התוכן הממומן הרג את MCN

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
מגזין הצרכנות הנחשב ביותר בעולם בתחום האופנועים פשט רגל לאחר 50 שנות פעילות

 

יום עצוב לאוהבי אופנועים ורכיבה, ולמי שמאמין בחשיבותה של עיתונות משפיעה ונקיה: מגזין האופנועים העצמאי המפורסם והנחשב ביותר בתחום האופנוענות, MCN, פשט רגל, וירד מן האוויר.

 

 

באתר הבית של העיתון – אשר עיקר גאוותו הייתה על כך שהוא משרת רק את המנויים שלו ולא חי מכספי פרסום, מופיעה הודעה עצובה למדי אודות תהליך כינוס הנכסים שמתקיים כעת.
MCN הוקם במתכונתו הנוכחית בשנת 1991, ועם הכניסה לעידן הדיגיטלי המציא את עצמו מחדש במהדורה אינטרנטית סגורה למנויים בלבד. אבל שורשי העיתון הזה נעוצים 50 שנים אחורה, בשנת 1969, כאשר הוא הוקם על ידי רוג'ר האל תחת השם Road Rider.

כאמור, המודל הכלכלי של MCN התבסס אך ורק על הכנסות ממנויים, והנרטיב שלו היה שהוא "מוקדש לחינוך המנויים שלנו להפוך לרוכבי אופנועים טובים יותר". בעלי, מנהלי ועורכי העיתון התגאו בכך שהם "בודקים באופן עצמאי את הביצועים של אופנועים ושל מוצרים נלווים, ולא חוששים להתמודד עם סוגיות שהם בחזקת טאבו עבור מגזינים אחרים. המבחנים שלנו מאפשרים לקוראים לקבל החלטות מושכלות לגבי וציוד יקר… כל גיליון (שלנו) כולל מאמרים של מומחים מן התעשייה בנושאי רכיבה מיומנת ועצות "עשה זאת בעצמך" למכונאי הבית".

 

 

ל-MCN – שדיבר בעיקר אל קהל אמריקני ונכתב באנגלית, היה סיכוי הרבה יותר משמעותי לשרוד במתכונת כזאת בזכות בסיס לקוחות נרחב של מי שמוכנים לשלם דמי מנוי צנועים תמורת כל העבודה הזאת. אלא שבמרחב הדיגיטלי של ימינו כנראה שלא היה לו סיכוי מול כמות אינסופית של תוכן ממומן, תוכן מומצא, תוכן מטעם בעלי עניין, תוכן שמקודם על-ידי ובתוך רשתות חברתיות כמו פייסבוק, או תוכן מומצא שמקודם בתשלום על גבי פלטפורמות תוכן כמו 'טאבולה', 'אאוטבריין' ודומותיהן.

למען הסר ספק -מדובר ב-MCN האמריקני, ולא ב-Motorcycle news הבריטי.

המשמעות המעשית, מבחינת כל הקוראים בכל רחבי העולם, ומבחינת כל הצרכנים וכל הרוכבים, היא שכעת אבד מקור ייחודי למידע אמין ולא מוטה. תחת זאת כולנו מוצפים בעוד יותר מידע שמגיע בכסות כזאת או אחרת באמצעות משרדי פרסום, ממציאי תוכן, הודעות לעיתונות או בעלי עניין אחרים. כעת, יותר מתמיד, צריכים קוראים להיות מאד בררנים לגבי מקורות המידע שלהם, ולתמוך באמצעי תקשורת שמתאמצים להביא להם מידע אמין ולא מוטה.

 

 

עמוד הפייסבוק של האתר עדיין פעיל, אבל בעמוד הראשי של MCN מתנוססת כעת ההודעה המצערת הבאה: "למנויים, לתורמים ולספקים שלנו: לידיעתכם, המו"ל של המגזינים Motorcycle Consumer News ו- Auto Restorer… (מפסיק לפעול) בהתאם להחלטת המנהל הבלעדי וכל חברי החברה, החל מיום 1 בפברואר 2020. החברה תפסיק את פעילותה העסקית ותמשיך לפעול למטרה היחידה של פירוק ענייניה העסקיים. הפרסום האחרון של MCN הופץ ב- 17 בינואר 2020, והפרסום האחרון של Auto Restorer הופץ ב- 17 בינואר 2020". (המשך ההודעה מבטיח החזר יחסי של דמי מנוי ששולמו למפרע)… אנא שימו לב כי לחברה אין נכסים מספיקים בכדי לעמוד בכל התחייבויותיה. עם סיום הליך הפירוק, הנושים יקבלו חלוקה פרופורציונלית של הנכסים הזמינים, אם בכלל, כדי לעמוד בתביעות שהוגשו"…

יהי זכרו ברוך

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד