גם קאוואסאקי מפתחת מערכות בטיחות מתקדמות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
החברה היפנית הגישה לאחרונה מסמכי פטנט למערכות בטיחות מתקדמות מבוססות רדאר, ובכך מצטרפת ליצרניות נוספות כמו הונדה, ק.ט.מ ודוקאטי

קאוואסאקי מפתחת מערכת בטיחות מבוססת ראדאר לאופנועים שלה – כך עולה ממסמכים שהוגשו לאחרונה למשרד הפטנטים היפני. על פי דיווחים שונים, מדובר בשלב ראשון בפיתוח של מערכת בקרת שיוט אדפטיבית המפעילה בעת הצורך את הבלימים האופן אוטונומי. הראדאר במערכות מסוג זה מודד את המרחק מהרכב או מהאופנוע הנוסע מלפנים, והמערכת דואגת לשמור על מרחק קבוע ממנו על ידי הפעלת הבלמים בעת הצורך.

מערכות הבטיחות אקטיביות יהפכו בשנים הקרובות ליותר ויותר נפוצות באופנועים סדרתיים, שכן קאוואסאקי היא לא היצרנית הראשונה שהחליטה להשאיל את המערכת שנמצאת בעולם הרכב כבר כעשור. כך למשל, על פי מסמכים שהגישה הונדה עולה כי היא מפתחת בטיחות מבוססת טכנולוגיית ראיית עומק לדגם הגולדווינג היוקרתי שלה שאמורה להיות הבסיס למערכות מסוג זה.

לפני כן, ביוני הודיעה ק.ט.מ כי היא נמצאת בעיצומו של תהליך הפיתוח של מערכת בקרת שיוט אדפטיבית משלה המסוגלת בעת הצורך לבצע בלימה קלה, כמו גם כלי לזיהוי עצמים בשטחים מתים. לפי הודעת החברה, מוצרים אלו צפויים להגיע לשוק בשנת הדגם 2021. כחודש לפני כן הכריזה דוקאטי כי בשנת 2020 תשיק לפחות דגם אחד המצויד בבקרת שיוט אדפטיבית ובמערכת המתריעה מרכבים בשטחים מתים. 

גורם משמעותי בדחיפה מערכות הביטחות הללו הוא תאגיד הטכנולוגיה הגרמני בוש. החברה נחשבת לכזאת ששולטת בשוק ה-ABS לאופנועים, וייתכן מאוד שהיא גם תספק לחברות השונות בתעשייה את מערכות הראדר, כך שלמעשה היא מייצר לעצמה סגמנט מוצרים חדש וכבר משיגה לו לקוחות.

כתבות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד