הרוכבים מתאחדים: 22/02/2020 זהו יום הרוכב

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
יוזמה ועצומה חדשה שעלתה לרשת מאגדת את הרוכבים בדרישה מהפוליטיקאים לקדם סדר יום שמעודד ותומך ברכב דו-גלגלי

במשך שנים רבות נאבק ציבור הרוכבים בישראל בגזירות ובמגבלות שמושתות עליו, למשל ביטוח החובה היקר ביותר בעולם. כולם יודעים שעידוד השימוש בכלי רכב דו-גלגליים הוא לא רק אינטרסים של ציבור הרוכבים אלא של כלל מערכת התחבורה, ולכן של מדינת ישראל ואזרחיה. למרות זאת – בפועל – קובעי המדיניות בישראל לא רק שלא מעודדים שימוש באופנועים וקטנועים כאלטרנטיבה למכוניות נוסעים אלא אף מקשים עליהם. הרוכבים מוצאים את עצמם נלחצים בחזיתות שונות – החל באיסור על רכיבה בשוליים וכלה בלימוד רכיבה ברמה של קום המדינה.

למעט מחאת הרוכבים הגדולה לפני כעשור, לא הצליח ציבור הרוכבים להתאגד ולייצר תהודה משמעותית אשר תגרום לנבחרי הציבור להתייחס לצרכיו, אבל מערכת הבחירות הקרובה מזמנת אפשרות כזאת – בזכות יוזמה חדשה שנקראת "זהו יום הרוכב".

מארגני המהלך העלו עצומה שכוללת מספר דרישות קונקרטיות שקשורות לעולם הרכיבה, והם מאפשרים לחותמים על העצומה להוסיף דרישות נוספות וכך להשתמש ש"חוכמת ההמונים". כלל הדרישות יועברו למי שרואים את עצמם מתאימים לכהן כחברי כנסת בכנסת הבאה, וזה יקרה ב"יום הרוכב" – מוצאי שבת של ה-22 בפברואר 2020, שמודגר על ידם כ"תאריך דו-דו-דו גלגלי".

המועמדים לכנסת נדרשים לנקוט עמדה ביחס לדרישות הרוכבים ולהבטיח לקדם את השימוש בכלים כאלה כפתרון לבעיית הגודש על כבישי ישראל. אתר האינטרנט של מיזם "יום הרוכב" יעקוב אחר פעילותם בפועל של חברי הכנסת הבאה, ויציג פערים – אם יהיו כאלה – בין ההתחייבויות שלהם לפני הבחירות לבין מעשיהם בפועל כחברי כנסת.

מארגני המיזם מפצירים ברוכבי הדו-גלגלי להירשם ולהשפיע על המהלך ובתוך כדי כך להציג חזית אחידה ורחבה מול קובעי המדיניות.



מתוך אתר האינטרנט של המיזם:

יוזמה חדשה של רוכבי האופנועים והקטנועים בישראל לקראת הבחירות: ב-22 בפברואר, עשרה ימים לפני הבחירות הקרובות, הם מתכוונים לקיים את "יום הבוחר" ולאתגר את כל מי שרואים את עצמם כמועמדים לכנסת הבאה. הרוכבים מגבשים רשימת דרישות – ובראשן תביעה להכיר בכלי רכב דו-גלגלי כפתרון לבעיית התחבורה הלאומית, בכוונה לשגר אותה אל המועמדים כדי לבחון מי תומך בהם, מי אדיש כלפיהם, ומי מתנגד להם.

ממש כמו במאבק ה"שולמנים", אשר מקדמים את ההכרה בבעיות של עוסקים עצמאים בישראל, גם רוכבי הדו-גלגלי לא הציבו בשלב ראשון דמויות שידבררו אותם אלא מגייסים קבוצת רוכבים גדולה במטרה לנהל קמפיין חברתי. לדבריהם, "אם ציבור של פחות מ-20,000 נהגי מוניות מצליח לקדם את האינטרסים התחבורתיים והעסקיים שלהם, אין סיבה ש-600,000 אזרחים לא יזכו ליחס אוהד ממקבלי החלטות וממוסדות המדינה".

באתר האינטרנט של הרוכבים, www.220220.co.il, מוצגת בשלב זה רשימה של 9 דרישות שכוללת, כאמור, את ההכרה בכלי רכב דו-גלגליים כפתרון זמין ומידי לבעיות התחבורה וזיהום-האוויר בישראל, וכן דרישה לקידום השילוב של כלים דו-גלגליים במערך התחבורה כמקובל במערב אירופה וברוב מדינות העולם, קידום פעולות ממשלתיות למען בטיחות הרוכבים, הוזלת ביטוח החובה והבטחת ביטוח הוגן לכלל הרוכבים בישראל, וכן התחייבות לפעולה להוזלת השימוש בכלים דו גלגליים ולהנגשתם לכלל אוכלוסיית הנהגים בישראל.

בנוסף, הרוכבים דורשים מן המתמודדים לכנסת להתחייב לפעול למען אפשרות לרכיבה בטוחה בשול ובנתיבי תחבורה ציבורית, לקידום פעולות לשיפור רמת לימוד הרכיבה בישראל, הוזלת ציוד המגן ועוד.

לאחר משלוח רשימת הדרישות, מתכוונים מארגני מחאת הרוכבים לעקוב אחרי תגובות המועמדים לכנסת, לעודד את מי שיתמוך בהם ולהצביע על מי שאדיש כלפיהם כעל מועמד פחות אטרקטיבי. בנוסף, באתר האינטרנט מופיע מספר חברי הכנסת מכל מפלגה שמביעים תמיכה בדרישות הרוכבים.


 

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד