הדו"ג החשמלי הראשון של דוקאטי הוא קטנוע

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
בעוד העולם ממתין לאופנוע החשמלי הראשון של דוקאטי, הוצג בסוף השבוע קטנוע ראשון הנושא את שמה של החברה מבולוניה, אבל הוא לא ממש דוקאטי

מאז הודיעה דוקאטי לפני כשנתיים על כך שהיא תייצר אופנוע חשמלי התמלאה הרשת השערות וספקולציות איך וכיצד יראה החשמלי הבולונזי. בעוד אנחנו ממתינים לתערוכת מילאנו שבה אמורה דוקאטי להציג קדימון לאופנוע המסקרן, די בשקט נחש, לאחרונה הדו"ג הראשון הנושא את שמה של דוקאטי. למרבה ההפתעה, מדובר בקטנוע (והוא ממש לא הקטנוע שאותו צפויה דוקאטי בעתיד) והוא לא מתוצרת דוקאטי.

למעשה מדובר במהדורה מיוחדת הנושאת את לוגו דוקאטי לקטנוע חשמלי בשם Soco CUx שהוצג בשנה שעברה ,המיוצר בסין על ידי חברה איטלקית בשם VMoto המייצרת גם אופנועים חשמליים קלים. הקטנוע בגרסתו החדשה נקרא Super Soco והוא מתאפיין בעיקר בצביעה ייחודית בסגנון אופנועי ה-MotoGP של דוקאטי ולא במקרה, שכן הוא עתיד לשמש את אנשי דוקאטי בפאדוק של החברה במרוצי ה-MotoGP.

מעבר לצביעה וללוגו, אין הבדלים מהותיים ביחס לגרסה הרגילה של הקטנוע. ה-CUx הוא קטנוע עירוני קל, המצויד בסוללת ליתיום-יון נשלפת הממוקמת מתחת למושב ובעלת קיבולת של 30 אמפר/שעה. את הסוללה ניתן לטעון בטעינה ביתית או בטעינה ישירה כאשר היא מותקנת בקטנוע, כשזמן הטעינה הוא בין 7 ל-3.5 שעות בהתאם לסוג הטעינה (משקע ביתי או בעמדת טעינה מנוהלת במתח גבוה). טווח הרכיבה המרבי הוא כ-75 ק"מ.

המנוע החשמלי המותקן בצמוד לגלגל האחורי ומניע אותו ישירות הוא בעל הספק של 1,300 וואט שהם כ-1.7 כ"ס, שגם ההגדרה צנוע היא בלשון המעטה. כיוון שהקטנוע שוקל 70 ק"ג בלבד כולל הסוללה הוא מסוגל להגיע למהירות מרבית של 45 קמ"ש. לא ממש משהו שיפאר משהו הנושא את השם דוקאטי המוטבע עליו, אבל תואם את תקנות הרישוי האירופאיות המשייכות אותו לקטגוריית  L1 שאינה דורשת כלל רישיון בחלק מהמדינות (במקביל לקטנוע 50 סמ"ק).

ה-Soco במהדורת דוקאטי ייצור בכמות מוגבלת, כשמחירו יעמוד באירופה על כ-2,600 אירו, שזה הסכום הנמוך ביותר שתוכלו לשלם כדי לרכב על דוקאטי חדש. אנחנו בכל מקרה נעדיף להמתין לאופנוע האמיתי שתציג דוקאטי בתקווה שלא יישא את שמה לשווא.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד