בדרך לנמל: טריומף ת'אנדרבירד משנת 1966

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
אופנוע קלאסי מתור הזהב של טריומף, מקורי לחלוטין עם קילומטראז' אפסי. אז איפה הקאץ'?

אתם בטח כבר שמעתם את הסיפור הזה בעבר. בן אדם צעיר, כל העולם לפניו, משתדל לנצל כל רגע וקונה לעצמו אופנוע. האדם הצעיר חולם לגמוע מרחקים, לתת לרוח לחבוט בפניו ולרכב אל השקיעה עד שהגלגלים יפלו מהאופנוע. ואז האדם הצעיר מתאהב, מתחתן ונולד לו ילד. הוא מחנה את האופנוע במחסן ומבטיח לו שעוד מעט הם יחזרו להתאחד יחד. ואז חולפות להן 40 שנה בתוספת כאבי מפרקים ובריחת סידן, אבל האופנוע עדין במחסן.

זה הסיפור של הטריומף ת'אנדרבירד משנת 1966 שלפניכם. כמו הרבה מערכות יחסים, גם לו הובטח שתכף הוא חוזר אל הכביש, ובכל זאת הוא בילה את מיטב שנותיו במחסן. למזלו של הטריומף הזה, הוא נשמר במחסן היטב ויצא חזרה לאוויר העולם בשנת 2009. כעת הוא מוצע למכירה ומחכה לבעלים חדש, שלשם שינוי גם ירכב עליו הרבה יותר מאשר 2,545 המיילים שצבר עד כה.

טריומף ת'אנדרבירד המקורי (השם ת'אנדרבירד שימש את טריומף גם בשנות ה-80' וגם כיום) הוצג בשנת 1949 עם מנוע הטווין המקבילי של הטריומף ספיד טווין, אשר נפחו הוגדל מ-500 ל-650 סמ"ק. היה זה תור הזהב של האופנועים הבריטיים בכלל ושל טריומף בפרט, שאף זכה לככב לצד מרלון ברנדו בסרט ״הפרא״ (בדומה לטריומף TR6 שכיכב לצד סטיב מקווין). הת'אנדרבירד היה מהאופנועים המצליחים והמזוהים ביותר של טריומף בתקופה ויוצר בשינויים מינוריים עד שנת 1966, כך שהדגם שמוצע למכירה הוא משנת הייצור האחרונה. 

מה שמעניין במיוחד באופנוע הספציפי הזה היא העובדה שהוא נשמר מקורי לחלוטין כפי שיצא מהמפעל, כשאפילו המדבקות המקוריות עדין נמצאות עליו. האופנוע לא עבר שום שיחזור או שיפוץ כללי, מה שאומר שמי שירכוש אותו יזכה בחוויה דומה לזאת שקיבל האדם שרכש אותו אי שם ב-1966. הצביעה מקורית לגמרי וחלקי הכרום הוברקו מחדש, אך חדי העין יוכלו להבחין במספר שפשופים קלים בכנף האחורית ומכסי הצד וישנן גם כמה נקודות קורוזיה וחלודה קטנות ונסתרות.


האופנוע זכה למצבר חדש ולכיוון מקיף למאיידים, ובשל גילו המתקדם הוא נדרש להחלפת אטמים, צינורות וצמיגים שהתבלו. אבל כשמדובר באופנוע כזה מדובר בלא יותר מזוטות, בעיקר בהתחשב במחירו הזול יחסית – 6,600 דולר. כדי להביא אותו לארץ תזדקקו לכ-50 אלף שקלים, אבל תעשו זאת רק אם אתם מתכוונים לרכב עליו באמת, כי בחניה הוא עמד כבר יותר מידי זמן.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד