השקה מקומית: ימאהה טריסיטי 300

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
היצע הכלים התלת גלגליים בישראל מתרחב עם נחיתתו של ימאהה טריסטי 300 החדש שפונה לקהל הרוכבים בעלי רשיון A1. המחיר: ראש בראש מול פיאג'ו MP3 300

קטגוריית הקטנועים התלת-גלגליים תופסת תאוצה בשנים האחרונות, ולאחר שכלים אלו התקבלו בתחילה כ"חייזרים" על הכביש היום הם הרבה יותר קלי לעיכול. היתרונות הבטיחותיים של גלגל נוסף מלפנים ברורים, כשהיכולות הדינאמיות משתפרות הודות להמשך פיתוח טכנולוגיית המתלה הקדמי. באירופה זוכים כלים אלו לדחיפה על ידי הרשויות, תוך מתן הקלות לרוכבים, זאת במטרה להעביר את הנהגים מרכב לקטנוע תלת-גלגלי לטובת הורדת העומסים בכבישים. בצרפת למשל, ניתן לרכב על כלים אלו גם ללא צורך ברשיון לרכב דו-גלגלי ורק עם רישיון למכונית. התוצאה: בשנה החולפת נמכרו באירופה כ-21 אלף כלים תלת-גלגליים והיד עוד נטויה.



פיאג'ו הייתה מייסדת הקטגוריה עם משפחת ה-MP3  ולצידה נוספו גם כלים של יצרניות נוספות וקטנות כמו קאוואדרו. ימאהה הצטרפה לתחרות לפני מספר שנים עם הטריסיטי שהוצג בגרסאות 125 ו-155 סמ"ק המתאימות לשימוש עירוני. בתערוכת מילאנו לפני כשנתיים חשפה ימאהה קונספט לדגם נוסף במשפחת הטריסטי עם מנוע 300 סמ"ק, שהבשיל שנה לאחר מכן לטריסיטי 300 שלפניכם שהושק בישראל ביום שישי האחרון. 

דגמי הטריסטי הקטנים זכו להצלחה נאה, אבל עיקר הפוטנציאל בקטגוריה הוא דווקא על ליבם של בעלי רשיון A1 שרוכבים מהפרברים אל העיר ומחפשים תחליף יעיל יותר ממכונית, אבל בטוח יותר מקטנוע. ימאהה טריסיטי 300 מכוון בדיוק לשם.


טריסיטי 300 מתבסס על הפלטפורמה של XMax 300 פופולארי וזה כולל את מנוע ה-292 סמ"ק המוזרק שמספק 28 כ"ס ב-7,250 סל"ד וגם את השלדה, אך זו עברה שינויים והתאמות כדי לתמוך במשקל הכבד יותר של הכלי וכמובן כדי להתאים למערכת ההיגוי הקדמית. אותה מערכת היגוי והמתלה הקדמי של טריסטי 300 מתבססים על הטכנולוגיה מהימאהה ניקן הבכיר. צמד הגלגלים הקדמיים מתקשרים בעזרת בולם כפול בעיקרון אקרמן,  כשגם האלקטרוניקה מגוייסת לטובת בטיחות הרכב. מערכת בקרת משיכה (TCS) היא ציוד תקני ובנוסף טריסטי 300 משלים את חבילת הבטיחות שלו גם עם מערכת למניעת נעילת גלגלים ABS ומערכת בלימה משולבת CBS. הטריסיטי 300 גדול מאחיו למשפחה והוא קטנוע ארוך (2250 מ"מ) ונדיב מידות. שטח האיכסון מתחת לכיסא עצום ויכיל שתי קסדות מלאות בקלות. המשקל הרטוב גבוה ועומד על 239 ק"ג.


מחיר ההשקה של ימאהה טריסיטי 300 הוא 42 אלף ש"ח, וזה מציב אותו ראש בראש מול פיאג'ו MP3 300 HPE שהוא מתחרהו העיקרי ומחירו זהה. ניתן לצייד את טריסטי 300 בתוספת תשלום בחבילת אבזור "אורבן" או "ספורט" בכדי לשדרג במשקף, ארגז, מחרשה ועוד פרטי עיצוב. הטבה מעניינת אותה מציעה מטרו היא בנושא הביטוח.

משרד התחבורה הישראלי עדין לא מכיר בחשיבות הכלים התלת גלגליים כמו באירופה, ואימוץ תקנות הרישוי המקילות לכלים אלו לא נראה באופק. עם זאת, עדין יש יתרון לכלים התלת-גלגליים בתחום הביטוח,  כשכל תלת-גלגלי בישראל זכאי להנחה של 21% במחיר ביטוח החובה היקר להחריד (זאת בתנאי שהם בעלי שלושת מערכות הבטיחות העיקריות TCS, ABS ו-SBC). לצד זה מציעה מטרו חבילת "ביטוח מקיף מצומצם" הכולל כיסוי גניבה, שריפה וצד ג' לכל רוכב בכל גיל בעלות 1,499 ש"ח כולל מנוי גרירה שנתי.


במסגרת ההשקה יצאנו לרכיבת התרשמות קצרה מהטריסטי 300 בעיר ובכביש המהיר. הביצועים של טריסטי 300 לא יאיימו על הרוכב, ואפילו נדמה שהמנוע מעט קטן על הפלטפורמה המרווחת של הטריסיטי. פעולת הפרונט מרשימה, יכולת הבלימה מעולה ויש שפע של ביטחון ואחיזה בהטיות, כשרק הבולם האחורי היה מעט קשיח מידי לטעמי (אולי לטובת יכולת הרכבה) אין ספק שנשמח לבחון לעומק את הטריסיטי החדש ולנפק רשמים עמוקים יותר בקרוב.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד