המנועים החשמליים של הסובארו הספורטיבית מגיעים מ… ימאהה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
ימאהה עושה עוד צעד בדרך למהפך חשמלי ומספקת מנועים חשמליים למכונית התצוגה הספורטיבית של סובארו. עכשיו נותר לחכות ולראות מתי יגיע גם אופנוע חשמלי הראשון בצבע הכחול

ימאהה לוקחת ברצינות את הכניסה לעידן ההנעה החשמלית בעולם הרכב. בשנים הקרובות אנחנו צפויים לראות דגמי אופנועים סדרתיים של ימאהה בעלי מנועים חשמליים, אך בחברה לא מסתפקים בכך ובתור יצרנית מנועים מתעתדת לייצר מנועים חשמליים ולהציע אותם לכל דורש. כבר לפני שנתיים הציגה ימאהה שני מנועים חשמליים, האחד בהספק של 35 קילוואט (47 כ"ס( המיועד עבור אופנועים והשני בהספק 150 קילוואט (201 כ"ס) המיועד עבור מכוניות. עד כה המנועים החשמליים הללו טרם צאו את דרכם לכלי רכב חשמלי סדרתי כל שהו, אבל בימאהה ממשיכים לפתח את טכנולוגיית המנועים שלהם, ויישום מעניין ומפתיע שלהם מוצג בימים אלו בתערוכת טוקיו בקונספט למכונית מסלול ספורטיבית של סובארו.

מכונת התצוגה של סובארו הנקראת E-RA STI פותחה באמצעות חטיבת STI האחראית על הדגמים הספורטיביים בחברה. מכיוון של-STI ישנו ניסיון עשיר ביצירת מכוניות ספורטיביות, אבל לא בייצור רכיבים חשמליים הפניה לספק חיצוני הייתה מתבקשת. ימאהה שבמהלך העשורים האחרונים סיפקה טכנולוגיות מנועים ומנועים ללא מעט יצרניות רכב נרתמה להזדמנות לבצע מפגן כוח, תרתי משמע, ותרמה למיזם ארבעה מנועים חשמליים, אחד לכל גלגל, בהספק של 272 כ"ס כל אחד היוצרים יחד הספק משולב יוצא דופן של 1088 כ"ס.
כיוון שסובארו הצהירה כי הקונספט E-RA יהפוך למכונית מסלול איתה תתחרה באליפויות מרוצי ה- E-GT שתצא לדרך בשנה הבאה, זה אומר שלמעשה ימאהה תהפוך לספקית המנועים לקבוצת המרוצים של סובארו באליפות.

לקריאה נוספת:

ימאהה פיתחה מנועים חשמליים קומפקטיים לכל סוגי הרכב

עבור ימאהה מצידה ציון הדרך הזה הוא עוד שלב בדרך להגשמת החזון של החברה להשגת 0 פליטות מזהמים מכל מוצרי החברה עד לשנת 2050 – מה שאומר שעד אז, וכנראה כבר הרבה לפני כל האופנועים של ימאהה יהיו מונעי חשמל. כרגע כאמור דגמים סדרתיים של אופנועים חשמליים מימאהה טרם נראו, אבל כבר ניתן לדמיין את יורשו של ה-R1 עם אותו מנוע חשמלי ו-272 כ"ס שפותח עבור ה-E-RA של סובארו.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד