לכלי הרכב שהיא מוכרת בעשרות מדינות ברחבי העולם. זה מאפשר – בין השאר – לשלב את כלי הרכב הללו בציי רכב לתחבורה שיתופית.

לקריאה נוספת:

החזון של NIU: קטנוע חשמלי במחיר של אופניים

 

זיכיונות היבוא של סגוואי ו-NIU עוברים מ-UMI לחברת מאיר

 

נינבוט היא יצרנית סינית של מוצרי מיקרו-מוביליטי אשר רכשה בשנת 2015 את אחת החברות המפורסמות בתחום הניידות האישית – סגוואי האמריקנית – וזאת רגע לפני שנתבעה על-ידה בגין הפרת פטנטים. נינבוט משווקת בסין קטנועים חשמליים זולים במיוחד, ומעצימה במהירות את השימוש שהיא עושה בשם המותג המפורסם סגוואי, בין השאר גם לייצוא ולשיווק של כלים מתוחכמים, בהם גם באגי לנהיגת שטח (SBS).

'בירד' מוכרת לרבים כאחת המפעילות הראשונות של קורקינטים שיתופיים, אולם בשנתיים האחרונות היא החלה למנף את שם המותג שלה גם למכירת הקורקינטים שמיוצרים עבורה בסין ללקוחות פרטיים.

 

זיכיונות היבוא של סגוואי ו-NIU עוברים מ-UMI לחברת מאיר

לקריאה נוספת:

סגוואי-נינבוט חשפה קונספט מהמם של אופנוע מימן

נינבוט-סאגוואי מכה שנית: משיקה שלושה קטנועים חשמליים חזקים במחירים נוחים

הקטנוע החשמלי החדש של סגוואי עולה בסך הכל 350 דולר

 

כאמור, קבוצת מאיר רכשה חברה פועלת שהוקמה במקור בתוך יבואנית מתחרה, והיא ממשיכה פעילות קיימת עם צוות עובדים קיים, בהנהלת דניאל אינגבר אשר היה בין הכוחות הפעילים באיסוף קבוצת המותגים החשובה שבידי החברה.

לעסקה זאת ישנה חשיבות גבוהה מאד מבחינת השוק הישראלי מכיוון שקבוצת מאיר כבר נמצאת כאמור בתחום הדו-גלגלי באמצעות אופנועי הונדה, ומן העבר האחר לגמרי היא מפעילה תחבורה ציבורית באמצעות חברת 'קווים' וגם מייבאת ומוכרת אוטובוסים בישראל. תחבורה בימינו נבנית ממספר חוליות קריטיות, שאחת מהן היא "פתרונות לקילומטר האחרון" ו"מיקרו-מוביליטי", כלומר "תחבורה אישית ממונעת". באמצעות רכישת UME הפכה קבוצת מאיר ליבואנית הרכב היחידה, נכון להיום, שנמצאת בכל שרשרת הערך של תחבורה – כולל גם בתחומי האוטו-טק, ובין היחידות שערוכה היטב לעידן שאחרי "המכונית הפרטית".

 

זיכיונות היבוא של סגוואי ו-NIU עוברים מ-UMI לחברת מאיר

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד