האוסף של הרוזן אגוסטה עומד למכירה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
מבחר אופנועים נדירים מהאוסף הפרטי של הרוזן אוגסטה עמד למכירה בסוף השבוע האחרון בפריז עם כמה מהאופנועים הנדירים ביותר שייצרה החברה

מכירות פומביות של אופנועים קלאסיים ואופנועים נדירים הן עניין בשגרה בבתי המכירות הפומביות. הרוב המכריע של אופנועים הללו מגיעים מאוספים פרטיים, חלקם מגיע מעזבונות והחרמות ומידי פעם אפילו ישנם אופנועים שמתגלגלים אל השוק ממוזאונים שונים. נדיר מאד לפגוש אופנועים שמגיעים הישר מהאוסף ה"פרטי" של יצרנית אופנועים, אבל זה מה שקרה סוף השבוע הנוכחי באירוע Salon Retromobile שנערך בפריז.

ובכן לא מדובר בדיוק באוסף של יצרנית האופנועים MV אגוסטה, אלא בסוף האופנועים של הרוזן דומניקו אגוסטה, שדודו ג'יובאני אגוסטה ייסד את החברה בשנת 1945. במהלך השנים אסף דומניקו כ-100 אופנועים שונים אותם ייצרה החברה ואכסן אותן אותם במפעל עצמו, כשהם משמשים כמעין מוזיאון המשקף חלק מההיסטוריה המפוארת והעשירה של היצרן. יתכן מאד שעתה, כאשר נכנסו משקעים חדשים לחברה המבצעים בה רה-ארגון, הוחלט לבצע ניקוי מחסנים, תרתי משמע, מה שהוביל את הרוזן אגוסטה להעמיד את האופנועים למכירה.

האוסף שהועמד למכירה הוא ככל הנראה האוסף הגדול ביותר של אופנועי MV אגוסטה הקיים בעולם. ניתן למצוא בו מאופנועי מרוץ ועד קטנועים שיוצרו במפעל בטווח מחירים עצום שבין 3000 לרבע מיליון יורו. בין האופנועים המעניינים אותם ניתן למצוא באוסף MV אגוסטה 750S שנבנה על ידי ארתורו מאגיני, מנהל קבוצת המרוצים של החברה שהיה אחראי להצלחות הגדולות שלה על מסלולי הגרנד פרי – שוויו של אופנוע זה מוערך בלמעלה מ-100 אלף יורו.

אופנוע חד פעמי אחר הוא F4 משנת 2005 במהדורת טמבוריני, אותה יצר עבור עצמו מעצב העל מאסימו טמבוריני שאחראי על עיצובו של ה-F4. מחירו של האופנוע של טמבוריני מוערך ב-30 אלף יורו לכל הפחות, אך מי שמחפש F4 זול יותר יוכל למצוא באוסף את האקזמפלר הראשון שנוצר בסדרה עם מנוע 1,000 סמ"ק בשנת 2005. שוויו של אופנוע זה מוערך בסכום התחלתי של 13 אלף יורו, די קרוב למחירו של F4 בסיסי חדש מהניילונים.

כלי מעניין נוסף המוצע למחירה הוא F4 מיניבייק שנוצר על ידי טמבוריני אשר השתעשע במחשבה ליצור סדרת אופנועי מיני שהיא העתק של האופנוע המקורי. טמבוריני יצר אבטיפוס שנאמן מאד למקור, אך הפרויקט לא יצא לפועל. המיני F4 הועמד למכירה עם תג מחיר שהוא כלל לא קטן: 4,300 יורו.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד