הפרסומת המכוערת של קיה מסיתה נגד אופנוענים

הפרסומת של קיה מסיתה נגד אופנוענים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
קיה מציגה איך כמעט הורגים אופנוען בניסיון מטומטם ומגונה להדגים מערכת התרעה מפני סטייה מנתיב הנסיעה. תגובות הצופים בפרסומת לא מאכזבות.

יש כאלה שסבורים שכל סוג של פרסום הוא פרסום טוב, וזאת אולי ההצדקה היחידה של הפרסומאים של קיה לסרטון פרסומת שיעצבן, ובצדק, לא מעט נהגים בכלל ורוכבי אופנועים בפרט. בניסיון להדגים את מערכת ההתרעה מפני סטייה מנתיב הנסיעה שמוצעת בקיה 'סול' העלו אנשי יצרנית הרכב הקוריאנית סרטון פרסום באורך של 30 שניות שבו נראה נהג קיה מפגין נהיגה אגרסיבית וכמעט הורג אופנוען.

 

 

קשה להבין מה הייתה כוונת יוצרי הסרטון, ועוד יותר קשה להבין מה עבר במוח של אנשי קיה שאישרו אותו להפצה, אבל התוצאה היא נהג שנוהג במכונית, מביט ימינה ורואה אופנוען, שולח לכיוונו מבט זועם – שלא לומר מרושע, ואז חוסם את נתיב הנסיעה שלו ומאלץ את האופנוען לבלום בלימה חרום.

אם לא די בכך, הסרטון גם מדגים את ההסתמכות של הנהג על מערכת ההתרעה של קיה – כלומר על הסרת המבט מן הכביש אל תוך לוח המכשירים, ונהיגה אגרסיבית שנופלת בול לתוך הגדרת "זעם כבישים" (Road Rage) – תופעה ידועה ומוכרת שגורמת גם לאנשים נורמליים בדרך כלל לנהוג בדרך אלימה כלפי משתמשי דרך אחרים (לפעמים גם באלימות פיזית, מחוץ לרכב).

 

הפרסומת של קיה מסיתה נגד אופנוענים

 

סרטון הפרסומת של קיה פשוט מטומטם וחסר טעם – לא רק בעיני אופנוענים אלא בעיני כל נהג שפוי – אבל ההצדקה לצפות בו ביוטיוב היא כדי לקרוא את התגובות שפורסמו בצמוד אליו – שחלקן שנונות, רובן ככולן מציגות תיעוב כלפי המהלך של קיה, ואחרות משעשעות למדי.

נכון לבוקר יום חמישי (10 ביוני), התגובה החביבה ביותר היא "קיה מכירה את קהל היעד שלה: אנשים שלא יודעים לנהוג ואז כועסים על נהגים אחרים בגלל חוסר המיומנות שלהם". במקום שני מכובד יש את: "מערכת הסיוע לנהיגה של קיה: אנחנו לא מזהירים אותך מפני רכב שנמצא בנקודה העיוורת שלך, אבל אנו מציעים לך להפנות קצת זעם כביש ולסטות לתוכו". במקום השלישי: "קיה סול: מעכשיו עם זעם כביש אוטומטי".

בין התגובות הטובות האחרות אפשר לציין את "כמעט הורג אופנוען – אה, איזו טכנולוגיה נפלאה יש לנו היום!", או את "מודעה נהדרת קיה. מה הדבר הבא? נהג מאיץ כשהוא מתקרב אל מעבר חצייה מלא בילדים? (נהג ש) מדגים עד כמה קל ונוח לבצע "ירי מרכב חולף" בזכות חלונות החשמל הגדולים והנפתחים אוטומטית בצד הנוסע?"

יש גם תגובות טובות אחרות כמו: "מסתבר שהאסטרטגיה השיווקית החדשה של קיה היא שהמכוניות שלהם הן המתאימות ביותר לניסיון לרצוח רוכבי אופנוע… זה צעד נועז… בואו נראה איך זה עובד בשבילם". וגם: "כן, אם נהג אחר מתנהג בחוסר אחריות זו חובתך לנסות להוריד אותו מהכביש! איזה קמפיין שיווק נוראי, קיה. דרך מצוינת לעודד עוד יותר נהגים משתוללים בכביש להוציא את זעמם על הפגיעים ביותר בכבישים".

 

 

ישנם מגיבים שטוענים שהסרטון הזה שכנע אותם לא לקנות מכונית מתוצרת קיה ("לאחרונה שקלתי כמה דגמי קיה… עם זאת, כרוכב אופנוע… אני מבלה מספיק זמן בדרכים בסיכול אנשים שמנסים להרוג אותי "בטעות". אני לא יכול לתמוך בחברה שמעודדת אנשים לנסות לעשות את זה באופן פעיל… אז תודה שהראיתם לנו מי אתם – יצרן שלא אכפת לו מה הלקוחות רוצים"). וגם :"כאן אופנוען. כל סיכוי שאי פעם אשקול (לקנות) קיה עף כרגע דרך החלון".

 

הפרסומת של קיה מסיתה נגד אופנוענים

 

לבסוף, יש גם את מי שמזכיר לכולנו את האמת המרה: במציאות – יותר מידי נהגי מכוניות לא מתייחסים למה שקורה סביבם, בין אם מפני שהם שקועים בטלפונים שלהם או בגלל שהם רגילים לסמוך יותר מידי על מערכות סיוע לנהיגה: "בחייכם, קיה, ברצינות? זה לא (פרסום) "עצבני" או "מגניב" – זה מתאר תרחיש שקורה לעתים קרובות מדי בגלל אנשים שנוהגים בחוסר אחריות. אני לא אחד שנעלב בקלות אבל זה נושא בטיחותי. רוכבי אופנועים נמצאים בסיכון להיפגע על ידי נהגים שלא שמים לב לנעשה סביבם (או כאלה שעובר עליהם מצב של זעם כביש) ו(סרטון כזה) לא עוזר לזה. אנא שקלו מחדש את המודעה הזאת והורידו אותה.

 

הפרסומת של קיה מסיתה נגד אופנוענים

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד