בדרך לנמל: הונדה VF750F אינטרספטור

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
המיירט של הונדה זכה אמנם לחיים קצרים, אך היה האב המייסד בשושלת אופנועי ה-V4 הנמשכת עד לימנו אנו. סיבה מספיק טובה כדי להפוך לפריט אספנות

עולם האופנועים עבר מהפכה בשנות ה-80' בזכות היצרניות היפניות. בתהליך שהחל שני עשורים קודם, בהם דחקו היפנים את היצרנים האירופאים ממרכז הזירה פשוט כי יצרו כלי אמינים ואיכותיים יותר, עברו היצרניות היפניות להובלה. לאחר מכן ההצלחות הגיעו ממסלולי המרוצים ואפשרו ליצרניות היפניות ליישם טכנולוגיות מתקדמות ותפישות נועזות לתקופתן בכלים סדרתיים.

מעבר לקירור מים, גלי זיזים כפולים ושלדות קורה כפולה הן רק חלק מהטכנולוגיות שהגיעו באופנועים היפניים בשנות ה-80' והפכו להיות סטנדרט מחייב של התעשייה. במהפכה הזו לקחו כמה דגמים בולטים שהביאו עימם חידושים טכנולוגים פורצי דרך וגם שינוי תפישה כולל. הונדה VF750F אינטרספטור (Interceptor) היה אחד האופנועים הללו, ולמרות שזכה לאורך חיים קצר למדי, הוא ביסס שושלת שלמה של אופנועים רבי מכר שנמשכת עד לימנו אנו.

הבסיס של הונדה VF750F אינטרספטור, שהוצג לראשונה בשנת 1982, היה מנוע ארבעה צילינדרים בתצורת V בזווית של 90 מעלות. תצורה שנחשבה חריגה בימים ההם, וגם בחירה מפתיעה של הונדה, שהרגילה את העולם למנועי ארבעה צילינדרים רוחביים ב-CB750 הפופולארי ודומיו. המנוע בנפח 748 סמ"ק היה מקורר מים, עם ארבעה שסתומים לצילינדר גל זיזים עילי כפול לכל צד ונחשב לפורץ דרך טכנולוגית. הונדה הציגו באותה שנה מספר דגמים העושים שימוש במנוע זה, כמו למשל ה-VF750S סייבר שהיה אופנוע טורינג או הונדה מאגנה שהיה בסגנון קרוזר/קאסטום עמוס כרום.

הונדה VF750F אינטרספטור יועד להיות אופנוע ספורט תיור וגם תצוגת תכלית טכנולוגית, איתה תוכל הונדה להוביל את הדור החדש של אופנועי הספורט. מעבר להספק המנוע המרשים של 86 כ"ס (6 כ"ס יותר מקאוואסאקי GPZ750 שהוצג באותה השנה), שהיה דומה לזה של אופנועי ה-900/1000 סמ"ק הספורטיביים של סוף שנות ה-70', התהדר האינטרספטור בשלדת קורות פלדה, מזלג קדמי עם שסתומי אוויר ומנגנון נגד שקיעה, בולם אחורי בודד עם כיוון שיכוך החזרה וגלגל קדמי עם חישוק בקוטר "16. מה שלא פחות חשוב, נתון מהירות מרבית של 216 קמ"ש הפך אותו לאחד האופנועים המהירים ביותר מחוץ למסלול המרוצים.

על המסלול עשה הונדה VF750F חייל, וזכה באליפות הסופרבייק האמריקאית ועוד בשלל מרוצים. זה עזר כמובן למכירות, אבל מהר מאד גילו הרוכשים שלטכנולוגיה חדשה יש גם מחיר. גלי הזיזים לא תוכננו כראוי ונטו להיסדק ולהישבר מה גרם להשמדת לא מעט מנועים. הפתרון של הונדה היה נסיגה טכנולוגית לשיטתה של גל זיזים עילי בודד, עד אשר חזרה לגל זיזים כפול ב-VFR750 שהוצג בשנת 1985.

כן, הונדה VF750F יוצר במשך 3 שנים בלבד עד אשר בהודה כבר קפצו לדור הבא עם ה-VFR שלמעשה מלווה אותנו עד היום ונחשב לאחד מאופנועי הספורט תיור המוצלחים ביותר בהיסטוריה. מנוע ה-V4 של הונדה המשיך לשרת בנגזרות שונות דגמים נוספים של הונדה, כמו למשל ה-VF1000R שהיה לאופנוע המהיר ביותר בתקופתו. ההצלחות של מנוע ה-V4 נמשכו גם על המסלול עם ה-RC30 וה-RC45 שהיו אופנועי הסופרבייק הבולטים של התקופה. בגלל תקופת ייצורו הקצרה וחשיבותו ההיסטורית, הונדה VF750F הוא אופנוע בעל פוטנציאל אספני לא רע בהשקעה עתידית למרות שהוא נפוץ למדי.

ניתן למצוא אקזמפלרים במצב טוב כמו זה שלפניכם העומד למכירה בימים אלו ב-eBay. האופנוע משנת 83' נשמר במצב מקורי למעט מפלט יושימורה תחליפי שהותקן בו. הוא גמע בכל שנותיו קצת פחות מ-30 אלף מייל, כך שאחרי ריענון מכאני קל הוא יוכל לשמש את בעליו לעוד שנים ורכיבות ארוכות והוא כבר מגיע עם סט צמיגים חדש. הסוכנות ממילווקי המוכרת אותו דורשת עבורו 3,000 דולר, שזה אומר שתמורת כ-30 אלף ש"ח תוכלו לשים אצלכם בחניה את המיירט המדליק הזה.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד