השקה מקומית: דגמי מוטוקרוס ואנדורו 2022 של ק.ט.מ

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
ק.ט.מ השיקה בישראל את דגמי 2022 העדכנים לשטח ברכיבת לילה קייצית, על כמה מן הסינגלים המסולעים של יער חורשים. בדיוק מה שק.ט.מ צריכה להסתער מחדש אחרי שנה לא פשוטה

אמנם קצת באיחור לאור אירועי השנה החולפת, אבל גם דגמי האנדורו והמוטוקרוס של ק.ט.מ נחתו בישראל ומוכנים לצאת לדהור על האדמה הלוהטת.
שלא במפתיע, ובדומה לדגמי הוסקוורנה המקבילים, גם השנה וכמובן שנה שעברה הסתפקו בק.ט.מ בשורת עדכונים קלה בלבד לדגמי 2022. גם כי ב-2020 הוצג דור חדש לחלוטין וגם בעקבות שנת הקורונה מגבלות הפיתוח והייצור (וביננו, גם העובדה שמי הספיק לרכב על דגמי 2021 בכל הסגרים הללו).

ההתמקדות בהשקה הייתה בדגמי האנדורו שכמובן מתהדרים השנה בפלסטיקה עדכנית ומדבקות חדשות, גם לדגמים הרגילים וגם לדגמי ה-Six Days, כאשר המושב החדש הוא עכשיו בצבע כחול וזהה לזה שתמצאו בדגמי הוסקוורנה. מעבר לכך, המתלים קיבלו כיול מחדש והם בעלי אופי קשיח מבעבר ובנוסף השנה עברו להשתמש דגמי האנדורו בצמיגי MAXXIS MaxxEnduro כציוד תקני. בדגם ה-250 הדו-פעימתי בוצע גם שינוי קל של יחסי ההעברה.

ההיצע במשפחת דגמי האנדורו נותר השנה דומה. דגמי השתי פעימות המוזרקים מוצעים בנפחי 150, 250 ו-300 סמ"ק והדגמים הארבע פעימתיים מגיעים בנפחי 250, 350, 450 ו-500 סמ"ק. כל הדגמים למעט דגם ה-150 שתי פעימות מוצעים גם בגרסאות Six Days מאובזרות וקרביות שמחירן כבר פורסם, אבל יתעכבו מספר חודשים בהגעתם למלאי עקב בעיות הזמינות בעולם שלא פוסחות גם על תעשיית האופנועים. דגם ה-300 הדו-פעימתי מוצע השנה גם בגרסת ארצברג במהדורה מוגבלת, שרק יחידות בודדות שלה יגיעו ארצה השנה.

אקשן לילי
כל יצרניות האופנועים מתאמצות לגרות את רוכבי השטח להחליף את הכלים שלהם באופן תכוף ככל שאפשר, אחרי הכל – פרנסה היא פרנסה – וגם אם אין להן בשורות גדולות הן חייבות לשנות כמה פיצ'פקעס מידי עונה כדי להצדיק את הטרייד-אין.

מה שקצת יותר מסובך זה להעביר את המסר. כלומר, איך לגרום ללקוחות שלהם – ובמקרה האידאלי גם ללקוחות של מותגים אחרים – לדעת שהושק דגם חדש ושהוא יודע לעשות דברים שהדגם הנוכחי שלך לא יודע לעשות? אז הרעיון המקורי שהגו משווקי ק.ט.מ. בישראל, כזה שהצליח להוציא אותי מהבית בשעות לא שגרתיות: רכיבת שטח בלילה.

הרכיבה התבצעה על הסינגלים המסולעים, המאובקים והלא פשוטים של יער חורשים ברכיבת לילה, ולמרות החשיכה אנחנו מדברים על אחד מהימים הכי חמים שנמדדו עד כה בקיץ הנוכחי.

אובייקטיבית מדובר במשימה קשה במיוחד שדורשת אופנוע סלחן לטעויות רוכב, כזה שמסוגל לסייע לך להתמודד עם היתקלויות לא מתוכננות בסלעים שמופיעים פתאום באמצע הסינגל ללא הזמנה. כדי לתקל את האתגר המורכב הזה צוידנו בליין אופנועי האנדורו, ובעיקר בדגמי השתי פעימות שמתאימים בול למשימות מיוחדות. התנאים קשים, כאמור, ולמרות זאת רכבתי במשך שעתיים בלי כל מאמץ מיוחד וללא אף הפתעה לא צפויה על אותם סינגלים שלא קל לתקל גם לאור יום.

אני אוהב והתחברתי במיוחד את ה-250 שתי פעימות, וזה מפני שיש לו כוח מנוע שאפשר לי להקפיץ את האופנוע מעל כל מדרגת סלע ולגרגר איתו בעליות ארוכות ומסולעות בלי להזדקק לשימוש מופרז במצמד. מצד שני, הוא לא איים לברוח לי מהידיים בכל רגע. בנוסף, יחסית ל-300 שתי פעימות, ה-250 פחות נוטה להשתולל ולאבד את הקו ברגע של איבוד אחיזה. התוצאה היא כלי שדורש פחות כוח פיזי ומאמץ כדי לרכוב עליו.

דגמי הארבע פעימות יצרו אצלי תחושה של כלים קלים במיוחד, וזה אפשר להם בהזדמנויות שונות לשמור טוב יותר על הכיוון מאשר דגמי השתי פעימות. למרות זאת, בקטעים טכניים איטיים, ובזינוקים מהמקום  – הארבע פעימתיים מקשים יותר על הרוכב.

דגמי 2022 המחודשים של ק.ט.מ מצוידים בבולמים טובים יותר מקודמיהם, ואני הרגשתי שהכיול שלהם טוב יותר – בעיקר בכל הקשור לכיול ולרכות השיכוך בתחילת המהלך. בכללי – נראה לי שק.ט.מ השיגה שילוב טוב יותר באיזון בין יכולת גבוהה מבחינת ביצועים לבין קלות ונוחות התפעול, אותה היה אפשר רק לחלום לפני כמה שנים בודדות.

מחירי ק.ט.מ אנדורו 2022:

EXC 150 שתי פעימות 61 אלף ש"ח
250 EXC שתי פעימות/Six Days 71/68 אלף ש"ח
300 EXC שתי פעימות Six Days 78/75 אלף ש"ח
300 EXC שתי פעימות ארצברג 85 אלף ש"ח
250 EXC-F ארבע פעימות / Six Days 78/75 אלף ש"ח
350 EXC-F ארבע פעימות / Six Days 81/78 אלף ש"ח
450 EXC-F ארבע פעימות / Six Days 82/79 אלף ש"ח
550 EXC-F ארבע פעימות / Six Days 87/82 אלף ש"ח

 

 

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד