הונדה מציגה: אופנוע ב-1800 דולר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
הונדה מנסה לפתות את הדור הצעיר לזנוח את הקורקינטים ולעלות על אופנוע. הנשק: מיני בייק חדש במחיר של 1800 דולר בלבד

זה לא סוד שבשנים האחרונות הדור הצעיר רוכש פחות ופחות אופנועים ומעדיף להתנייד בפתרונות תחבורה אישים אלטרנטיביים כמו קורקינטים ואופניים חשמליים. המציאות הזו מביאה את יצרניות האופנועים לקרוץ לבני הנוער בדרכים שונות, החל מיצור של קורקינטים ואופניים חשמלים משלהן, שיתוף פעולה עם מיזמי תחבורה שיתופית ועד ניסיונות לייצר כלים זולים ומדליקים שיעוררו את החשק של הצעירים לתת צ'אנס לאופנוע.

הונדה לוקחת את הניסיונות הללו צעד קדימה, וחושפת לקראת שנת 2022 מיני בייק חדש בעל עיצוב צעצועי בשם Navi, עם תג מחיר יוצא דופן של 1800 דולרים בלבד. להונדה יש משפחה שלמה של דגמי מיני בייק, בהם דגמי רטרו כמחווה ל"מונקי בייק" של שנות ה-70' וה-MSX שגם נמכר בישראל. אז מה כאן הבשורה? הבשורה היא שהאח החדש במשפחה זול מהם ב-50%.

אז מה מקבלים תמורת 1800, או ליתר דיוק 1807 הדולרים הנדרשים עבור הונדה נאבי? לא הרבה, אבל מספיק כדי להתנייד ברחובות העיר. מדובר כמובן האופנוע זעיר מידות עם חישוק קדמי בקוטר 12 אינטש ואחורי בקוטר 10 אינטש בלבד. את הנאבי מזיז מנוע מקורר אוויר בנפח 109 סמ"ק המוזן על ידי קרבורטור זעיר בקוטר 16 מ"מ. לטענת הונדה מדובר במנוע פשוט וקל לתחזוקה (אחת הסיבות שצעירים מעדיפים כלים חשמליים שלא זקוקים לטיפול), עם החלפת שמן אחת ל-4000 ק"מ והחלפת מסנן אוויר אחת ל-16 אלף ק"מ.

המנוע מותקן בזווית של 80 מעלות, כדי לחסוך במקום. הבחירה בתצורה זו אפשר להונדה להתקין תיבת אכסון ננעלת בחלקו הקדמי של האופנוע, מתחת למיכל הדלק במקום בו בדרך כלל נמצא המנוע באופנועים רגילים, שם ניתן לאכסן מעיל או פרטים נוספים כמו ספרי לימוד (אם זה מה שישכנע את ההורים).

קלות התפעול ממשיכה גם בבחירה לציד את הנאבי בתמסורת אוטומטית רציפה וגם במתנע חשמלי. נתוני ביצועים והספק לא נמסרו, אבל חוגת מד המהירות של הנאבי מגיעה עד 100 קמ"ש אופטימיים במיוחד. ואם כבר הזכרנו את לוח המחוונים, אז מלבד מד מהירות ומד דלק לא תמצוא ומד אוץ מכאני (!) לא תמצוא שם יותר מידי.

גם מכלולי השלדה בסיסיים וכוללים מזלג קדמי טלסקופי עם מהלך של 76 מ"מ, ובולם אחורי יחיד המחבר בין הזרוע לגוף באופן ישיר עם מהלך של 71 מ"מ. מערכת הבלימה מורכבת מתוף בקוטר 130 מ"מ לכל גלגל בתפעול מכאני.
הונדה תתחיל לשווק את הנאבי בארה"ב כבר חודש ינואר, שם ניתן לעלות על כלים מסוגו עם רישיון בסיסי ועלויות ביטוח נמוכות שיסיעו לו להיות אלטרנטיבה דו-גלגלית לדור הצעיר.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד