הקטנוע החשמלי החדש של סגוואי עולה בסך הכל 350 דולר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
האם זה קטנוע? האם אלה אופניים? זה לא ממש משנה מפני שהכלי החדש של סגוואי-נינבוט יעשה את כל מה שצריך לניידות פנים-עירונית במחיר של טלפון חכם זול

נינבוט הסינית, חברת סטארט אפ שרכש בשנת 2015 את סאגוויי האמריקנית וצירפה אותה לשם המותג שלה, השיקה לאחרונה בסין קטנוע חשמלי מדליק ורב תושיה שמוצע במחיר מדליק שבעתיים: רק 350 דולר אמריקני. לא פחות חשוב: תהיה לו תקינה אירופאית ואמריקנית.

 

 

Ninebot A30C הוא אמנם כלי לרוכב בודד, והמהירות המרבית שלו מוגבלת ל-25 קמ"ש, אבל הוא מדוגם עם שפע גימיקים הי-טקים והתפעול שלו יהיה זול באופן קיצוני ביחס לקטנועים קונבנציונליים בישראל.

הדבר הבולט הראשון ב-Ninebot A30C הוא עיצוב "קטנועי" קלאסי, ולמרות שזה לא הכלי החשמלי הראשון שמסתיר אופניים חשמליים מתחת למעטה של קטנוע – במקרה זה יש יותר טכנולוגיה שלקוחה מעולם האופנועים, למשל מערכת מתלים שמסוגלת להתמודד עם עומסים גדולים יחסית ולהקנות יציבות רבה יותר על הכביש.

הכלי מונע באמצעות מנוע חשמלי בהספק של 576 וואט – לא משהו שאי אפשר להגביל באמצעות ממיר המתח ל-350 וואט שמוגדרים כמגבלה לשיווק אופניים חשמליים בישראל – והוא מוזן מסוללת ליתיום-יון במתח 48 וולט ובהספק של 12 אמפר-שעה. טעינה מלאה של הסוללה מספיקה לטווח נסיעה תיאורטי של 40 קילומטרים.

 

 

הטוסטוס החשמלי הקטן מודגם בחלק מתמונות היצרן עם מושבי ילדים ייעודיים שמותקנים מלפני ומאחורי מושב הרוכב הבודד, וזה אומר שמבוגר יכול להסיע עליו שני ילדים קטנים במקום לוותר על החניה הנוחה של המכונית המשפחתית ולהעמיס את עצמו על פקק התנועה העירוני.

כאמור, במבט מעמיק יותר מתגלה שמתחת לעיצוב הקטנועי מסתתרים בעצם אופניים חשמליים, וזה לא בהכרח חיסרון (למעט מהירות הנסיעה). ראשית לכל, לכלי הזה יש דוושות וזה אומר שלעולם לא תיתקעו איתו בגלל סוללה מרוקנת, ותמיד אפשר לפדל אל השקע החשמלי הקרוב. שנית, היות שהוא מוגבל למהירות מרבית של 25 קמ"ש ואת ההספק שלו אפשר להסדיר – לא צריכה להיות בעיה להציע אותו למכירה בישראל כאופניים חשמליים, וכך לחסוך את עלויות ביטוח החובה. מעצבן? נכון, אבל Ninebot A30C לא אשם בחוקים המצחיקים שלנו.

הקטנועפניים האלה שוקלים 54 קילוגרם בלבד ומכילים שפע טכנולוגי מלהיב שמתחיל עם מערכת בלימה רגנרטיבית. כך אפשר לייצר חשמל בכל בלימה או בעת ירידה במורד, ולהאריך את טווח הנסיעה. בנוסף, במקום מפתח יש לו "כרטיס חכם", והוא מקושר, כמובן, לאינטרנט של הדברים באמצעות אפליקציה ייעודית. מבחינה מעשית זה אומר שהמשתמש יכול לשלוט באמצעות הטלפון החכם שלו מי ירכב על הכלי, לדעת בכל רגע נתון היכן הוא נמצא ומה מצב הטעינה שלו, וגם לקבל עדכוני תוכנה דרך האוויר (OTA).

 

 

בעתיד הקרוב צפויים מספר דגמים נוספים על-בסיס הכלי הנוכחי, ולפי הסימולים שלהם נראה שהם יציעו סוללות גדולות יותר וטווחי נסיעה ארוכים יותר, ואולי גם הספקים ומהירויות גבוהים יותר (אם כי אז כבר אי אפשר יהיה לשווק אותם בארץ כאופניים חשמליים).
לפי פרסומים בסין Ninebot A30C תוכנן מראש כדי להתאים לדרישות התקינה בארה"ב ובאירופה, וההערכות הן שכלים ראשונים צפויים להקיף את ה"אטוואל" ולנסוע במורד השאנז אליזה בפריז עוד בקיץ של 2021. Ninebot מיוצגת גם בישראל, ושאלת מיליון השקל היא לכמה יתורגם המחיר של הכלי הזה אם וכאשר הוא יגיע לרחובות תל-אביב.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד