בימים כתיקונם, הונדה, ימאהה, סוזוקי וקאוואסקי נמצאות בתחרות מתמדת כמעט בכל קטגוריית אופנועים אפשרית. אך כעת בנסיבות נדירות ארבעת הגדולות מיפן הולכת לשתף פעולה כדי לקבוע כיצד יראה עתיד תעשייתה רכב הדו-גלגלי. מדיווח באתר החדשות היפני The Japan News צפויות ארבעת היצרניות לשתף פעולה בתחום ההנעה החשמלית, כדי לנסח יחד תקנים לסוללות, תחנות הטענה, ולתשתיות נוספות הנדרשות לקראת חדירת ההנעה החשמלית לעולם הדו-גלגלי.
על פי הדיווחים, המטרה של חברות הענק ביצירת סטנדרט משותף היא כדי למנוע הבדלים מבניים שעלולים לעכב את החזון החשמלי שלהן. עם זאת, החברות עדיין לא הכריזו על תקנים משותפים או על תוכניות ברורות לעתיד.
להבדיל מיצרניות בוטיק קטנות וחברות דוגמת הארלי דיווידסון או ב.מ.וו – לאף אחת מהחברות היפניות הגדולות אין כלי חשמלי שעומד בקנה הייצור הסדרתי. החברה היחידה שמתקרבת לכך היא הונדה, שחשפה לאחרונה אבטיפוס לאופנוע מוטוקרוס חשמלי וקאוואסאקי שכבר הגישה מסמכי פטנט על אופנוע חשמלי אותו היא מפתחת.
שיתוף הפעולה בין ארבעת היצרניות היפניות חשוב עבורן גם בראיה אסטרטגית מקומית. שוק האופנועים היפני הולך ומצטמצם מידי שנה, כיוון שהצעירים ביפן מעדיפים חלופות תחבורה אישית אחרות, במיוחד עבור ניוד עירוני. אימוץ תקן אחיד להנעה חשמלית אמורה לאפשר לארבעת היצרניות לחסוך זמן פיתוח לדור חדש של כלים דו-גלגליים חדשים שיוכלו למשוך את צעירי יפן לוותר על קורקינטים ואופניים חשמליים.
כתבות נוספות:

בג'אג' ההודית משתלטת על KTM: עם 800 מיליון אירו היא תציל את יצרנית האופנועים האוסטרית

היה שלום: מנכל KTM בדרך ללשכת העבודה

רגליות ההילוכים של הונדה CB650R ו-CBR650R עלולות להתנתק

מוטב מאוחר: האם הקטנוע החשמלי של סוזוקי משנה את כללי המשחק?

הנושים של KTM הסכימו לקבל 30 סנט על כל אירו שחייבים להם
