הצצה ראשונה לסופרבייק של מונדיאל מוטו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
לקראת תערוכת מילאנו, היצרנית האיטלקית הצעירה חושפת פרטים ראשונים על אופנוע הסופרבייק שלה שיתבסס על מנוע ייחודי בתצורת V5

בין שלל החשיפות המסקרנות שצפויות בתערוכת מילאנו הקרובה בעוד כחודשיים, יוצג גם אופנוע סופרבייק חדש ואקזוטי מתוצרת מונדיאל מוטו. אבל אל תתבלבלו, מונדיאל מוטו היא חברה צעירה יחסית  שאין לה קשר ל- F.B Mondial שנוסדה בשנת 1929 וזכתה בשנות ה-50' בעשרה אליפויות גרנד פרי.

מונדיאל מוטו הוקמה לפני כעשור על ידי אנטוניו מטארולו, שהיה בעבר מהנדס במרצדס ופרארי והחליט להקים חברת אופנועים משלו, והצליח לגייס סכום של 2.5 מיליון יורו מממשלת איטליה על מנת להקים מפעל בעיר מודנה  (מקום מושבה של פרארי). מונדיאל המקורית לעומת זאת עברה לא מעט תהפוכות, וכיום ומייצרת את אופנועים קטני נפח בסין. יחי ההבדל הקטן.

האופנוע אותו תציג מונדיאל מוטו במילאנו מתבסס על מנוע ייחודי בפיתוח עצמי בתצורת V5 נדירה. למעשה, רק חברה אחת השתמשה בתצורה זו עבור אופנוע ספורטיבי עד כה. מדובר בהונדה אשר בחרה בתצורה זו עברו אופנוע ה-MotoGP הראשון שלה בעידן הארבע פעימות שהחל עם תחילת המילניום. במשך שנים נפוצו שמועות כי הונדה תציג אופנוע סדרתי לכביש בתצורת מנוע שכזו, אך בסופו של דבר הרעיון נגנז מחוסר כדאיות כלכלית במהלך הפיתוח. המשמעות היא כי מונדיאל מוטו הנועזת תביא את התצורה הזו לראשונה לכביש הציבורי.

מנוע ה-V5 אותו פיתחה מונדיאל מוטו הוא בעל זווית של 75.5 מעלות בין שתי צלעות הצילינדרים, שזו באופן מפתיע (או לא) בדיוק הזווית במנוע ה-V5 של הונדה. לאור זאת סביר להניח שהמנוע של הונדה שימש לא מעט השראה למהנדסי מונדיאל מוטו, ויהיה מעניין לראות אם האיטלקים אימצו גם אלמנטים אחרים מהמהנדסים היפנים כמו יחסי הבוכנה וסדר ההצתה שלא פורסמו. היתרון הגדול של הזווית הצרה בין הצילינדרים היא האפשרות להציע בסיס גלגלים קצר למרות תצורת ה-V,העומד על 143.5 ס"מ בלבד, 3.5 ס"מ פחות מאשר בדוקאטי פאניגאלה V4.

מעבר לכך, המנוע הוא בעל יחס דחיסה גבוה של 13.5:1, מצויד בארבעה שסתומי טיטניום וצמד מזרקים לכל צילינדר, גל זיזים עילי כפול לכל בלוק צילינדרים וגופי מצערת בקוטר 50 מ"מ. יחד עם מערכת פליטה מלאה העשויה טיטניום מצהירים במונדיאל מוטו כי המנוע מספק 200 כ"ס כשמנתק ההצתה ממוקם גבוה ב-13,250 סל"ד.

מונדיאל מוטו תציע את האופנוע ללקוחות בשתי גרסאות. V5S מצויד בשלדת מונוקוק וזרוע אחורית עשויים אלומיניום, מערך מתלים מלא מתוצרת אוהלניס הכולל מזלג הפוך מתכוונן אלקטרונית בקוטר 48 מ"מ, בולם אחורי ומשכך היגוי מתכוונן מהתוצרת השבדית. מערכת הבלימה מבוססת על דיסקים צפים בקוטר 320 מ"מ מלפנים וקאליפרים מונובלוק מתוצרת ברמבו. נתון המשקל היבש של גרסה זו הוא 179 ק"ג. כל זאת יוצע לצרכן במחיר של 28 אלף יורו, כמחירו של דוקאטי פאניגלה V4S.

במחיר של 35 אלף יורו (4,000 יורו פחות מדוקאטי פאניגלה ספציאלה) מוצע דגם ה-V5R בו השלדה ותת השלדה האחורית, החישוקים והפרינג כולו עשויים סיבי פחמן וישנה  גם מערכת פליטה מותאמת למסלול. באופן מפתיע, המשקל המוצהר של גרסה זו זהה לגרסה הרגילה למרות השימוש הנרחב בסיבי פחמן.

שני האופנועים מצוידים בחבילת אלקטרוניקה מלאה הכוללת מחשב ניהול מנוע בעל אפשרות תכנות מלאה ומצב מסלול, מערכת ABS  ובקרת משיכה עם מספר מצבי פעולה, קוויק שיפטר, מערכת ניווט GPS, הנעה מרחוק ותאורת LED מלאה מלפנים ומאחור.  

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד