היכל התהילה האירופאי של ימאהה נחנך באמסטרדם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
ימאהה חנכה באמסטרדם תצוגה היסטורית של האוסף האירופאי המרשים של אופנועי החברה משנת 1961 ועד לימנו. למרבה ההפתעה והצער, לא תוכלו לבקר כרגע בתערוכה

כמו כל יצרנית שמכבדת את עצמה, גם ימאהה משקיעה משאבים בשימור המורשת וההיסטוריה של החברה,. בשבוע שעבר חנכה ימאהה במטה החברה בבירת הולנד את היכל התהילה האירופאי שלה. מדובר למעשה במיני מוזיאון בו יוצגו באופן קבוע מבחר אופנועים מההיסטוריה העשירה של היצרן שנאספו ושומרו במהלך השנים מאז נכנסה לשוק האירופאי בשנת 1961.


באוסף ישנם עשרות אופנועים המציגים את ההתפתחות הטכנולוגית שעברה ימאהה במהלך השנים מיצרנית יפנית שולית ולא מוערכת, עד להפיכתה לאחת מענקיות הדו"ג העולמיות. בציר הזמן ההיסטורי של האופנועים שיוצגו במקום ניתן יהיה לפגוש ב-MF1 משנת 1961, מעין קטנוע בסגנון ההונדה קאב, שאיתו נכנסה ימאהה לשוק האירופאי. לצידו יוצגו גם ה-YL1 משנת 1969, אופנוע ו-YAS1 משנת 1968, אופנועים פשוטים וקטני נפח שביססו את מעמדה של ימאהה.

אחד מהאופנועים הנדירים יוצגו באולם הוא XJ650 טורבו פורץ הדרך משנת 1986 שלא ממש זכה להצלחה בזמן אמת, בניגוד למבחר דגמי ה-FZR וה-XT משנות ה-80' שגם הם מצאו את מקומם לתערוכה. בנוסף ניתן יהיה לפגוש גם דגמי קונספט שהוצגו בתערוכת אופנועים שונות, כמו למשל MT-03 קונספט משנת 2007.



דגש מיוחד בתצוגה ניתן לאופנועי המירוץ שאיתם כיכבה ימאהה במהלך השנים בכביש ובשטח ויוצגו באזור נפרד מיוחד. בין האופנועים האייקוניים יהיה ניתן למצוא ישנו הסופר טנרה TZE750 איתו זכה סטפן פטרהאנסל במירוץ הדאקאר בשנת 1991, YZ450F איתו זכה סטפן אברט באליפות העולם במוטוקרוס בשנת 2006 וה-R1 מאליפות הסופרבייק העולמית עליו רכב בן ספיס. כמו כן יהיה ניתן לפגוש במגוון אופנועי מסלול של ימאהה משנות ה-70' וה-80' כשלצידם גם מבחר גביעים בהם זכו קבוצות המרוצים של ימאהה במהלך השנים ומוצגים שונים מעולם המרוצים.

אם כבר תכננתם כבר לשבץ את הביקור בתערוכה בחופשה הבאה שלכם באמסטרדם, אנחנו מצטערים לצנן את התלהבותכם. התצוגה בהיכל התהילה של ימאהה לא תהיה פתוחה לקהל הרחב, אבל האופנועים המוצגים בה ינדדו בין תערוכת אופנועים ואירועים רשמיים של ימאהה ברחבי היבשת.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד