וולוו פיתחה מבחן בטיחות לרוכבי דו גלגלי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
במסגרת שיתוף פעולה בין וולוו ליצרנית ציוד הספורט השבדית POC מפותחים במכון הבטיחות של החברה מבחני ריסוק חדשים לקסדות

 

בפולקלור הבריטי – גם של נהגים באופן כללי וגם של אופנוענים – נחשבים מי שנוהגים בוולוו לנהגים גרועים במיוחד, ולכל הפחות לכאלה שנהיגה היא לא הצד החזק שלהם. זאת למרות שוולוו כחברה ידועה – בעולם ובתעשיית הרכב – כיצרנית ששמה את הבטיחות הפאסיבית בראש מעיניה, וכאחת שמשקיעה מאמצים רבים בחקר תאונות ובפיתוח מערכות הגנה מתקדמות.

 

 

היום (ב') וולוו מכריזה לראשונה על פרויקט חדש, בשיתוף יצרנית ציוד הספורט השבדית POC, לפיתוח מערכת בחינה חדשה להערכת יעילות ההגנה של קסדות בעת מפגש מצער וכואב עם מכוניות. המבחן אמנם מפותח במטרה לשפר את ההגנה על רוכבי אופניים ומתייחס לקסדות רכיבה על אופניים, אבל ללא ספק תהיה לו השפעה חיובית גם על רוכבי אופנועים ועל קסדות לרוכבי אופנועים.

רוב המאמצים של וולוו לצמצום תאונות של מכוניות וכלים דו גלגליים התמקדו עד כה במערכות זיהוי של כלים דו-גלגליים ובמערכות בלימה אוטונומיות – בתחום הזה וולוו משתפת פעולה בעיקר עם 'מובילאיי' הישראלית, ואחד החידושים בפרויקט החדש הוא שהוא מבוסס על שיתוף פעולה בין גופים עם אינטרס דומה ומתן גישה לשיתוף ידע.

 

פרויקט המחקר של וולוו ו-POC אפיין מספר מבחני ריסוק ייעודיים, אשר מבוצעים במכון מבחני הריסוק של וולוו בעיר גוטבורג שבשבדיה, ולדברי אנשי החברה זהו חלק מפרויקט מחקר רחב יותר שמטרתו לזהות ולנתח סוגי פגיעות לטווח ארוך שנגרמו לרוכבי אופניים שהיו מעורבים בתאונות עם מכוניות.

ספציפית לעניין הקסדות, אשר מסופקות על-ידי משווקת הציוד POC, אלה מותקנות על ראשיהן של בובות המבחן או מחוברות למתקן בדיקה, שממנו הן משוגרות כלפי חלקים שונים של מכוניות מבחן, במהירויות שונות ובזוויות שונות. החידוש במבחן של וולוו נובע מן השוני בינו לבין הבדיקות הנוכחיות של קסדות אופניים, שאותן מגדירים השבדים בעדינות אירופאית כ"בסיסיות". בדיקות אלה , כוללות הטלה של קסדות מגבהים שונים על משטח שטוח או כזה שמוצב בזווית, והן כלל לא מתייחסות לרכב שמעורב בפגיעה או במקום הפגיעה.

אנשי וולוו מאמינים שבמסגרת המחקר שלהם ייאסף מידע אשר יסייע לחברת  POC להפוך את קסדותיה לבטוחות יותר ויותר, ובמקביל גם יספקו תובנות  חשובות עבור מהנדסי וולוו בכל הקשור לעיצוב עתידי של מרכבי מכוניות.

 

 

מאלין אקהולם, מנהלת מרכז הבטיחות בדרכים של וולוו ומי שמוגדרת כ"אחת ממובילות הבטיחות בחברה", מסבירה ש"לעיתים קרובות אנחנו מפתחים שיטות בדיקה חדשות עבור תרחישים מאתגרים של תנועה. מטרתנו היא לא רק לעמוד בדרישות החוק או לעבור בדיקות דירוג, אלא להתעלות מעבר לדירוגים ולפתח טכנולוגיה שתשפר את הבטיחות תוך כדי שימוש בסימולציות של מצבי תנועה אמיתיים".

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד