קאוואסאקי מפתחת מערכת בטיחות מבוססת ראדאר לאופנועים שלה – כך עולה ממסמכים שהוגשו לאחרונה למשרד הפטנטים היפני. על פי דיווחים שונים, מדובר בשלב ראשון בפיתוח של מערכת בקרת שיוט אדפטיבית המפעילה בעת הצורך את הבלימים האופן אוטונומי. הראדאר במערכות מסוג זה מודד את המרחק מהרכב או מהאופנוע הנוסע מלפנים, והמערכת דואגת לשמור על מרחק קבוע ממנו על ידי הפעלת הבלמים בעת הצורך.
מערכות הבטיחות אקטיביות יהפכו בשנים הקרובות ליותר ויותר נפוצות באופנועים סדרתיים, שכן קאוואסאקי היא לא היצרנית הראשונה שהחליטה להשאיל את המערכת שנמצאת בעולם הרכב כבר כעשור. כך למשל, על פי מסמכים שהגישה הונדה עולה כי היא מפתחת בטיחות מבוססת טכנולוגיית ראיית עומק לדגם הגולדווינג היוקרתי שלה שאמורה להיות הבסיס למערכות מסוג זה.

לפני כן, ביוני הודיעה ק.ט.מ כי היא נמצאת בעיצומו של תהליך הפיתוח של מערכת בקרת שיוט אדפטיבית משלה המסוגלת בעת הצורך לבצע בלימה קלה, כמו גם כלי לזיהוי עצמים בשטחים מתים. לפי הודעת החברה, מוצרים אלו צפויים להגיע לשוק בשנת הדגם 2021. כחודש לפני כן הכריזה דוקאטי כי בשנת 2020 תשיק לפחות דגם אחד המצויד בבקרת שיוט אדפטיבית ובמערכת המתריעה מרכבים בשטחים מתים.
גורם משמעותי בדחיפה מערכות הביטחות הללו הוא תאגיד הטכנולוגיה הגרמני בוש. החברה נחשבת לכזאת ששולטת בשוק ה-ABS לאופנועים, וייתכן מאוד שהיא גם תספק לחברות השונות בתעשייה את מערכות הראדר, כך שלמעשה היא מייצר לעצמה סגמנט מוצרים חדש וכבר משיגה לו לקוחות.
כתבות נוספות:

בג'אג' ההודית משתלטת על KTM: עם 800 מיליון אירו היא תציל את יצרנית האופנועים האוסטרית

היה שלום: מנכל KTM בדרך ללשכת העבודה

רגליות ההילוכים של הונדה CB650R ו-CBR650R עלולות להתנתק

מוטב מאוחר: האם הקטנוע החשמלי של סוזוקי משנה את כללי המשחק?

הנושים של KTM הסכימו לקבל 30 סנט על כל אירו שחייבים להם
