החמישיה: הקטנועים שהכי קרובים לאופנוע

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
עולם הקטנועים כבר מזמן לא מוגבל לכלים קטני נפח ומגבלי ביצועים. הנה הצצה לחמשת הקטנועים שמרגישים הכי קרוב לאופנוע (ולפעמים גם יקרים יותר)

ימאהה טימקס 560
מנוע: טווין מקבילי, 562 סמ"ק
הספק: 47 כ"ס
דרגת רישיון: A1
מחיר:  83 אלף ש"ח

ימאהה המציאה עם ה-TMAX את קטגורית "קטנועי העל" בתחילת שנות ה-2000 ומאז הוא נחשב למלך הקטגוריה אותה ייסד. המתכון היה פשוט: מנוע גדול וחזק יחסית, שלדה קשיחה, חישוקים גדולים ומזלג קדמי המחובר למשולשיי היגוי כמו באופנוע. כל אלו התחברו לכדי חבילה המעניקה ביצועים והתנהגות שונים מכל קטנוע מוער עד אותה עת.

במשך שני עשורים שידרגה ימאהה את הנוסחה הבסיסית של הטימקס באבולוציה עקבית, ומהדורתו הנוכחית הוצגה לקראת 2020 עם מנוע שצמח לנפח של 562 סמ"ק, עיצוב עדכני כמובן שדרוג האלקטרוניקה. למרות מחירו הגבוה ותדמית, איך נאמר בעדינות, לא חלקה, טימקס ממשיך להיות להיט מכירות והוא מהכלים הדו-גלגלים הנמכרים ביותר בישראל.

קימקו AK550
מנוע: טווין מקבילי, 550 סמ"ק
הספק: 51 כ"ס
דרגת רישיון: A (קיימת גם גרסת A1 מוגבלת)
מחיר: 60 אלף ש"ח

קימקו הפתיעה בשנת 2017 כשהוציאה לשוק את AK550  – תואם טימקס שניסה לשכפל את הנוסחה ולתת טיפה יותר בכל סעיף. גם בקימקו ניתן למצוא מנוע טווין מקבילי, אך עם הספק מעט גבוה יותר של 51 כ"ס, מה שאומר שהוא דורש רישיון בלתי מוגבל (אך קיימת גם גרסה מותאמת לבעלי רישיון A1). בנוסף מגיעה AK550 עם מזלג קדמי הפוך, בולם אחורי אופקי ומערכת בלימה קדמית מתוצרת ברמבו. ברכיבה הקימקו זכה באיתנו למחמאות, כשהמחיר והתמורה אטרקטיביים יחסית לטימקס. עם זאת, למרות מכירות נאות ה-AK550 עדין לא מסכן את מעמדו של שליט הקטגוריה המכירות.

הונדה פורצה 750


הונדה פורצה 750
מנוע: טווין מקבילי, 745 סמ"ק
הספק: 58 כ"ס
דרגת רישיון: A (קיימת גם גרסת A1 מוגבלת)
מחיר: 74 אלף ש"ח

הונדה מנסה כבר מספר שנים לפצח את הנוסחה של "קטנוע עם תחושה של אופנוע" אבל עושה זאת בדרך המיוחדת שלה, וממש לא מנסה ליצור תאום טימקס. בתחילה עשתה זאת הכנף האדומה עם האינטגרה הלא קונבנציונלי, וכעת עושה זאת עם יורשו: פורצה 750 שנחת בישראל לא מזמן. פורצה 750 חולק מספר מאפיינים מכניים עם האינטגרה, כמו למשל מנוע הטווין בנפח 745 סמ"ק, תיבת הילוכים כפולת המצמד והשימוש בחישוק 17 אינטש אופנועי מלפנים. מצד שני, ישנו עיצוב ותנוחת רכיבה קטנועית יותר, תא מטען גדול בנפח 22 ליטר וחישוק אחורי בגודל 15 אינטש. פורזה 750 חזק יותר מהטימקס (יש גם גרסה מוחלשת למוגבלי רישיון) וגם מעט יותר זול ממנו, אבל עדין יקר יותר מאופנועים בנפח דומה כמו הונדה NC750X.



סאן יאנג TL500
מנוע: טווין מקבילי, 508 סמ"ק
הספק: 44 כ"ס
דרגת רישיון: A1
מחיר: כ-50 אלף ש"ח

סאן יאנג נכנסה לשוק קטנועי העל הספורטיביים רק לפני שנתיים עם  TL500 שהציע מפרט מרשים הכולל מזלג קדמי הפוך ובולם אחורי מרכזי עם מתלה מונושוק, כמעט כמו באפונוע. רק שנה אחרי שיצא לשוק עבר סאן יאנג TL500 מתיחת פנים כדי להתאימו לתקן יורו 5, וגם כדי לשפר עמדות מול ה-AK550 המצליח של קימקו. העיצוב והאבזור שודרגו, אבל חשוב מכך הוא שמנוע הטווין המקבילי צמח בנפחו ל-508 סמ"ק והספקו עלה ל-44 כ"ס. סאן יאנג TL500 המחודש אמור לנחות בישראל בקיץ הקרוב ומחירו יעמוד על כ-50 אלף ש"ח.



אפריליה SRV850
מנוע: V טווין, 839 סמ"ק
הספק: 76 כ"ס
דרגת רישיון: A
מחיר: לא נמכר בישראל

ההיסטוריה של אפריליה כוללת לא מעט קטנועים בעלי אופי ספורטיבי, בהתאם ל-DNA של החברה המככבת על מסלולי המרוצים, אך פסגת הכתר שלה הוא ה-SRV850 שהוצג בשנת 2013 וייצור הופסק לא מכבר. אפריליה SRV850 נועד להחליף את ג'ילרה GP800 ובדיוק כמותו ניסה לאתגר את ימאהה טימקס באמצעות כוח. הרבה כוח.

המנוע בתצורת V טווין מציע הספק מרשים של 76 כ"ס, מה שהפך אותו לקטנוע החזק ביותר בייצור סדרתי וגם המהיר ביותר עם מהירות הנושקת ל-200 קמ"ש. יתר מכלולי השלדה תואמים את היומרה הספורטיבית וכוללים הינע סופי באמצעות שרשרת, חישוק 16 קדמי וזרוע אחורית מאלומיניום. כמתבקש ישנה גם מערכת בקרת משיכה כסטנדרט. אפריליה SRV הגיע לישראל בעבר אך לא זכה להצלחה בעיקר בגלל מחיר גבוה, ולא רק אצלנו.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד