בדרך ל-MotoGP עוברים בכתום

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
דורנה הכריזה על סדרת מרוצים צעירה לרוכבים עד גיל 17 שתצא לדרך בשנה הבאה, ותשמש פלטפורמה לגילוי הכשרונות הבאים של ה-MotoGP. ק.ט.מ תספק את האופנועים לסבב

חברת דורנה המפעילה את אליפות ה-MotoGP הכריזה בתחילת השבוע על סדרת מרוצים חדשה, האמורה לגלות את הכשרונות הבאים לאליפות אופנועי הכביש המובילה בעולם. במסיבת עיתונאים שערכה דורנה הוצג החזון של האליפות החדשה, אשר נקראת Northern Talent Cup (או בקיצור NTC) ותצא לדרך בשנת 2020. מדובר בסדרת מרוצים המיועדת לרוכבים בגילאי 12 עד 17 שתמוקם מתחת לאליפות הרד בול MotoGP רוקיז הנערכת במקביל לסבבי ה-MotoGP. הדגש העיקרי באליפות ה-NTC הוא על עלויות תפעול נמוכות, שיאפשרו גם לקבוצות מרוצים קטנות ולא מבוססות להשתתף בה ולקדם את הרוכבים שלהם.

אחת הדרכים שנבחרו כדי להוריד את עלויות התפעול של הקבוצות המשתתפות הוא קיומם של כל המרוצים בסמיכות גאוגרפית שתאפשר להוביל את הרוכבים, האופנועים וציוד הקבוצה בנהיגה מרוץ למרוץ. מעבר לכך כל הלוגיסטיקה במסלולים עצמם, כולל הקצאת מוסך וציוד בפיטס עצמו תהיה באחריות דורנה. אליפות ה-NTC תתקיים בשבעה מסלולים שונים, ארבעה מהם בגרמניה (לאוסטיץ, אושרסלובן, סקסנרינג והוקינהיים) והיתר בהולנד (אסן), צ'כיה (ברנו) ואוסטריה (רדבול רינג). כדי לחשוף את הקהל הרחב לאליפות החדשה, המרוצים בסקסנרינג וברנו יערכו בצמוד למרוצי ה-MotoGP שיערכו בהם, כשהמרוץ באסן יערך באותו סוף השבוע בו תתארך בו אליפות הסופרבייק העולמית (גם היא בהנהלתה של דורנה).


על הגריד של האליפות יעמדו 24 אופנועים זהים אותם תספק ק.ט.מ ונבנו במיוחד עבור האליפות, כשהוא מצויד במכלולים שנלקחו ממדף החלפים של החברה כדי להוריד למינימום את עלות האופנועים ותפעולם. האופנוע הנקרא RC4 R מצויד במנוע סינגל מוזרק בנפח 250 סמ"ק המותקן בתוך שלדת צינורות מתכת. אלומיניום יקר תוכלו למצוא רק בתת השלדה האחורית ובמשתיק מערכת הפליטה, וגם זה כיוון שמערכת פליטה מטיטניום/קרבון יקרה בהרבה.

עם זאת, האופנוע קליל מאד ומשקלו היבש הוא רק 92 ק"ג כולל מתנע חשמלי. המתלים מלפנים ומאחור הם מתוצרת WP והאופנוע יתגלגל על צמיגי סליקס רזים במידות 95/75 מלפנים ו-110/75 מאחור.
מן הסתם, מטעמי שוויון על הגריד ושמירת העלויות הנמוכות, הקבוצות לא יורשו לבצע שיפורים באופנועים ויחוייבו להשתמש רק בחלקים הסטנדרטים.

לכשרונות הצעירים שיקחו חלק באליפות בהחלט שווה להתאמץ. בדורנה מתחייבים כי לפחות רוכב אחד מהצמרת של האליפות יקבל מקום בעונה שלאחר מכן בסדרת ה-MotoGP רוקיז, שהיא המקפצה כדי לתפוס מושב באחת מקבוצות ה-Moto3. בנוסף, שני רוכבים נוספים יוזמנו לימי האימון של אליפות הרוקיז כדי לצבור ניסיון ולתפוס את תשומת ליבם של צייד הכשרונות.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד