החמישיה: אופנועים לחצות איתם יבשות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
אופנועי התיור המודרנים עמוסים טכנולוגיה ופינוקים שמאפשרים לרכב עליהם עד קצה העולם ובחזרה. הנה חמשת אופנועי התיור הממולצים למשימה

הונדה גולדווינג
מנוע: בוקסר 6 צילינדרים, 1833 סמ"ק
הספק: 124 כ"ס, 17 קג"מ
מיכל דלק: 21 ליטר
מחיר: 225 אלף ש"ח

הונדה גולדווינג הוא כנראה שם הראשון שעולה בראשו של כל מי שחושב על אופנוע תיור לטווחים ארוכים. הונדה הציגה את הגולדווינג לראשונה בשנת 1974 ובמשך השנים שדרגה את הנוסחה הבסיסית עם מנועים גדולים יותר, יותר אבזור וטכנולוגיה שאין כמעט באף כלי דו-גלגלי אחר. לקראת שנת 2021 עבר הגולדווינג שדרוג עם עיצוב מעודכן, שלדת אלומיניום חדשה והפחתת משקל משמעותית. עם זאת, עדין מדובר בקרנף שמשקלו כמעט 400 ק"ג והוא עמוס בכל טוב. ברשימת האבזור של הגודווינג ניתן למצוא מערכת שמע מובנית חימום למושבים, בקרת שיוט ועוד הרבה גודיז כאשר באשימתה אופציות ניתן להוסיף לגולדווינג תיבת הילוכים אוטומטית DCT ואפילו כרית אוויר.


ב.מ.וו K1600 GTL
מנוע: 6 צילינדרים רוחבי, 1649 סמ"ק
הספק: 160 כ"ס, 17.5 קג"מ
מיכל דלק: 26.5 ליטר
מחיר: 203 אלף ש"ח

לב.מ.וו יש מגוון של אופנועי תיור בהיצע, מדגמי האדוונצ'ר הגדולים ועד לגרסאות ה-RT במשפחת הבוקסרים, אבל הכלי האולטימטיבי שלה כדי לחצות את היבשת הוא K1600 המגודל בגרסת ה-GTL הסופר מאובזרת. כמו בגולדווינג, גם כאן המנוע הוא בעל שישה צילינדרים שופע מומנט אך בתצורה רוחבית ועם הספק גבוה משמעותית.

כמקובל באצל ב.מ.וו, K1600 GTL שופע אבזור וטכנולוגיה, החל ממערכת מתלים עם שיכוך משנה אלקטרונית, בקרת שיוט ושלל מערכות עזר ובטיחות אלקטרוניות. בניגוד לגולדווינג לב.מ.וו אין תיבת הילןוכים אוטומטית, אך יש מערכת לסיוע בהחלפת הילוכים ואפילו הילוך אחורי כדי להקל בתמרוני חניה. מכיל דלק בנח של יותר מ-26 ליטר מבטיח טווח רכיבה של כמעט 500 ק"מ בין תדלוק לתדלוק.

קאוואסאקי GTR1400 קונקורס
מנוע: 4 צילינדרים רוחבי, 1352 סמ"ק
הספק: 153 כ"ס, 13.6 קג"מ
מיכל דלק: 22 ליטר
מחיר בארה"ב: כ-16 אלף דולר בארה"ב

בניגוד לשני הענקים הנזכרים לעיל, הפרשנות של קאוואסאקי לאופנוע תיור למרחקים ארוכים היא קצת יותר ספורטיבית, בהתאם לאופי המותג. כמובן ש"ספורטיבי" הוא מונח יחסי כי למרות תנוחת רכיבה חובקת יותר ומושב שלא דומה לכורסת אמריקן קומפורט עדין מודבר בקרוזר שמנמן עם משקל עצמי של יותר מ-300 ק"ג. ל-GTR1400 יש את כל המאפיינים של אופנוע תיור, החל מפרינג עוטף ומשקף גבוה מתכוונן, מושב רחב וכמובן מזוודות צד גדולות.

המנוע הוא רק ארבעה צילינדרים טורי בנפח 1352 סמ"ק גרסה משונמכת ומעובת מומנט של טיל השיוט ZZR1400, עם הינע סופי באמצעות גל הינע המתאים לאופי הרכיבה הנינוח, אבל עדין עם יכולת להגיע למהירויות שיות של יותר מ-200 קמ"ש בקלילות. כמו כל אופנוע תיור גם GTR1400 מאובזר היטב בשלל עזרים אלקטרונים כולל משקף חשמלי ומערכת בקרת משיכה.

ימאהה FJR1300
מנוע: 4 צילינדרים, 1298 סמ"ק
הספק: 145 כ"ס, 14.1 קג"מ
מיכל דלק: 25 ליטר
מחיר בארה"ב: 18 אלף דולר

FJR 1300 הוא אופנוע התיור הגדול ביותר של ימאהה, למעט דגמי הסטאר ונצ'ור המיועדים לשוק האמריקאי חובב הקרוזרים הגדולים. FJR1300 הוא אחד הדגמים הוותיקים בהיצע של ימאהה ושורשיו מגיעים עד לשנת 2001. במהלך השנים הוא עבר לא מעט שינויים ושדרוגים, אך הנוסחה הכללית נותרה דומה: אופנוע ספורט טורינג מרווח עם מנוע ביצועיסטי וגדול ומיכל דלק מהנדיבים בנפחו בקטגוריה.

ימאהה FJR1300 מצויד בשלל גאדג'טים לטובת נוחות הרוכב והנוסע החל ממתלים מתכוונים אלקטרונית דרך משקף קדמי, מושב וכידון מתכוונים אף הם, מערכת חימום ואי אפשר בלי מערכת ניווט וקישוריות מולטימדיה. בנוסף תוכלו למצוא גם מערכת תאורת LED קדמי עוקבת פניה.




אינדיאן רודמאסטר
מנוע: וי טווין , 1890 סמ"ק
הספק: 73 כ"ס, 17.2 קג"מ
מיכל דלק: 20.8 ליטר
מחיר: 260 אלף ש"ח

הרודמאסטר של אינדיאן הוא אופנוע תיור בסגנון אמריקאי מובהק ושונה מכל אופנוע תיור מודרני אחר. זה מתחיל קודם כל בעיצוב הקלאסי המשלב עם שפע של כרום נוצץ בחזית במדרכי הרגלים הגדולים ומגיני הצד ועד, פרינג עצום עם פנס עגול במרכז מסיכת החזית ועד למושב מעור עם תפירות משובצות שמזכיר יותר כורסת טלווזיה.

גם בתחום ההנעה הרודמאסטר מאמץ גישה שונה למי שרוצה לשייט בנחת מחוף לחוף, כשהוא מתבסס על מנוע וי טווין מקורר אוויר דל הספק אבל שופע מומנט מסל"ד אפסי (וכמובן גם הוא עטוי שפע של כרום). אל שבכל הקשור לפינוק רוכב ולמורכב אינדיאן רודמאסטר לא נופל משום קרוזר אחר כשהוא מצוייד במערכת שמע מקיפה, מסך מגע לתפעול מערכות האופנוע השונות, מערכת ניווט, משקף חשמלי וחימום למושבים ולידיות.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד