הוסקוורנה TE250i במבחן דרכים

הוסקוורנה TE250i במבחן דרכים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
זמן קצר אחרי שהוסקרוונה השיקה את דגמי האנדורו המעודכנים שלה בישראל פגשנו להיכרות קצת יותר מעמיקה את TE250i המחודש. גילינו כלי חזק, מאוזן ומאובזר.

 

מי אתה TE250i?
קבוצת ק.ט.מ, שכוללת כיום גם את הוסקוורנה ואת גאס גאס, הפסיקה לייצר בשנת הדגם 2017 את דגמי האנדורו הדו-פעימתיים בנפח 125 סמ"ק. שנה לאחר מכן היא השיקה סדרת דו-פעימתיים מוזרקים ובראשה ק.ט.מ EXC250 TPI והגרסה של הוסקוורנה לאותו דגם, שנקראת TE250i. שני אלה השתלטו מהר מאד על ראשות טבלת המכירות.

 

הוסקוורנה TE250i במבחן דרכים

 

כעת, לקראת 2022, עבר ה-TE250i סדרת עדכונים שניכרת חיצונית בעדכוני גרפיקה ובצבע חדש לשלדה (אלה הופכים את המכונה הזאת ליפיפייה לטעמי), אך חשוב יותר – כוללת גם כמה שדרוגים שמשפרים את החבילה כולה.

הוסקוורנה TE250i עולה בישראל 69,900 שקלים, ובנוסף לאחיו מבית –גאס גאס EC250 וק.ט.מ EXC250 TPI, מתמודד כאן גם מול בטא 250RR, 'טי.אמ רייסינג' EN250 Fi, ו'שרקו' SE250.

מנוע וביצועים
המנוע הדו-פעימתי המוזרק של TE250i הוא חתיכת מכונה חזקה, והוא משגר את הרוכב לאן שיחפוץ תוך כדי הענקת תחושת חיבור ישיר בין תנועת היד על המצערת לבין תגובתו המיידית של הגלגל האחורי. זה מרגיש כך בכל הילוך, בכל מהירות, בכל סל"ד, אבל מה שבאמת מרשים זאת היכולת של המנוע לספק כח כבר החל ממהירות מנוע אפסית. בהילוך ראשון, שני או שלישי, כמעט בלי גז, אפשר לטפס עליות ולהניף גלגל בקלות כדי להתקדם מעל למכשולים.

 

הוסקוורנה TE250i במבחן דרכים

שיפור חשוב ביותר ביחס לדגם היוצא הוא מעבר לשימוש במשאבת בלמים ובמצמד מתוצרת breaktech", ואנחנו מדברים על משאבת מצמד שלקוחה מעולם הטריאל. מצמד ("קלאטש") הוא רכיב תפעול קריטי ברכיבת אנדורו, והבחירה בדגם הזה מניבה פתרון שעובד באופן נפלא ומדויק. זה מקל על תאוצות ועל קצב ההתקדמות בשטח, וחוסך לרוכב התעסקות עם העברות הילוכים מרובות או צורך להפחית באמצעות ידית התאוצה את כמות הכוח שמועברת לקרקע הישראלית היבשה והמחורצת.

היו במהלך המבחן רגעים שבהם המצמד לא הפריד טוב, אבל הניסיון שלי עם דגמים קודמים הוא שאחרי מספר בודד של שעות עבודה הכל מסתדר מעצמו. אני מאמין ומקווה שכך יהיה המקרה גם כאן.

התנהגות
לעבודת המתלים יש משמעות עצומה בקביעת האופי של אופנוע אנדורו, ובדגם 2022 בוצעו – כך טוענים אנשי הוסקוורנה – עדכוני כיול לבולמים. התחושה היא שככל שמדובר ברכיבה איטית זה מה שהזניק את הדגם הזה צעד גדול קדימה, בזכות שיפור רכות הרכיבה והתאמה טובה יותר לרכיבה טכנית. הבולמים עובדים היטב במהירויות אלה ומגהצים את רוב הצרות, וזה מורגש במיוחד כאשר "מתנגשים" במכשולים וכאשר בוחרים קו רצוף אתגרים. כאשר עולה הקצב, וגם ברכיבת שבילים מהירה של 'ספיישל' תובעני, הבולמים רכים מדי, ואז נדרשת התאמה שלהם. אם יש סיבה אחת שתגרום לרוכב שאוהב סגנון כזה להעדיף אופנוע מתוצרת מותג אחר זאת תהיה כנראה אך ורק תחושת הרכות של הבולמים.

 

הוסקוורנה TE250i במבחן דרכים

 

מערכת הבלמים, לעומת זאת, מצוינת, והיא מספקת כמות מכובדת של רגש ותחושה מצוינת של מצבי אחיזה בקרקע לעומת מחסור באחיזה.

נוחות ושימושיות
תנוחת הרכיבה מצוינת, עם מיכל דלק שאינו צר מדי וכך מאפשר גם למי שאיננו בלרינה גמישה לחבוק אותו היטב עם הירכיים. שלדת הזנב חוזקה, ומכיוון שגובה המושב נמוך ביחס למתחרים זה מקנה יתרון לרוכבים נמוכים, ולמי שמעדיף רכיבה טכנית. גם בעת רכיבה בעמידה מתקבלת תחושה מצוינת.

TE250i מוצע אצלנו עם חבילת אבזור "פרימיום" שכוללת שלל מיגונים (ידיים, מנוע, סעפת ועוד), משולשים מכורסמים, כידון פרו-טפר, מאוורר קירור, מערכת פליטה איכותית מתוצרת FMF, וסט צמיגי "מישלן אנדורו" איכותיים. התוצאה היא מכונה דו-פעימתית שלמה, מאוזנת ומאובזרת.

 

הוסקוורנה TE250i במבחן דרכים

הדבר היחיד שטעון שיפור הוא רגליות הרוכב: עדיף היה אם אנשי הוסקוורנה היו בוחרים ברגליות רחבות ועבות, כאלה שיכולות להתמודד יותר טוב עם מכות ונפילות.

שורה תחתונה
הוסקוורנה TE250i הוא אופנוע אנדורו ברמות הגימור והאבזור הגבוהות ביותר בקטגוריה שלו. יש לו מנוע חזק מאוד שעובד חלק, מערכות בלימה ומצמד מצוינות,  ובולמים שעושים עבודה מרשימה במהירויות נמוכות. מהנדסי הוסקוורנה ירדו לפרטי פרטים, ובנו אופנוע אנדורו קרוב למושלם.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד