וירוס חדש מאיטליה: אליאן 998

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
תקופת הקורונה היא לא ממש תקופה טובה לחשיפת אופנועים חדשים, אבל חברת "וירוס" חושבת שזו הזדמנות טובה לחשוף את האופנו-חייזר החדש שלה עם מנוע דוקאטי

וירוס הקורונה פגע קשות במדינות רבות בעולם ואיטליה היא אחת הבולטות בהן. המשבר שחולל הוירוס השבית את הפעילות הכלכלית ופגע משמעותית גם ביצרניות האופנועים. עם זאת, יש מי שמנסים לשמור על שגרה מסויימת (ועל שפיות), לשדר עסקים כרגיל ואף לחשוף אופנועים חדשים. כמה אירוני שאחת החברות שעושות זאת בימים אלו נקראת וירוס (Vyrus) והיא ממוקמת באיטליה.

וירוס היא סדנה קטנה ואקסקלוסיבית שנוסדה בשנת 2001 ומייצרת אופנועי בוטיק אקזוטיים, כשהיא עושה שימוש במנועים מיצרניות חיצוניות (לרוב דוקאטי). סימן ההיכר של אופנועיה הוא טכנולוגיית המתלה הקדמי בעל הזרוע האופקית המוכרת מדגמי בימוטה טזי – טכנולוגיה שמייסדי הסדנה היו שותפים לפיתוחה בשנות ה-80' בגלגולה המוקדם. לכל אלו מוסיפה וירוס עיצוב ראדיקלי ומכלולים מהשורה הראשונה והתוצאה היא אופנועים מזילי ריר כשהמחיר בהתאם.


לפני כשבועיים בעיצומה של הסערה העולמים ובעוד באיטליה מתחוללת קטסטרופה, בחרה וירוס לחשוף את האופנוע החדש שלה הנקרא Alyen 998. העיצוב של הפאור קרוזר הזה הוא בהחלט חייזרי עם משטחי גוף, מסיכה קדמית ומגיני ידיים בעלי קווים זוויתיים היוצרים אשליה כאילו האופנוע כולו "נשען" לפנים. כיאה לאופנוע אקזוטי, לא תתפלאו שכל משטחי וחיפויי הגוף עשויים מסיבי פחמן.


אחרי שבדגם הקודם של וירוס, ה-986 M2, היא עשתה שימוש במנוע של הונדה, חוזרת הסדנה למקורות ולשימוש במנוע מתוצרת דוקאטי. הפעם מדובר במנוע הסופרקוואטרו של הפאניגאלה 1299 הפורש – אחד ממנועי הוי-טווין החזקים ביותר שיוצרו באופן סדרתי המחלץ מנפח של 1,285 סמ"ק 205 כ"ס ב-10,500 סל"ד. המנוע שוכן בתוך שלדת אלומיניום המכונה "אומגה" כיוון שהיא עוטפת את המנוע מלמעלה בצורת קשת, בדומה לאות היוונית אומגה. אל השלדה מחובר מלפנים מתלה הזרוע חד-צידית בורסיה המוכרת של וירוס, המשלב מוט היגוי בצמוד לזרוע ומחובר ליחידת בולם/קפיץ מתוצרת אוהלניס המונחת לרוחב האופנוע מעל לצלינדר התחתון של המנוע. בולם זהה בסידור זהה מחובר גם לזרוע האחורית החד-צידית דרך מערך מוטות קישור.



האקזוטיקה של החייזר ממשיכה גם למכלולים ההיקפיים של האופנוע ותוכלו למצוא בו מערכת בלימה מתוצרת ברמבו עם קאליפרים ראדיאלים GP4 RR שהושאלו מאופנועי הסופרבייק, עם אופציה לדיסקים קרמיים מלפנים. אליהם מצטרפים חישוקים העשויים גם הם מסיבי פחמן עם צמיגי פירלי דיאבלו סופרקורסה SP סופר דביקים. כמויות סיבי הפחמן הגדולות שיש על האופנוע הזה מאפשרות לו לשקול 165 ק"ג יבשים וקלילים למדי.
וירוס לא פרסמה את מחירו של החייזר, אך הוא צפוי לעלות כמעט כמו חללית וגם להיות נדיר מאד כיוון שמתוכננים להיבנות ממנו 20 יחידות בלבד.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד