בדרך לנמל: קאוואסאקי KZ900

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
קאוואסאקי KZ900 יוצר במשך שנה אחת בלבד, מה שהופך אותו לנדיר ומבוקש למדי. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר באקזמפלר שמגיע ממוזיאון

בתהליך האבולוציה של לא מעט סדרות דגמים ישנם שנתונים וגרסאות מוצלחים יותר ומוצלחים פחות, ולפעמים ישנם גם דגמים עם מחזור חיים קצרצר שנועד רק לגשר עד להצגת דגם חדש ומשופר באמת. זה גם הסיפור של קאוואסאקי KZ900 שיוצר במשך שנה אחת בלבד, ודווקא בגלל זה הפך כיום לנדיר יחסית ומבוקש בקרב אספנים.

קאוואסאקי KZ900 הוא למעשה גרסה משודרגת של קאוואסאקי Z1 שהוצג בשנת 1972 והיה אחד מהאופנועים היפנים הבולטים בשנות ה-70', ועל הדרך גם אאחד האופנועים המהירים ביותר של התקופה, הודות למנוע ארבעה צילינדרים רוחבי בנפח 903 סמ"ק שסיפק 82 כ"ס מרשימים לתקופתם. ה-Z1 זכה להצלחה מסחררת ובארבע שנות ייצורו נבנו כ-85 אלף יחידות, אך התחרות מצד הונדה, ימאהה וסוזוקי הלכה והתגברה והירוקים לא רצו להישאר מאחור. קאוואסקי שקדה על יורש, עם מנוע בנפח מוגדל, אבל עד אשר הוא יהיה מוכן החליטו בחברה להעביר את ה-Z1 מקצה שיפורים.



מאיידי ה-28 מ"מ של ה-Z1 הוחלפו בצמד מאיידי מיקוני בקוטר של 26 מ"מ שהיו מסובכים יותר לכוונון אבל לא פגמו בביצועים. השלדה נותרה בתצורה זהה, אך עשתה שימוש בצינורת עבים יותר שהעלו את המשקל ב-2 ק"ג והגבירו את הקשיחות, נקודת תורפה בולטת באופנועים היפנים של התקופה, מה שהפחית עיוותים ושיפר את יציבות האופנוע במהירויות גבוהות. קאוואסאקי התקינה מיכל דלק חדש וערכה מספר שינויים עיצוביים קלים, בעיקר בחלקו האחורי של האופנוע. התוצאה הסופית קיבלה את השם KZ900 או Z900 בחלק המשווקים, והתהדרה בצביעה ירוקה מטאלית עם פסי קישוט זהובים שהיו אופנתיים לתקופה.

עבור קוואסאקי השינויים הללו הספיקו כדי לצלוח את הזמן עד אשר הוצג בשנת 1977 ה-KZ1000 שהיה היורש האמיתי של ה-Z1 ועליו סיפרנו לכם בעבר. פרק הזמן הקצרצר בו יוצר קאוואסאקי KZ900 הפכו אותו לנדיר למדי, שזה יתרון גדול לאספנים שרוצים אופנוע יפני ייחודי ופחות המוני מיתר בני עמו שהיו נפוצים דאז והיום. עכשיו יש לכם הזדמנות לשים יד על KZ900 שכזה שעבר שיפוץ מקיף הנמצא בבעלות מוזיאון האופנועים בניו אינגלנד.



כמתבקש מאופנוע שמוצג במוזיאון מדובר באופנוע במצב מצוין שעבר במהלך חייו קצת יותר מ-18 אלף מייל. למרות שנשמר היטב במוזיאון, על מנת שיוכל לחזור אל הכביש עבר האופנוע תהליך רענון מקיף שכלל בניה מחדש של המאיידים, מצבר חדש, צמיגים חדשים, צביעה חדשה ועוד אי אילו חלקים שהוחלפו ורועננו, כאשר השווי של הכולל של התהליך שכלל 45 שעות עבודה מוערך בכ-7,000 דולר. המשוואה הופכת להיות אטרקטיבית במיוחד בהתחשב בעובדה שהמחיר הנדרש עבור האופנוע עומד על 11,500 דולרים, אך ניתן להגיש הצעות החל מ-7,500 דולר, כך שבהחלט יש סיכוי שגם אחרי מיסים ושילוח תוכלו לרכב בישראל על ה-KZ900 היפיפה הזה במחיר של פחות מקאוואסאקי Z900 חדש.

בסרטון הבא תוכלו לקבל עוד הרבה מידע על האופנוע ועל תהליך הריענון שעבר

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד