החמישיה: אופנועי ה-125 הכי מדליקים שיש

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
זה שיש לכם רשיון A2 זה לא אומר שצריך להסתפק בקטנוע משעמם. הנה כמה מאופנועי ה-125 המדליקים ביותר שניתן למצוא בשוק כיום

אפריליה טואנו 125
לאפריליה יש מסורת ארוכה של אופנועים ספורטיבים קטני נפח עם מראה וטכנולוגיה כמו של אופנועי ספורט גדולים. טואנו 125 ממשיך את המסורת הזו ואת המשוואה המוכרת, כשהוא משכפל את המראה והאופי של טואנו 1100 השרירי. עיצוב הסטריטפייטר עם משקף הנמוך והחזית האופיינית לאפריליה עם שלושת יחידות התאורה לא משאיר מקום לטעויות מבחינת המראה, והמפרט לא משאיר מקום לטעויות מבחינת הגישה. שלדת קורה כפולה מאלומיניום היא פריט נדיר גם באופנועים יקרים בהרבה, המנוע מקורר מים ובעל ההספק המרבי המותר במגבלת הקטגוריה הנמוכה וגם יתר המכלולים לא מרמזים שמדובר באופנוע תקציב, כמו למשל קאליפר קדמי רדיאלי עם 4 בוכנות. לקינוח גם הצביעות הן רפליקה מדוייקת של האח הגדול.
מחיר: 28 אלף ש"ח



הוסקוורנה סווארטפילן 125
דגמי הסווארטפילן והוויטפילן של הוסקוורנה הם סיפור הצלחה עבור המותג השבדי הנמצא תחת בעלות ק.ט.מ. הבסיס המכאני של שני האופנועים דומה, אבל סווארטפילן נוטה יותר לגישת הסקרמבלר עם כידון גבוה, חישוקי שפיצים וצמיגים עם פרופיל גבוה. הוסקוורנה מציעה את הסווארטפילן בגרסאות 701, 401 ו-250 ורק לאחרונה נוספה למבחר גם גרסת 125 סמ"ק חדשה עבור הדור הצעיר.

העיצוב המינימליסטי והמדליק כמעט זהה לזה של האחים הגדולים ומנוע ה-125 (כמו מנועי יתר הגרסאות) מגיע מהק.ט.מ דיוק המקביל עליו הוא מתבסס (אופנוע מדליק בפני עצמו). למרות שמדובר באופנוע תקציב, המכלולים איכותיים למדי וכוללים מתלי WP ובלמים של BeBre מבית ברמבו. סווארטפילן 125 צפוי להגיע לישראל במהלך השנה עם תג מחיר צפוי של קצת יותר מ-20 אלף ש"ח.


FB מונדיאל פגאני 125
בשנים האחרונות הרבה שמות של יצרניות אופנועים מהעבר חוזרים לתחיה ואחד השמות המעניינים הוא FB מונדיאל ששורשיה נמצאים אי שם בשנות ה-20. בגלגולה המודרני FB מונדיאל אמנם מייצרת את אופנועיה בסין, אבל התכנון והעיצוב נעשה באיטליה. עיצוב הוא מילת המפתח ול-FB מונדיאל יש כמה דגמי רטרו מרהיבים למראה העושים שימוש במכלולים מודרנים ובמנועים מתוצרת פיאג'ו.
 
הדגם היפה ביותר של FB מונדיאל הוא הפאגני שמעוצב כמו רייסר קלאסי משנות ה-60' ומתבסס על ה-HPS שהוא גרסת הקפה רייסר הערום שלו. הירידה לפרטים מרשימה עם חישוקי שפיצים, מפלט כפול גבוה מצופה כרום ובולם אחורי כפול. ללא ספק כלי ייחודי בנוף המקומי ובקרב דגמי ה-125.
מחיר: 27 אלף ש"ח



בנלי TNT125
יש אופנועים קטני נפח שרוצים להיראות "כמו גדולים" יש אופנועים שדווקא מתעקשים להיראות קטנים. ה-TNT125 של בנלי נמצא בנישה המצומצמת של אופנועי Play Bike (כמו הונדה MSX) שבה יש יתרון לקוטן שמתאים לרכיבת פעלולים ו/או ככלי עירוני מובהק במקום קטנוע. לבנלי הצנוע חישוקי 12 אינטש בלבד ובסיס גלגלים קצרצר של 121 ס"מ המקנים לו מראה מיניאטורי, אבל גם זריזות היגוי יוצאת דופן.

העיצוב צעצועי והמידות מקנים לאופנוע מראה לא שגרתי, ושלדת מסבך צינורות אה-לה דוקאטי מונסטר מוסיפה לא מעט למקדם המגניבות. המנוע בעל קירור אוויר-שמן מספק 11.1 כ"ס צנועים יחסית, אבל זה בהחלט מספיק עם משקל עצמי קליל של 116 ק"ג בלבד.
מחיר: 16 אלף ש"ח

ימאהה MT125
לא רק האירופאים יודעים ליצור אופנועי 125 מגניבים. האח הקטן במשפחת ה-MT של ימאהה משתדל, ומצליח, להיות מדליק לא פחות מאחיו הגדולים, קודם כל בזכות העיצוב שהוא העתק כמעט זהה לזה של דגמי ה-MT הגדולים והפופולארי. המנוע מקורר המים הוא אותו מנוע שפועם ב-R125 הספורטיבי ומספק 15 כ"ס שהם המקסימום המותר בקטגוריה. תוסיפו למשוואה שלדת קורה כפולה, מזלג קדמי הפוך 41 מ"מ ופיצ'רים כמו לוח מחוונים דיגיטלי מלא ותקבלו אופנוע שהוא כמעט הדבר האמיתי לא יבאס אתכם שאתם עדין לא בני 18 ולא יכולים לקנות MT07 (מוגבל הספק כמובן).
מחיר: 26 אלף ש"ח

 

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד