השקה מקומית: אפריליה שיבר ודורסודורו 900

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
אפריליה מנסה לחזור לתודעה המקומית עם השיבר והדורסודורו החדשים בתמחור אטרקטיבי של 69 אלף ש"ח. האם הם יצליחו להרים סוף סוף את המותג כלפי מעלה?

צילום: רונן טופלברג/יצרן.

זוכרים את אפריליה? היצרנית האיטלקית שתחת כנפי פיאג'ו אמנם נמצאת בישראל בגלגול הנוכחי מאז 2009, אבל עד היום לא הצליחה לכבוש נתח של ממש בשוק המקומי. עם תקנות הזיהום החדשות, אפריליה מציגה מנוע חדש בנפח 900 סמ"ק שיניע את שני דגמיה: דורסודורו ושיבר. כעת הם מושקים בישראל.

אפריליה אמנם ממוצבת כיצרנית ספורט-פרימיום, מה שמלכתחילה מצמצם את טווח הפעילות שלה, אך היא הציעה בעבר גם קטנועים ואופנועי 125 שהיו בעלי פוטנציאל שלא מומש. בפועל, למעט הצלחה נקודתית בשנים 2010-2009 עם דגמי ה-RXV לשטח, שהביאו את אפריליה למספרי מכירות תלת ספרתיים בישראל, כ-20 כלים של המותג נמכרים בממוצע כל שנה, פחות מלא מעט מותגים בעלי מיצוב דומה, ביניהם דוקאטי ואם.וי אגוסטה.



כעת מקווים אנשי עופר אבניר, יבואנית אפריליה לישראל, שהדברים הולכים להשתנות. הסיבה לאופטימיות היא השקתם בישראל של שני דגמים חשובים ובעלי פוטנציאל מכירות: דורסודורו 900 ושיבר 900 החדשים. השקת צמד האופנועים הוא רק חלק מהדחיפה לה יזכה המותג בזמן הקרוב, כך על פי מנהל מותגי האופנועים תומר ברעם. בין היתר צפויים פתיחת נקודת שירות חדשות, פתרון בעיות לוגיסטיקה ותמיכה שהתגלו בעבר ודחיפת מועדון הרוכבים של אפריליה בישראל.

התפנית המקומית מתרחשת במקביל לארגון מחדש בהיצע הדגמים של היצרנית עצמה. קונצרן פיאג'ו החליט להשמיט מהיצע הדגמים של אפריליה את הקטנועים, כמו גם את דגם האדוונצ'ר קאפונורד שפחות התאים לגישה הספורטיבית של המותג, ובכל מקרה המנוע שהניע אותו לא עומד בתקנות הזיהום החדשות והמחמירות. בנתיים מתמקדת אפריליה בדגמי הכביש הספורטיביים מסדרות RSV וטואנו ובפיתוח דור חדש של מוצרים, שהשיבר והדורסדורו החדשים שהוצגו בתערוכת מילאנו בשנה שעברה הם הסנוניות הראשונות שלו.

דורסודורו ושיבר החדשים חולקים פלטפורמה דומה, למרות שכל אחד מהם פונה לקטגוריה שונה. הדורסדורו הוא סופרמוטו גדול בסגנון דוקאטי היפרמוטארד, קטגוריה שכמעט ונעלמה כליל. השיבר הוא אופנוע נייקד שייאלץ להתמודד בקטגוריית אופנועי הנייקד שהפכה לפופולארית והתחרות בה קשה מתמיד.



בליבה של שלדת הצינורות הותקן מנוע חדש בנפח 900 סמ"ק. טוב, לא באמת חדש, שכן הוא פיתוח של מנוע ה-V טווין ב-90 מעלות המוכר בנפח 750 סמ"ק של אפריליה שהניע גם את הדגמים הקודמים. בזכות הגדלת מהלך הבוכנה נפחו צמח כעת ל-896 סמ"ק.

הגדלת הנפח נעשתה כדי לאפשר למנוע לעמוד בתקנות אירו 4, אבל השכר בצידה הוא העלייה בהספק ל-95 כ"ס ומומנט שצמח ל-9.2 קג"מ. בנוסף קיימת גם אפשרות להגבלת הספק כדי להתאים לרישיון בדרגת A1. כמתבקש כיום ישנה חבילת אלקטרוניקה מקיפה הכוללת שלושה מצבי פעולה למנוע, בקרת אחיזה עם שלושה מצבים ואפשרות ניתוק ומערכת ABS שגם היא בעלת אפשרות ניתוק.

בתחום המתלים ישנו מזלג קדמי חדש של קאייבה ובולם אחורי של זאקס בעלי יכולת כוונון, כשלדורסודורו כמתבקש מייעודו מהלך מתלים ארוך יותר (160 מ"מ מלפנים ומאחור לעומת 130 מ"מ מלפנים ו-120 מ"מ מאחור בשיבר). עוד שינויים ביחס לדגמים הישנים הם לוח מחוונים עם מסך TFT מלא וצבעוני שהגיע מהטואנו, חישוקים חדשים וקלים יותר ואופציה לממשק התחברות לטלפון הנייד.

הבשורה האמיתית מבחינת שני הכלים הוא תג המחיר שלהם: 69 אלף ש"ח על הכביש. בזכות התמחור האטרקטיבי של הכלים תולים ב'עופר אבניר' תקוות להכפיל את היקף המכירות של אפריליה לאזור של 60-50 כלים. ציפיות גדולות נשואות לעבר השיבר, הממוקם בקטגוריית הנייקד המשגשגת בשנים האחרונות, שם הוא ממוצב במחיר נמוך משל הימאהה MT09 והדוקאטי מונסטר 797. לגבי הדורסדורו הציפיות צנועות יותר שכן קטגוריית ההיפרמוטו בארץ היא בהיקף של עשרות בודדות של כלים בשנה.

כתבות נוספות

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד