החזון של NIU: קטנוע חשמלי במחיר של אופניים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
יצרנית הקטנועים החשמליים NIU מתכננת סדרת קטנועים עירונית חדשה ונגישה עם תג מחיר של קצת יותר מ-400 דולר. המטרה: לחדור אל השוק האמריקאי

בישראל קטנועים הם עדין בגדר מחזה נדיר, אבל בערי העולם הם כבר נפוצים באלפיהם. אחת הסיבות העיקריות שבגינן קטנועים חשמליים עדין נדירים במקומותינו בניגוד לאופניים החשמליים המציפים את הכבישים והמדרכות היא, שהם שהקטנועים החשמליים דורשים רישיון וביטוח (אם כי בדרגה המינימלית) שאינם נדרשים עבור האופנים. הסיבה השניה היא המחיר, שכן גם הקטנוע החשמלי הזול ביותר עולה לפחות פי 2 מהאופניים החשמליים המצויידים ביותר.

הסוגיה הזו שבולטת אצלנו באופן קיצוני מעסיקה גם את יצרניות הקטנועים החשמליים שרוצות להרחיב את אחיזתן בשוק. כך שנשאלת השאלה,  מה היה קורה אם יכולתם לקנות קטנוע חשמלי במחיר של אופניים?


חברת NIU לקחה את העניין ברצינות, ועל פי דיווחים מהימנים צפויה להציג בקרוב סדרת קטנועים זולה חדשה בשם Gova עם מחיר יעד מינימלי של 422 דולר (כ-3,000 יואן) לדגם הבסיס. שזה אומר בתרגום לשקלים כ-1,500 ש"ח, כמחירם של אופניים חשמליים בסיסיים. המטרה של NIU היא להתחרות בפלח התחתון של השוק הסיני העצום מול האופניים החשמליים של שיואמי שמחירים כ-300 דולר.  אלא ש-NIU חושב גם רחוק יותר ומתכננת באמצעות סדרת הקטנועים החדשה לחדור גם אל השוק האמריקאי במטרה לקרוץ לדור בני ה-20 החיים בערים הגדולות.



זה אומר שהקטנוע החדש אמנם יהיה מינימלסטי על מנת להוזיל את מחירו, אך עדין יתאפיין בעיצוב מודרני ומושקע בדומה ליתר קטנוע החברה. תמונות של הקטנוע החדש לא פורסמו, אבל מהתמונות של קטנועי החברה (סדרה U בתמונה הראשית וסדרה N בתמונה המרכזית) ניתן לקבל רמז לסגנון העיצובי שישמש כהשראה. NIU תציע את הקטנוע החדש ב-3 גרסאות: G1, G3 ו-G5, כשלכל אחת מהן עוצמת סוללה, מהירות מרבית וטווח שונה בהתאם לייעוד ולכיס הלקוח.

אם כל ההבטחות הללו נשמעות לכם בגדר אוטופיה של מצגת למשקיעים, אז אפשר להיות קצת פחות חשדנים. NIU היא חברה מוכרת מאד ומהגדולות בתחום הקטנועים החשמליים. את הקטנוע הראשון שלה השיקה NIU כבר בשנת 2015 ומאז פרצה מגבולות סין ויצרה פריסה רחבה של עשרות רבות של סוכנויות ונציגויות מכירה באירופה, ונציגויות גם בקוריאה, מלזיה, ניו זילנד ומדינות נוספות במזרח אסיה. רק ברבעון השני של שנה זו ייצרה החברה מספר עצום של כ-100 אלף כלים חשמליים. 

מעניין יהיה לראות אם בישראל מישהו ירים את הכפפה כאשר יופיע קטנוע שכזה והאם מחירו עדין ישאר בטריטוריה של אופניים חשמליים.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד